IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=84bea009de4f409d431707e628863588View posts since last visit

FallenAngels 2:a Resa
FallenAngel
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Berättelser
View previous topic :: View next topic  
Author Message
FallenAngel

Topics: 2

PostPosted: Sun 31 Dec, 2006 16:43    Post subject: FallenAngels 2:a Resa Reply with quote

Dagen för behandlingen åkte jag till kliniken, som är toppfräsch & installerade mig på mitt rum.
Totalt var vi 4 st som skulle behandlas samtidigt & jag hann växla några ord med 2 av killarna.
Av någon anledning hade jag föreställt mig att denna 2:a behandling kunde gräva fram fler demoner ur mitt undermedvetna & att det skulle kunna bli en rätt blodig historia.
Men Patrick hade lugnat mig & förklarat att 2:a gången är mycket lättare.
"Piece of cake", sa han. Dåså. Jag gjorde mitt bästa för att bli bekväm med denna föreställning istället & slappnade av.
När tiden var inne gick vi till akut-enheten där behandlingen skulle äga ruum, kade oss i sängarna & sedan kom Patrick & gav oss våra doser, min på 800 mg. Jag var ganska trött efter en lång natt med dålig sömn, så efter en stund somnade jag in.
Det hade ju varit ett perfekt avslappnat tillstånd att glida in i ibogainets värld, om det inte varit för att jag istället vaknade efter ett tag med den bestämda känslan av att ibogainet borde börjat verka för längesedan. Men jag kände mig precis som vanligt. Så jag tecknade åt Patrick & vi tassade försiktigt ut till ett rum bredvid, där han förklarade att om ibogainet inte börjat verka än så berodde det förmodligen på att det blivit röntgat i tullen & då alltså blivit förstört. Så jag fick 600 mg till, den enda dosering han hade kvar.
Väl tillbaks i sängen började det verka nästan direkt. Jag såg mycket minesbilder men dom susade förbi blixtsnabbbt & helt odramatiskt så jag kan inte erinra mig en enda.
Inga demoner heller såvitt jag minns. Vad det än var som hände, gick det med en rasande fart & jag kan bäst beskriva det som en avprogrammering. Som ettt datachip fyllt med information som bearbetas eller helt enkelt avkodas.
Efter vad jag uppfattade som ca 1,5 timme hade avprogrammeringen i princip avtagit & jag blev otroligt rastlös, varpå jag vinglade upp ur sänngen & bad Patrick ta mig till mitt rum. Jag var så galet rastlös & trots att ibogainet fortfarande var aktivt försökte jag röka en cig & äta ett par vindruvor men cigen smakade apa & de stackars druvorna kom upp samma väg de kommit ner.
Så det var bara att snällt lägga sig i sängen & vänta på att det skulle gå över, vilket det började göra efter ca 10 timmar.

Alltsedan den 1:a behandlingen har jag kommit mer & mer i kontakt med mig själv. Som om ett filter rensat bort en hel del av dom skräpiga tankar & känslor jag samlat på mig. Vi människor håller så gärna fast vid gamla trauman & gammal bitterhet. Vi blir fångar i våra egna försvar. Tycker att vi är berättigade att gömma oss bakom våra murar, eftersom det nästan alltid började med att någon sårat oss. Men detta skadar bara oss själva, eftersom det är vi själva som bär omkring på denna bitterhet.
Det är en tung börda att bära, så vi söker tröst i droger, alkohol & sex. Vi undviker själva kärnproblemet.

I mitt fall har detta inneburit att jag kommit i kontakt med min, vad jag kallar ursorg. Den sorgen & smärtan jag hade inom mig, men inte vågade känna, innan drogandet började. Det har inte varit lätt alla stunder, men jag vet också att jag måste igenom smärtan & sorgen för att kunna gå vidare. För varje tår som fälls blir det svarta hålet lite mindre. Jag ser det mer & mer som ett tecken på friskhet att gråta över saker som har gjort ont, än att inte göra det.
Det är vad ibogainet gör för mig.
Back to top
View user's profile Send private message
Masque
Administratör

Topics: 67

PostPosted: Mon 01 Jan, 2007 17:05    Post subject: Reply with quote

Jag hoppas att efterverkningarna från ibogainet och själva kontakten med det här ursprungsproblemet du pratar om hjälper dig till ett nytt liv.

Ibland är det ju själva synliggörandet av det här som ligger så djupt in men ändå är närvarande hela tiden och i största grad påverkar våra liv, men ändå är så svårt att själv se, som spelar stor roll när det kommer till att ändra sitt sätt att leva.

Jag hoppas att detta året blir bra för dig!

/Masque
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Berättelser All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum