IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=53bfb7248206001bb3bf1ad645a15dfeView posts since last visit

Hur fun kar det

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Freddy

Topics: 1

PostPosted: Sun 24 Sep, 2006 18:50    Post subject: Hur fun kar det Reply with quote

Hej jag är ny pa forumet och vill veta mer om Iboga! Sag programmet "Den främmande jägaren" och blev mycket intresserad.

Om man t.ex. skulle intaga ren bark eller pulver hur mycket maste man äta för att det ska fa effekt och varför är själva behandlingen sa dyr? Jag menar 12000 spänn eller nat, hur svart kan det vara att odla ett träd?
Back to top
View user's profile Send private message
ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Mon 25 Sep, 2006 15:18    Post subject: Re: Hur fun kar det Reply with quote

Freddy wrote:
Hej jag är ny pa forumet och vill veta mer om Iboga! Sag programmet "Den främmande jägaren" och blev mycket intresserad.

Om man t.ex. skulle intaga ren bark eller pulver hur mycket maste man äta för att det ska fa effekt och varför är själva behandlingen sa dyr? Jag menar 12000 spänn eller nat, hur svart kan det vara att odla ett träd?

Hej och välkommen hit.
Du kan kolla runt på forumet lite så kommer du att få svar på dina frågor. Det som kostar med en behandling är dels ibogainet, men sen också att någon vakar över dig rakt genom hela behandlingen och finns till hands för dig. Man intar ett pulver som är en alkaloid från barken som innehåller 98% ren ibogain, detta för att ha större kontroll på själva dosen.

Micke

xuxa

Topics: 7

PostPosted: Sat 23 Dec, 2006 14:13    Post subject: värt 12000 Reply with quote

visst det e dyrt..
men nu man blir så bra omhändertagen, på en fin klinik, me riktig doktor, massa sköterskor å patrik som alla jobbar på helvakt.
å för man behöver ju inte så många behandlingar, skulle det bli lagligt här så kostar det ungefär som en vecka på ett vanligt behandligshem..
hoppas vi kan få hjälp av staten, socialen för alla skulle tjäna på det
kram xuxa
Back to top
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Sat 23 Dec, 2006 14:30    Post subject: Reply with quote

Kostnaden för en ibogainbehandling är ingenting mot vad det kostar för samhället (staten) att ha en missbrukare ute på gatan... Då tänker jag på den kriminella verksamhet (rån, inbrott, stölder) som finansierar deras beroende, samt de pengar som går till sjukvård och socialbidrag.

Ja, de sista två kommer man nog inte helt ifrån, men minska kostnaderna för dessa bitarna är nog inte heller omöjligt.

Det är främst förbudet som gör behandlingen dyr i nuläget.
Back to top
FallenAngel

Topics: 2

PostPosted: Sat 06 Jan, 2007 18:43    Post subject: Reply with quote

Billigt pris för att få tillbaka sitt liv, tycker jag.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum