IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=64db2058f7f7815b4b9ecb237db9e718View posts since last visit

Medberoende

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ettan

Topics: 3

PostPosted: Tue 09 Jan, 2007 10:44    Post subject: Medberoende Reply with quote

Hej. Jag (mamma till en drogmissbrukare) såg programmet och har sedan dess surfat runt på nätet för att skaffa så mycket info som möjligt. Jag har lite frågor som jag hoppas få svar på. Jag skulle gärna ekonomiskt hjälpa min son i Stockholm med kostnader för att kunna få hjälp med Ibogainbehandling. Bara han själv vill. Han har trots många års missbruk och behandlingar inte insett att han har problem. I varje fall har resten av familjen problem med hans missbruk. Han är inte särskilt kriminellt belastad och har inte varit/är sprutnarkoman, men ha går nu på subutex och knaprar dessutom i sig allt vad han kommer över i fråga om sömn-, värk- och lugnande tabletter.

Nu till mina frågor:
Jag har förstått att priset i prag är 1000 euro för behandlingen. Men vad kostar resten? Jag skulle gärna vilja att någon erfaren följde med honom för jag tror inte jag är lämpad (mamma skall inte vara med överallt).
Vad kostar totalt sett för resa, behandling, hotell, mat och ersättning till medföljare?

Finns det någon i Stockholm som han kan kontakta eller som kan kontakta honom?

Jag vet att ingen kan bli "frisk" bara för att någon annan vill det men vi är efter 18-20 fortfarande desperata.

FallenAngel

Topics: 2

PostPosted: Tue 09 Jan, 2007 11:25    Post subject: Reply with quote

Hej,

när jag har varit nere har jag klarat mig på 15000, då är resekostnader, logi, mat samt behandling inräknade.
Jag finns i Stockholm & hjälper gärna till, utan ersättning naturligtvis. Sedan beror det väl på i vilken prisklass man hittar biljetter. Ska höra mig för ang mer exakta uppgifter på logi-kostnad.
Många har visat intresse för behandlingen & kanske går det att samåka flera stycken, så kan man dela på resekostnaderna för mig eller ngn annan som kan tänka sig att åka ner?
Pm:a mig om du vill ha hjälp med att boka läkartid el om du vill träffas & prata i person.
Mvh FallenAngel
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum