IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=b99af847ef6974c34d8ef9dabe3487d3View posts since last visit

Ibogain krönika hos drugnews

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Nyheter och länkar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Thu 18 Jan, 2007 08:06    Post subject: Ibogain krönika hos drugnews Reply with quote

Finns att läsa här: http://www.drugnews.nu/article.asp?id=3648&p=ibogain
Back to top
View user's profile Send private message
Masque
Administratör

Topics: 67

PostPosted: Thu 18 Jan, 2007 17:54    Post subject: Reply with quote

Jättebra debattinlägg!

men jag stör mig lite på den där faktarutan som Drugnews har med... det här med mjöl, ett uttryck som jag också tror jag läste i Aftonbladet (och hörde i Drevet?)

Quote:
Ibogain har i århundraden utvunnits ur rotbarken från busken Tabernanthe Iboga i Centralafrika. Resultatet är ett slags mjöl med stark hallucinogen verkan.

Ibogain är en alkaloid som i sin rena form är små kristaller som ser vita ut. Jag hör aldrig någon kalla amfetamin, heroin eller kokain för mjöl fast det ser likadant ut som ibogain. Kalla det vitt pulvet istället är ni snälla. Wink
Back to top
hemlig

Topics: 3

PostPosted: Sat 20 Jan, 2007 01:07    Post subject: Reply with quote

Masque wrote:
Jättebra debattinlägg!

men jag stör mig lite på den där faktarutan som Drugnews har med... det här med mjöl, ett uttryck som jag också tror jag läste i Aftonbladet (och hörde i Drevet?)

Quote:
Ibogain har i århundraden utvunnits ur rotbarken från busken Tabernanthe Iboga i Centralafrika. Resultatet är ett slags mjöl med stark hallucinogen verkan.

Ibogain är en alkaloid som i sin rena form är små kristaller som ser vita ut. Jag hör aldrig någon kalla amfetamin, heroin eller kokain för mjöl fast det ser likadant ut som ibogain. Kalla det vitt pulvet istället är ni snälla. Wink

haha jo alla jag känner det hela tiden.. ska vi ta en näsa mjöl Very Happy
Back to top
Operator

Topics: 45

PostPosted: Fri 26 Jan, 2007 12:37    Post subject: Reply with quote

Klart att det är mjöl.

Vänder mig mer mot den övriga beskrivningen.

Quote:
Skador på lillhjärnan

Jahaja, vid vilka doser är den aktuella beskrivningen adekvat?
Finns det överhuvudtaget någon indikation på att människor fått skador på hjärnan av ibogain vid terapeutisk dosering?

Eller om det uppenbart verklighetsfrämmande i dagens lagstiftningsunderlag? Är det något som man verklighen har behov av att INTE se?

Är ibogain ett värstingknark i Norge också och vilka hemska konsekvenser skulle det ha om det var legalt i Norge?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Nyheter och länkar All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum