IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=89bbf4bd020a832386f5e3dd4e39cd96View posts since last visit

snart 4 månader efter
så här mår jag nu...
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Efter behandlingen
View previous topic :: View next topic  
Author Message
xuxa

Topics: 7

PostPosted: Sun 11 Mar, 2007 19:27    Post subject: snart 4 månader efter Reply with quote

hej Very Happy

först vill jag säga till alla som ännu inte tagit ibogain att försök ha det så ordnat runt omkring dej som möjligt för livet e inte lätt varken före eller efter!! Shocked

sen e det svårt att berätta för nån hur man kan förbreda sej men jag kan säga att att trivsamt boende e viktigt!!! Cool

jag vantrivs där jag bor, delar jourlägenhet me en mor me 2 barn, mitt rum e som en cell, känns det som. Mad

jag vill träna, göra saker men får inget gjort, har ångest.. just för jag inte lyckas göra allt jag vill, trött på att gå till skyddet, öppenvården, trött på den här stan osv Rolling Eyes

har hamnat i ett dilemma för tack vare ibogat så e det inte kul att knarka längre, får lika mycke ångest av droger som att va utan de.
så jag får ba stå ut.. känns som jag inte gör det länge till, måste ske nåt drastiskt, nåt riktigt radikalt
jag står me halva foten i spanien, har vänner där som varit eller e i min situation, alltså på rymmen från svenska myndigheter..jag e ju inte där än men ..snart om jag inte får en annan bostad!!!!!!!!

ser ingen nackdel me att jag tog ibogain, men det hade varit skönt om ALLT varit annolunda här hemma, haft ett stöd , sluppit poliser, rättegången, tjafs me x-killen, haft nån som mer eller mindre tvinga ut mej, fått mej att träna, synd att micke inte e här nu!!!!!!! Sad

jag har helt slutat stressa, ofattbart hur mycke jag stressade förr, utan knappt märka det.. så fort det kommer en stresskrypande känsla i magen stannar jag helt upp.. spelar ingen roll om jag kommer försent till...vad som hellst. inget e värt att stressa över!!!!!!!!! Laughing

håller ännu på me nedtrappning på mina xanor- tröttsamt men svårt att ba klippa
andra droger äcklas jag av.. helt avtändande
å jag har märkt hur otroligt trist det e att umgås bland missbrukande.. allt jävla knarksnack, fan, jag blir helt slut Confused

så jag e mycke för mej själv, känner mej ensam å som jag inte tillhör nånsans.. Crying or Very sad

jag känner kaos innuti mej själv men utan ibogat hade jag nog varit tebax i opiaterna nu, suttit i fängelse eller varit död!

omsändigheterna e jättejobbiga för mej just nu, hade det varit bättre omkring mej så skulle jag nog nästan tom va ren från benzot vid det här laget..

jag kämpar, hoppas alla ni andra gör det oxå
jag e verkligen glad att jag tagit ibogain å rekomenderar till alla som fysiskt klarar!!!! Wink

kram julia Razz
Back to top
View user's profile Send private message
mario

Topics: 5

PostPosted: Sun 11 Mar, 2007 21:11    Post subject: Reply with quote

Hej på dig Xuxa!

Börjar med att tacka dig för att du ställde upp på drevet. (det är väl du?)
Tack vare det programmet och lite mera information bland annat här på denna sida så bestämde jag mig för att ta min tripp till prag.
Jag ska inte tala om för andra hur de ska göra men att komma ifrån gamla invanda levnandsvanor
-gamla polarna med mera- verkar vara väsentligt enligt allt jag läst på mig. Spola polarna som har ett aktivt missbruk, gör det utan att blinka.

Bara att kämpa på tjejen, du hinner ikapp.. ta en sak i sänder.

Mvh och lycka till.
Back to top
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Sun 11 Mar, 2007 21:19    Post subject: Reply with quote

Skönt att höra att du ändå håller ihop.

Hur gick det med den där andra ibogainbehandlingen som du planerade att göra innan?

Hoppas den sociala situation ordnar upp sig, med en egen lägenhet och något att göra på dagarna exempelvs.
Back to top
Operator

Topics: 45

PostPosted: Mon 12 Mar, 2007 10:04    Post subject: Reply with quote

Tack för egen del och tack för alla andras del; de vars kunskap och intresse för ibogain och ett drogfritt liv som du hjälpt framåt genom att våga visa vem du är, vad du står för och din historia.

Sannolikt är det oerhört mycket värt för alla, att någon ställer sig upp och visar ansiktet och säger vad som fungerat för en själv i praktiken.

När det sedan gäller eftervård så är det en bra arbetsuppgift framför oss att tillse att det kommer igång fungerande självhjälpsgrupper, med personer som själv fattar vad det handlar om. Vad anser du själv att man kan göra med befintliga medel i nuläget?

Har du någon schysst människa i närheten som fattar läget?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
xuxa

PostPosted: Thu 15 Mar, 2007 09:44    Post subject: om nåra månader.... Reply with quote

hmmm

Last edited by xuxa on Thu 15 Mar, 2007 09:55; edited 2 times in total
Back to top
xuxa

PostPosted: Thu 15 Mar, 2007 09:51    Post subject: Reply with quote

mario wrote:
Hej på dig Xuxa!

Börjar med att tacka dig för att du ställde upp på drevet. (det är väl du?)
Tack vare det programmet och lite mera information bland annat här på denna sida så bestämde jag mig för att ta min tripp till prag.
Jag ska inte tala om för andra hur de ska göra men att komma ifrån gamla invanda levnandsvanor
-gamla polarna med mera- verkar vara väsentligt enligt allt jag läst på mig. Spola polarna som har ett aktivt missbruk, gör det utan att blinka.

Bara att kämpa på tjejen, du hinner ikapp.. ta en sak i sänder.

Mvh och lycka till.

hej mario

ja, d va jag i devet

glad att inspererat så många å dej!

inte lätt att visa hela sverige vilken pundare jag varit, folk vet MASSOR om mej, men nån behövde ställa upp!!

när kommerdu iväg? eller har du varit iväg??
tack å lycka till sj!!! Smile
Back to top
xuxa

PostPosted: Thu 15 Mar, 2007 09:57    Post subject: Reply with quote

Masque wrote:
Skönt att höra att du ändå håller ihop.

Hur gick det med den där andra ibogainbehandlingen som du planerade att göra innan?

Hoppas den sociala situation ordnar upp sig, med en egen lägenhet och något att göra på dagarna exempelvs.

hej!

patrik vill att jag ska vara mer eller mindre benzofri så inte än men ska defenitivt göra en till, jag behöver!!

tack å kram
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Efter behandlingen All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum