IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=f55a0c45ad0d1471454ddd180d820d87View posts since last visit

Ibogain-efterbehandling

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Fri 18 Aug, 2006 20:28    Post subject: Ibogain-efterbehandling Reply with quote

Hittade en sida där det står om olika efterbehandlingar som kan vara bra att göra efter en Ibogain-behandling.

Funderar på att göra en liknande fast på svenska där jag även har med länkar till olika ställen där man kan göra olika nyttiga saker som floating, massage, andningsövningar o.s.v

Men jag lägger in länken jag hitta så länge. Kan vara intressant att läsa för dom som precis genomgått en Ibogain-behandling.

http://www.ibogatherapyhouse.net/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=31
Back to top
View user's profile Send private message
Operator

Topics: 45

PostPosted: Sat 19 Aug, 2006 09:02    Post subject: Reply with quote

Mycket mycket bra. Här är ju det stora fältet av än helt osådd gröda som svajjar mitt ute i stenåkern.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Sat 19 Aug, 2006 11:39    Post subject: Reply with quote

Toppenbra lank!

Efterbehandlingen ar det svara eftersom allt sker privat och ideellt. Det fungerar eftersom det bara galler nagra dagar, medans en efterbehandling ar manga ar..

Jag har kontaktat och pratat med KRIS (Kriminellas Revansch I Samhallet) och dar fanns ett viss intresse for att hjalpa till om det godkanns som lakemedel eller behandlingsmetod i Sverige.

mk

Operator

Topics: 45

PostPosted: Sat 19 Aug, 2006 12:26    Post subject: Reply with quote

Jag har överhuvudtaget ganska svårt att tänka mig en bättre jordning hos de nyfödda än ett välkommet införlivande utav de som redan nått andra sidan.

KRISkon skolen leda oss över vattnet. Mjölka mina ord.

Men att lära sig gå igen kan ju ta sin tid. Alla övningar där man balanseras inuti sig själv. tex andningövningar, avslappning floating etc är av stort värde. Just dokumenteringen av detta är också av stort värde. Jag kan tänka mig att den gamla hederliga långpromenaden kommer väl tillpass också... enkla och självklara grejer som funkat i tusentals år. Varför skulle vi idioter som lever idag skillja oss från de som fanns när yogan uppfanns?

Vad är det som funkar, varför.

ljuset fladdrar på köksbordet
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Fri 01 Sep, 2006 14:04    Post subject: Reply with quote

Igår kopplade jag ihop KUBA med en kille som heter Bullen och som är på väg ner till Prag för en behandling.

Eftersom det inte finns eftervård nu så är nog det bästa att dom som tagit behandling stöttar varandra.

Jag pratade med båda efter det att dom pratat och båda två tyckte att det var bra att dom pratade med varandra.. Tydligen är det skönt att ge råd och hjälpa också!

När man ska avbryta ett missbruk så vill man gärna prata med andra som suttit i samma båt och som har lyckats. Det gör en tryggare!

Micke

dizzt1024

Topics: 14

PostPosted: Tue 17 Apr, 2007 10:48    Post subject: Bra behandling eller efterbehandling Reply with quote

Jag skulle vilja föreslå yoga.. Allra hellst en djupgående som kriya eller kundalini men var vaksamma på att undervisas av en mästare och under det förhållanden som krävs. Inte på nått halvdant sätt som vi alltid gör här i väst. Jag kan av egna erfarenheter, kompisars erfarenheter och mycket undersökning rekommendera www.yoga.se.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
xuxa

Topics: 7

PostPosted: Fri 27 Apr, 2007 00:21    Post subject: Re: Bra behandling eller efterbehandling Reply with quote

dizzt1024 wrote:
Jag skulle vilja föreslå yoga.. Allra hellst en djupgående som kriya eller kundalini men var vaksamma på att undervisas av en mästare och under det förhållanden som krävs. Inte på nått halvdant sätt som vi alltid gör här i väst. Jag kan av egna erfarenheter, kompisars erfarenheter och mycket undersökning rekommendera www.yoga.se.

håller me om att man ska söka sej till en "mästare"
yoga e otroligt djupt, måste utföras rätt å nogrant.. ingen poweryoga för mej, om man säger så!!!!!!!!!!!
Back to top
dizzt1024

PostPosted: Fri 11 May, 2007 11:23    Post subject: Reply with quote

Ja, jag tror det kan vara farligt tom, om man gör fel eller drogar samtidigt tex. Så djupa grejer ska man nog respektera. Utövar du yoga idag?
Back to top
xuxa

PostPosted: Sat 12 May, 2007 23:28    Post subject: Reply with quote

dizzt1024 wrote:
Ja, jag tror det kan vara farligt tom, om man gör fel eller drogar samtidigt tex. Så djupa grejer ska man nog respektera. Utövar du yoga idag?

hej
nee.. jag gör inte yoga idag, just för jag inte än e helt drogfri (flödder) men sen ska jag verkligen börja igen!!!!! Laughing
Back to top
dizzt1024

PostPosted: Thu 21 Jun, 2007 21:26    Post subject: Reply with quote

Schyst!
Jag kör fysiska program, djupavspänning och lite meditation och andningsövningar. Inga chakra-meditationer eller mer avancerade andningsövningar nu. Det blirför mycket med rökat tror jag.
Hur går det för dig Xuxa?
Back to top
xuxa

PostPosted: Mon 25 Jun, 2007 09:10    Post subject: Reply with quote

jovars.. det går väl bra.. mår väl inte så bra.. skönt me sommarn!
har inte börjat me nån yoga.. eller nåt rörligt för den delen Wink
men har planer på göra solhäsningen inom nån snar framtid!! ba sådär en kvart varje morron- kommer göra underverk, det vet jag!
kram kram
Back to top
jtm

Topics: 0

PostPosted: Tue 26 Jun, 2007 09:50    Post subject: Reply with quote

Reiki lär ska vara otroligt bra efter en iboga-behandling.Smile
Back to top
xuxa

PostPosted: Wed 04 Jul, 2007 16:11    Post subject: Reply with quote

jo.. reiki lär va bra överhuvudtaget

Laughing
Back to top
dizzt1024

PostPosted: Fri 13 Jul, 2007 17:23    Post subject: Reply with quote

Reiki Skulle jag med vilja veta lite mer om. Nu tror ju jag att man bör försöka hålla sig till en metod men det är intressant ändå. Är det inte lätt hänt att man dra på sig nått skit i energierna med reiki? Läste nått om det men vet inte.Men det är väl som med yoga kanske att det är viktigt att ha en bra "guru" och sådär. En förklaring. Med att hålla sig till en metod menar jag att håller man på med yoga kanske man ska hålla sig till det osv eftersom det redan är exakta process men med ibogain är det måhända en annan sak. Det verkar som att det startar processen men att det inte är riktigt komplett ännu med invigning och ritualer möjligen. Det är väl därför vi disskuterar eftervård antar jag.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum