IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=7be7840a50b0b688adff42d933ba4e5aView posts since last visit

Min första behandling (dizzt1024)

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Berättelser
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dizzt1024

Topics: 14

PostPosted: Mon 23 Jul, 2007 16:32    Post subject: Min första behandling (dizzt1024) Reply with quote

Sitter i prag och skriver, därav inga ..... tre sista bokstaverna i alfabetet ni vet. redigerar hemma sen. DONE!
Fick en testdos pa 300mg den 18/7 på morgonen. Vet inte om det var meningen men det blev en liten tripp bara av det. Mest fysiskt och jag spydde en gang med. Den 19/7 behandlades jag och en annan kille ca 10 mil utanfor prag ute pa landet. Jag fick 800mg och han 900+400mg tror jag. Oj vilken tripp det blev. Har sakert tagit ett hundratal lsd trippar innan men aldrig nått sa kraftigt tror jag. Fysiskt upplevde jag det som om nervsystemet rengjordes och hjarnan slipades ren i alla veck typ. Lat som det och kändes som det men inte obehagligt. Spydde flera gånger och var ofantligt yr. Forrutom det flashade det forbi bilder där jag såg universum bildas, evulotionen hela vägen hit vi är nu och vidare men framtiden håller jag för mig själv. Fick en känslomässig och intellektuell forståelse for universum, hur det funkar och hur det har lett hit, och vart det bär hän beroende hur vi väljer osv. Sag det ur 6 till 7 perspektiv hela tiden med hur evulotionen testade olika vägar, vidare, vidare, vidare... tillbaka lite, vidare, vidare osv. Hastigheten ökade hela tiden med. Fick också svar på ALLA frågor om universum och meningen med det, jag någonsin ställt mig. Typ alla dumma grejer jag har gjort med kom upp. Typ vad man har gjort mot sina foräldrar osv. Grät som fan och det har jag haft problem med tidigare. OOuuu vad det behövdes. Ibland skrattade jag i långa perioder högt åt allt som tidigre verkat så komplicerat och omöjligt som helt plötsligt var så lätt att forstå. Någon dörr i huset smällde tyvärr kraftigt under trippen (på riktigt alltså) och det var inte behagligt. Kändes som ett spett rakt i magen men sen genast i hjärtat och jag upplevde något som jag uppfattar som döden. Har tidigare upplevt födslen, hela livet och slutligen döden då jag gjorde yoga svampad, men den gången var allt lugnt, behagligt och fridfullt. Ja utom födslen då. Den har alltid varit väldigt obehaglig. Men denna gången var det INTE behagligt. Smärta, chocken och döden på någon sekund men sen lugnade jag ner mig på några minute och kände genast frid igen. Trippen varade nog ca 24 till 36 h uppskattar jag det till. Tre saker var obehagligt med trippen. dörrsmälle/döden, illamåendet och att det varade sa länge. Har dåliga erfarenheter av långa trippar förr så det skrämde mig att det aldrig slutade. Trodde lite att jag skulle fastna men inte panikartat.
Vaknade upp och tänden en cigg. Smakade ingenting och gav ingen effekt. Dessutom äcklade det mig lite. Samma sak for kompisen i sängen bredvid. Inget sug nu heller varken efter cannabis eller nått annat. Skulle kunna tänka mig en öl men det blir alltid nått annat för att jag vill på nått sett. Tror inte ens jag kan komma ihåg eller rättare sagt känna hur det var att berusa sig med något eller känna sug. Kan inte inbilla mig det ens hur mycket jag ens försöker. Fast en fylla kommer jag ju ihåg men kan inte känna det liksom. Helt otroligt! Än sa länge har det inte känts rätt med kött hellet. Tja, jag åt lite kyckling och jag ska äta kött någon gång ibland men känner inte för det nu. Har alltid trott att det ska vara möjligt att sluta droga och kanske tom må hyfsat andå men att jag nu mår bättre än innan jag drogad mig första gången är chockerande coolt. Detta ar nog inte allt men jag kommer inte på något mer nu. Jo förresten, kvällen efter eller nått gjorde vi upp en stor brasa. en ritual. Det behövdes för jag mådde faktiskt lite dåligt psykiskt då. Har haft panikångest utan röka utomland förrut och nu blev jag nog rädd att få det igen. Det hände inte utan jag var mest rädd bara. Den meditativa brasan lugnade gott. Nu mår jag bara bättre, bättre och bättre hela tiden. Oouu vågar knappt skriva så….då kanske det vänder…….
Kram alla!
Dizzt

Last edited by dizzt1024 on Mon 19 Nov, 2007 14:29; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Mon 23 Jul, 2007 17:01    Post subject: Reply with quote

Kul att läsa din rapport. Smile

Titta gärna in om några veckor och berätta hur det känns när du fått lite mer perspektiv på det hela.

Vet du hur det gick för den andra personen som behandlades?
Back to top
View user's profile Send private message
dizzt1024

PostPosted: Tue 24 Jul, 2007 21:09    Post subject: Reply with quote

Ja jag vet hur det har gått med honom med men jag tänkte att det vill nog han berätta själv sen. Vi ar kvar i prag till på torsdag både han och jag. Vi delar hotellrum och har blivit bra polare. Djävligt schyst kille.
Jag har funderat på om det verkligen kan ha varat sa länge som 24 till 36 h, men tja 24 h måste det ha varit, men samtidigt ibland känns det som om det var veckor???
Mitt självfortroende har blivit mycket bättre. Känner mig mycket mer nöjd med mig själv. Alltså det ar inte så att jag tycker jag är bättre och snyggare än någon annan men ändå känner jag mig perfekt, precis som det var tänkt att jag skulle vara på nått sett. Förstår ni hur jag menar?
Känns som att allt som har hänt i mitt liv någonsin har varit meningen. Eller i alla fall så hade jag ju inte varit här exakt som nu annars. Lilla minsta sak som hade hänt annorlunda så hade inte saker och ting varit som nu. Jag vill jobba vidare med ibogain och det känns som att allt hittils har varit for att komma hit. Min mamma har mått lite dålgt psykiskt med de senaste åren, mycket på grund av mig. Men hade hon inte gjort det hade hon kanske aldrig forstått mig som hon nu har gjort. Då kanske jag inte hade fått det enorma stöd som jag har fått av hela min familj och då hade jag aldrig fixat det. Har haft ångest for vad jag har orsakat dem men nu inser jag att jag inte kan ändra det forflutna. Så vad kan jag då göra tänker jag nu, tja sen ett tag faktiskt. jo, be dem om ursäkt, tacka dem, älska dem och krama dem sa ofta jag får tillfälle och försöka bli lycklig. Då mår de också bättre säger de och det måste jag lita på.
Jag är lite orolig att jag ska trilla dit igen for ibogain ska vara den sista drogen man tar. Låt mig forklara. Tar man tex heroin efter ibogainet sa börjar suget igen eftersom då heroinet är den sista drogen man har tagit. Problemet med cannabis ar att fast jag inte har rökt mer och inte har tänkt göra det så finns risken att jag fortfarande har det i kroppen och då kommer jag att bli påverkad av det utan att jag röker. Då blir den sista drogen jag tagit cannabis, inte ibogain. Inte bra. Kanske har jag ingen THC kvar i kroppen men det vet vi inte annu. Tror inte Patrick har behandlat någon för cannabismissbruk tidigare. Men jag gick till apoteket och köpte ett THC drogtest idag. Ska testa mig imorgon pa morgonen har jag tänkt. Ska bli intressant att se om jag ar ren. Isf ar det ju helt otroligt. Jag återkommer med resultat. Annars får jag försöka halla mig tills all THC är ur kroppen och sen göra en ny behandling.
Glöm inte att vi alla är unika, gott folk!!! Det finns bara EN av dig!!! Man får ju ett enormt människovärde bara av det, eller hur.
Ha det!

Last edited by dizzt1024 on Fri 27 Jul, 2007 06:43; edited 1 time in total
Back to top
Masque
Administratör

PostPosted: Thu 26 Jul, 2007 07:55    Post subject: Reply with quote

THC-metaboliterna finns kvar i kroppen eftersom det lagras i fettet och minskar med hälften efter en vecka, för att sedan sakta ner och avsöndras saktare. Har du varit en storrökare innan kan du räkna med att det tar en månad innan du är helt ren. Dock är "abstinensfasen" över efter ett par veckor, första veckan känns svårast med sömnbesvär och svag ångest.

Om du vill fortsätta vara drogfri så tycker jag att du ska ta fram dom tankarna när någon polare erbjuder dig droger eller om du hamnar i en situation då det liksom är obligatoriskt att röka för att njuta mer av situationen om du fattar vad jag menar.
Back to top
dizzt1024

PostPosted: Fri 27 Jul, 2007 06:21    Post subject: Reply with quote

Tror inte det blir några problem att hålla. Har alltid hållt helt uppe 2-9mån efter varje år jag har rökt. Detta brukar inte var nått problem. Jag rökte nog mycket för under 3 mån har jag aldrig lyckats bli ren på utom nu senaste 2 åren med hjälp av yoga. Har nästan lyckats halvera tiden, dva 1,5 mån. Detta vet jag pga frivilliga drogtest för NAVET och det är inte så att jag bara har suttit på baken innan heller. Har alltid tränat hårt under mina uppehåll men bedömmer det till att det tar ungefär halva tiden att få det ur kroppen med yoga jämfört med annan träning. Detta är på mig och jag vet ej hur andra reagerar.
Alla mina kompisar kämpar för att använda så lite droger som möjligt. Vi har samma mål. Vi har under åren alltid stöttat varandra när någon håller uppe och inte träffats lika ofta heller för att unvika att göra varandra sugna. de/vi respekterar varandrar och skulle aldrig erbjuda den som håller droger de få gånger vi träffas under den perioden. Ja, jag vet, mina kompisar är helt underbara. De som under åren inte respekterat detta och de som typ har gett upp och bara knarkar på hänsynslöst har jag tyvärr blivit tvungen att bryta med fullständigt för att inte själv dras med ner i skiten. Visst mår jag dåligt av att inte kunna hjälpa alla men man måste nog hjälpa sig själv först innan man kan hjälpa andra, och då måste ett intresse finnas med på nått sätt. Jag har drogfria kompisar med och där finns det naturligtvis inga sådana problem heller. Ahh jag måste säga att jag har jättemycket stöd från både kompisar och familj. Jag är nog mycket lyckligt lottad. Tack allihopa!
Jag är nog bara rädd för att misslyckas i längden trots att ibogainet har hjälpt så mycket och allt stöd. Då har jag ingen ursäkt alls. Men jag tror jag har bra planer. Nu tänker jag träna hårt (Thaiboxing, styrketräning) och göra mycket yoga inkl andningsövningar och chakrameditationer. Dessutom planerar jag antingen en ibogainbehandling till så fort fått ur THC:et eller en 2-veckors yogakurs där man bor på ett ashram. Kan inte bestämma mig för vilket. Värst är att jag måste anmäla semester redan nu och det känns svår.
Om jag skulle trilla dit igen vet jag inte om jag skulle våga skriva det här. Så många som vet vem man är här. Några personer som jag inte skulle vilja ska veta var med i prag och endel här hemma skulle inte ha några problem att räkna ut det heller.
Men det är ju jätteviktigt för framtiden att sånt kommer fram så jag har ett förslag. Kan man inte göra någon form av rapport som man fyller i helt annonymt på nått sätt utan användarnamn där man kryssar i hur det är innan behandlingen, direkt efter behandlingen och sen i etapper efter behandlingen. Typ, före behandlingen fyller man i en annonymt, direkt efter en annan som inte hör ihop med den första osv. Då borde man ändå kunna se att tex 10 pers har gjort behandlingen, 8 pers blev av med suget, 30% började igen efter 3 månader utan att någon vet vem som är vem. Är jag helt ute och cyklar?
För övrigt kan jag säga att jag är hemma nu och mår fint. Har abstinens för rökat med svettningar, dålig sömn, mardrömmar och hetsigt humör men inte så mycket överskottsenegi som vanligt och inte ett dugg sugen på någon drog alls. Äcklar mig mer. Och bäst av allt, jag mår så mycket bättre för övrigt. Blivit av med allt ur-sug från andra droger och "reparerat" mig fullständigt efter mitt förflutna på nått sätt. Detta är för mig viktigare än att ta bort drogsuget eftersom det är det som har fått mig att i nyktert tillstånd fått mig att besluta mig för att röka ett år till efter varje uppehåll.
Förresten, drogtestet visade att jag fortfarande var positiv för THC.
Kramar.
Back to top
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Sat 28 Jul, 2007 03:39    Post subject: Reply with quote

Stor kamp du har genomgått min vän. Och du är alltid välkommen att höra av dig till mig om du känner för det. Mitt moblnr är: 0739437171.

Mvh Micke
Back to top
dizzt1024

PostPosted: Sat 28 Jul, 2007 15:36    Post subject: Reply with quote

Tja!
Tack Micke och Masque för svaren, kommentarerna och uppmuntran! För första gången på 12 år kan jag säga att jag är FRI och LYCKLIG. Ja lycklig har jag nog aldrig varit innan.
Jag ringer nog dig sen Micke!
Jag skulle vilja veta vad ni och andra tycker om mitt förslag om anonyma statistik-protokoll eller vad man ska kalla det! Kan det funka? Bra ide? Problem? Osv.
Måste bygga lite käk! Ha det!
Back to top
Bjk

Topics: 0

PostPosted: Sat 28 Jul, 2007 17:09    Post subject: Reply with quote

Det glädjer mig mycket att du tog den här behandlingen, du skall veta att jag stödjer dig till 100% i dina framtida strävanden oavsett vilka de kommer att vara.

Din vän

/Björn
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
dizzt1024

PostPosted: Sat 28 Jul, 2007 17:29    Post subject: Tack! Reply with quote

Tack så mycket björn.
Back to top
Masque
Administratör

PostPosted: Sat 28 Jul, 2007 22:46    Post subject: Reply with quote

Vi vill alla ha protokoll för att kunna göra statistik, men bråkar lite om hur dom ska vara utförda. Om du kollar runt lite i forumet så hittar du diskussionen om detta.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Berättelser All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum