IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=bb54e92c853adddb203a715552e22cd7View posts since last visit

Sydafrika
Behandling, januari 2008
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Aktuella behandlingar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Dandan

Topics: 1

PostPosted: Mon 07 Jan, 2008 13:53    Post subject: Sydafrika Reply with quote

Har den senaste tiden mer och mer intresserat mig för en Ibogain behandling. Har mailat en del klinker i Europa samt Sydafrika(senaste veckan bara).
Dr. Charles från Sydafrika, har svarat på 2 mail denna helg bara, sen fråga jag om han kunde ringa så vi kunde prata,lättare med frågor m.m.
Han skrev att ringer kl 11 måndag, exakt kl 11 ringer tel till min lättnad.
Han är otroligt ödmjuk och påpeka att det är ett stort beslut som jag inte ska ta förhastat...Men jag har redan kollat biljett och åker förhoppningsvis innan 20 jan! på 2 veckors behandling, det är sommar där nere o behagligt ca 27 grader på dan Cool , dom har dessutom en pool,så jag tror att återhämtningen blir bra mycket lättare än o åka till sjukhus miljö i Europa 5-7dagar(samma gråa himmel o ruggiga väder...)
Nä det blir nog Sydafrika med blandade förväntningar, man är alltid nervös för en förändring, sen o åka till andra sidan jordklotet är ju inte runt hörnet precis...
Snälla ni som har genomgått Iboga behandling/ar får gärna skriva hur man kan förbereda sig mentalt o fysiskt, alla svar är mer än hjärtligt välkomna!! Finns någon som tom varit i Sydafrika och kan berätta vore jag väldigt tacksam...?!?

Till er alla god fortsättning på nya året! Ta hand om er och må bäst!!

Mvh
Dan
Back to top
View user's profile Send private message
ASTRONAUT

Topics: 25

PostPosted: Mon 07 Jan, 2008 14:20    Post subject: Reply with quote

Här är en tråd om en tjej som nyligen varit nere hos just Charles och genomgått behandling:

http://forum.ibogain.se/viewtopic.php?t=348

Jag tror säkert att du kan kontakta henne med frågor om det hela så får du höra från nån som varit där nyligen och gått igenom samma sak.

Förberedelser är alltid bra, nu hade du ju tänkt åka snart, men sådant som att motionera lite och äta bra och nyttigt är alltid bra (ibogainbehandling eller inte). Sen är det bra om man fixar blodprov och ett EKG-test under stress (cyklandes) men jag tror att Charles har möjlighet att ordna det också på plats för en merkostnad.

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Tue 08 Jan, 2008 11:35    Post subject: Reply with quote

Du ska nog redan nu börja fundera på hur din framtid ska se ut efter behandlingen när du kommer hem till Sverige igen.

Din vardagsmiljö kommer att påverka dig, dina missbrukande vänner kommer att försöka få dig beroende igen, avsaknad av aktiviteter leder till tristess och ökad risk för återfall.

Har du familj och ickemissbrukande vänner som du kan anförtro dig åt så gör det. Om dina problem är av den graden att myndigheterna på ett eller annat sätt redan är inkopplade kanske dessa också kan hjälpa dig med att komma i kontakt med personer som kan stötta dig efter behandlingen.

Läs lite mer här: http://www.ibogain.se/cmsms/index.php?page=efter-behandlingen

Lycka till!
Back to top
xuxa

Topics: 7

PostPosted: Tue 08 Jan, 2008 18:10    Post subject: Reply with quote

hmm.. förbreda sej..
svårt!

men att ha ett boende där du trivs när du kommer hem! en trygg plats e nåt jag verkligen saknade!

om du har ouppklarade saker att ta itu me så (om du pallar) ta i tu me dom innan så du kan slappna av när du kommer tillbaka för.. man e lite lost då! Confused

Smile fattar att d e nervöst att åka så långt bort till nåt så okänt.. men trippen, ibogainet, kommer va längre bort än månen så.. se sydafrika ba som ett äventyr, om d går höhö Wink

all lycka!!!!
Back to top
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Sat 12 Jan, 2008 09:19    Post subject: Reply with quote

Ha natt att gora nar du kommer tillbaka. Sant som far tiden att ga. Grejer som styr en bort tankemassigt sa mycket som mojligt fran ens tidigare leeverna. Helst ska det vara raka motsatsen till hur man levt innan. Ta hand om sig sjalv istallet for att skada sig sjalv. Trana, jobba, skaffa nya intressen. Umgas med andra manniskor, undvika folk som drar ner en, stjal energi utav en, umgas med folk som peppar en.

Man kan ha fatt en roll i ett sammanhang, t.ex den som alltid staller till det, ofta sant folk aterfaller pa, sjalvuppfyllande profetier. Galler att undvika sant.

Vardan far sig en del luckor som behover fyllas ut, hitta shyssta grejjer att gora!

stimulansen som ar viktig och galler att hitta den pa andra satt an genom droger. Har man andra alternativ sa fyller inte det nagat syfte.

Ibogain ar forutsattning nr.1

Lycka till. Du kan alltid hora av dig till mig om du kanner for det.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Aktuella behandlingar All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum