IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=75902b9ddf19a4053dcdd101fddf71f7View posts since last visit

Behandling mot depression inåtvänt betenende?

Goto page Previous  1, 2
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mario

Topics: 5

PostPosted: Fri 16 Mar, 2007 17:38    Post subject: Reply with quote

Ok Masque; jag uppmanar då operator i all välmening att komentera den publicerade rapporten ovan. Han får då gärna gå tillbaka till sina kommentarer om vad som är behandlingsbart eller inte, vem som har rätt att ta eller ej, vad som skadar ändamålet eller ej.
Faktum är att om nu rapporten skulle uppfattas som trovärdig så är operators inställning helt förkastlig. Siffrorna talar sitt eget språk och samtliga går emot operators åsikter, och faktiskt backar upp till 100% stiftelsens ändamål..vilket gör det hela än mer absurdt.

Mvh
Mario..coolare nu Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Fri 16 Mar, 2007 18:23    Post subject: Reply with quote

Vad försöker du påstå?

Studien är gjort på 21 personer som använder droger (de flesta har heroin som primärdrog). Det som du skriver är "6st, 30st" är "symptoms before treatment" och procentsatserna är "improved or disappeared after treatment"
Studien visar att två tredjedelar av dessa 21 personer slutade helt med sin primärdrog och många fler drog ner på doseringen.

Att det skulle ge minskade psykiska problem av att sluta med droger är för dom flesta ganska uppenbart. Därför man ska nog inte se denna studien som ett bevis för att personer i situationer likt luckys, där drogerna inte verkar vara huvudproblemet (så tolkar jag det) kan bli hjälpta av ibogain. Jag är positiv inför tanken på att det skulle fungera, men att rekommendera ibogain innan andra behandlingsmetoder är uttömda, det skulle jag inte heller vilja göra.

Hur många terapeuter har du träffat Lucky? Du kanske bara har haft oturen att ha pratat med de dåliga?
Back to top
mario

PostPosted: Fri 16 Mar, 2007 19:39    Post subject: Reply with quote

För det första så rekomenderar jag inte Lucky att göra behandlingen. Jag rekomenderar han att läsa in sig och besluta på egen hand, vi på forumet kan bidra med våra erfarenheter och dela med oss av det vi läst in oss på.
Rörande hans drogkonsumtion så är det inte fråga om han eller jag eller du anser det vara ett problem eller inte, missbruket finns där under alla omständigheter med alla dess konsekvenser. Syftet med forumet -anser jag- torde vara att informera och förmedla information, i vissa fal till och med rekomendera men jag är tveksam till att direkt avråda folk och under alla omständigheter emot att håna människor som inte gjort annat än frågat -läs bett om hjälp-

Det jag påstår är att det är direkt fel att säga att Ibogain inte fungerar mot psykiska skjukdomar.

"The data gathered concerning the psychological well-being of the participants indicated that a
large percentage of the participants report of anxieties (67%) and depressions (61%) before
being treated with Ibogaine. Almost all the participants claim that improvement has take place
regarding these two disorders (92% and 100% respectively)."

"As we see in table 1, there has been a tremendous improvement in all kinds of psychological
symptoms. It is worth mentioning that the high percentages of improvement in the psychological symptoms of the participants after the treatment are not highly correlated with the treatment’s success as defined in chapter 5.4 (groups 1 and 3 – either quit using all substances or quit using their primary and secondary drug). In spite of the fact that the percentage of successful treatments in the whole sample was 67% in total, the percentage of the participants reporting psychological improvement is 96% (calculated as a weighted
average of the improvement rates)."

Så visst, studien är baserad på en stor andel opiatmissbrukare, men vi kan inte här säga att Lucky inte skulle hjälpas av en behandling, jag har då inte sett några belägg för det påståendet, tvärtom så finns anledning att tro att det visst fungerar. Jag skulle nog påstå att man inte vet riktigt.

"Therefore, the second research question is formulated as follows: 2. Are the effects of the ibogaine treatment limited to altering the drug behavior of the addicts or are the medical, psychological, social and legal aspects in the addicts’ lives affected by the ibogaine treatment as well?"

Och visst, jag ser nu att jag lagt in missvisande information angående antalet och resultat. MEN, faktum kvarstår att -rätta mig om jag har fel- 61% i gruppen hade depression och 100% "improved or disappeared after treatment" Att 33% hade "social isolation" och att 100% "improved or disappeared after treatment" Och Lucky undrade just om dessa problem.

Lika goda resultat från annan problematik.

Jag anser att det är förolämpande att ge sig på Lucky så som Op har gjort, det är grundat på endast hans egna åsikter och representerar inte min inställning till ibogainet. Att därefter håna och förlöjliga framtida eventuella frågeställare är helt respektlöst. Ska man ens våga ställa en fråga här eller kommer den inte uppfylla villkoren? Kommer många fråga sig. Jag reagerar starkt för att Op svar kom på ett så förakt-fördomsfullt sätt, jag hade givetvis lagt ut mina svar på ett lämpligare -ödmjukare- viss om Op svar varit detsamma, vi hade då kunnat föra en skysst diskussion om saker och ting ungefär så som nu.

Mvh
Back to top
ASTRONAUT

Topics: 25

PostPosted: Fri 16 Mar, 2007 21:27    Post subject: Reply with quote

Jag förstår till fullo och stöder Marios kritik. Jag är glad att Mario säger ifrån på detta sätt som han gör.

Den dagen detta forum börjar detaljstyras och folk som kommer hit för att diskutera eller söka information mer eller mindre körs iväg för att det inte faller vissa användare, betrodda användare till på köpet, i smaken är samma dag vi kan slå igen hela forumet. Ingen tjänar på att forumet hålls i korta trådar, varken forumet, Ibogain.se eller arbetet för Ibogain.

När Mario dessutom presenterar vetenskapliga data som stöd och folk fortfarande inte köper det är när det gått lite för långt.

Och att sedan dessutom kalla det för flum när det är exakt samma kritik som vi själva får utstå, trots vetenskapliga data, gör det värre.

Föreningen/Stiftelsen Ibogain.se mål må vara en sak, men forumet bör vara ett ställe där det är högt i tak och där yttrandefrihet råder.

Stå på dig Mario!

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Masque
Administratör

PostPosted: Fri 16 Mar, 2007 22:00    Post subject: Reply with quote

Quote:
När Mario dessutom presenterar vetenskapliga data som stöd och folk fortfarande inte köper det är när det gått lite för långt.

Operator har inte bemött någon form av vetenskaplig data från någons sida ännu och fått chansen att "köpa det".

Eller är det mig du menar? Jag köper gärna vetenskapliga data men tycker man ska vara kritisk mot de som förvrider datan för att tjäna en poäng i en debatt.

Quote:
Den dagen detta forum börjar detaljstyras och folk som kommer hit för att diskutera eller söka information mer eller mindre körs iväg för att det inte faller vissa användare, betrodda användare till på köpet, i smaken är samma dag vi kan slå igen hela forumet. Ingen tjänar på att forumet hålls i korta trådar, varken forumet, Ibogain.se eller arbetet för Ibogain.

Quote:
men forumet bör vara ett ställe där det är högt i tak och där yttrandefrihet råder.

Ibogain.se ÄR ett ställe där det är högt i tak och där yttrandefrihet råder och Operator är inte moderator och bestämmer inte vad syftet med forumet skall vara.

Är det tydligt nog?
Back to top
mario

PostPosted: Sat 17 Mar, 2007 14:28    Post subject: Reply with quote

Jag tror att vi ändå är överens om grundpoängen i denna diskussion.

Masque; jag försäkrar dig att jag inte förvrängt något, åtminstone inte avsiktligt och absolut inte med avsikten att få poäng i debatten. Faktum är att rapporten i sig är är orelevant i sammanhanget. Den kunde lika gärna inte existerat; Rent sakligt så skall vi vara öppna för ibogainets verkan. Vi vet inte -ännu- på långa vägar kapaciteten hos Ibogainet.

När vi talar om "fakta" i fråga om ibogain vet vi alla att det är väldigt svårt, det som en viss person tar för fakta anses vara flum av etablisemanget. Forskningsresultat ifrågasätts i samtliga sammanhang, man erkänner inte ens att det är vad det är, noll erkännande från industri och etablissemang mao. Detta trots att det visst existerar en mängd forskningsresultat -för att inte nämna alla våra egna erfarenheter-

Så kanske inte rapporten är fakta för alla, men den ger stöd och öppnar rejält för att ibogainet hjälper även inom psykologin, vilket var allt jag ville påvisa. Och alla gånger stödjer den linjen om att ha ett fullständigt öppet forum, där även sådana inlägg som vissa anser vara flum skall få bemötas med respekt. Just i Luckys fall tror jag att om jag varit i dennes plats så hade jag blivit förolämpad om jag vart hänvisad till en terapeut! Detta är det sista besökarna här behöver. Att bli behandlad som om man talade med socialen eller kuratorn i plugget. Avskyvärt.

Ribban bör alltså vara väldigt väldigt lågt satt för hur man får bemöta en individ i detta forum, så som op gjorde var fel! Det är respektlöst, hånfullt, förolämpande och auktoritärt. Samtliga adjektiv som vi lätt kan assosiera till hur ibogainet bemöts av sittande beslutsfattare och även av stora delar av människor som arbetar inom missbruksvården, i synnerhet inom metadonprojekten runt om i landet. Förkastligt!

Vad jag vill uppnå med debbaten är att Op erkänner sitt misstag och att vi fortsätter med den ödmjuka tonen i forumet. Vi -mig inkluderat- får inte glömma att människor därute behöver detta så målsättningen är densamma för oss alla!
Jag ber härmed om ursäkt till Op för de delar av min kritik som är lite väl heta-temperamentsfulla, jag hoppas Op är vis nog att acceptera ursäkten. Mer kan jag inte göra.
Austronauten; tankju!
Mvh
Back to top
Lucky1

Topics: 1

PostPosted: Mon 19 Mar, 2007 12:53    Post subject: Reply with quote

Tack för stödet mario! Som jag skrev i ett tidigare inlägg blev jag inte helt förvånad över Operators reaktion. Men nog om detta bråk leder ingenvart. Har istället letat på nätet om ibogain och depression. Har inte hittat så mycket men hittade några intressanta artiklar.
Här kommer länkar.

” Summary: I went to an Ibogaine clinic in Canada for the purpose of spiritual exploration to resolve lifelong issues of anxiety, depression, and lack of connectedness with others. The result was an amazing and dramatic success, greater than I hoped for. Although it was physically difficult at times, with some intense visuals and ego dissolution, it was completely worth it. The Bwiti of Africa use this substance in a coming-of-age ceremony, I strongly feel that every society in the world should do the same. My life story is now divided into 'before ibogaine' and 'after ibogaine'.”

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=58716

"Ibogaine does not preclude the need for therapy," Lotsof insists. "Quite the opposite. It opens up the soul of the most repressed person, freeing old memories and making them immediately open to intense therapy. Part of the resistance to ibogaine may be that it requires doctors and therapists to work very much harder over a short period. There's no saying: 'I have a space for you next Thursday'. Someone who has taken ibogaine is ready to go right now!"

http://www.detoxnaturally.com/?PAGE=53

“Although I would not personally recommend ibogaine for psychotherapy based on my interviews and my review of the literature, I have included below the transcript of my interview with the person who experienced the most positive results. She is an associate of Taub's, Sarah Emanon1, a psychotherapist who spoke with me about her own experiences with ibogaine - both as a facilitator and as an experiencer- and her plans to direct an ibogaine clinic in Central America. If every person were able to achieve results like those described in her fascinating account, ibogaine might indeed merit being called a "therapeutic miracle."

http://www.primal-page.com/ibo.htm

“Exactly. I realized after doing a lot of sessions that there are layers in the onion. For example, when I would do an obsessive/compulsive person, they would get more deeply in touch with their depression. If I did a person that was depressed, they would get more deeply in touch with their anger, which depression masks. If they were angry, they would get in touch with their sadness. From sadness, people would get in touch with joy. When people would come in that were perfectly functional and happy people, they'd get in touch with a deeper level of emptiness. And if a person went in with a sense of emptiness, they would get in touch with an experience of enlightenment.”

http://www.tripzine.com/listing.php?smlid=167

Som sagt tidigare jag förväntar mig ingen mirakelkur och artiklarna jag länkar till visar inte på det heller. Men just förmågan att öppna upp tror jag skulle hjälpa mig och om inte annat ser jag det som ett andligt äventyr. Kanske fel anledning att ta resan enligt vissa men, men sån är jag. Funderar ändå på terapeut. Det ena utesluter inte det andra
Back to top
mario

PostPosted: Tue 20 Mar, 2007 21:31    Post subject: Reply with quote

Jadu Lucky1.

Trots att denna tråd innehåler bitar som är ganska tråkiga att läsa måste jag säga att den utvecklats till en av de bättre i forumet. Vi får alla känna oss nöjda med att vi konstaterat att ibogain mycket väl kan hjälpa psykiska åkommor, vi har till och med tagit fram en del fakta i ämnet och jag hoppas vi alla lärt oss att inte underskatta ibogainets krafter. Jag är övertygad om att ibogain hjälper inom en mängd områden, ätstörningar, drogberoende av olika substanser, depressioner, nikotinberoende, faktiskt även "bara" personlig utveckling är skäl nog att pröva..vi vet inte vad den INTE kan hjälpa till med.

Att ibogain ska användas inom psykiatrin är lika lite politiskt korrekt som att den ska användas inom drogrelaterad problematik.

Är du på väg snart? Återkom gärna med uppföljningen om du pallar med det.
Back to top
Lucky1

PostPosted: Wed 21 Mar, 2007 00:09    Post subject: Reply with quote

Nej har inte kommit iväg ännu. Har skickat ett mail men inte fått något svar. Har ju ett jobb att sköta också så kan inte bara sticka iväg hur som helst. Hade tänkt ta en 2 eller 3 veckors semester i samband med resan för att kunna smälta den ordentligt.
Tänkte även börja hos en terapeut innan. Då jag läst att man är som öppnast de första veckorna efter upplevelsen och kan behöva prata av sig. Är det någon som känner till någon ”open minded” sådan så skicka gärna ett pm. Vet att man kan gå hos studiefrämjandet för 250kr per gång. Men då är det terapeuter under utbildning. Samt att de bara erbjöd terapi med psykodynamisk inriktning. Hade gärna velat pröva KBT då det verkar vara på modet nu. Någon som har åsikter om dessa terapiformers för och nackdelar? Antar att det har mycket med personkemin samt terapeutens skicklighet att göra!?
Lovar att återkomma med rapport när jag kommer iväg. För iväg ska jag på något sätt. Hittade även denna artikel som tar upp Skillnaderna mellan terapi med LSD, MDMA och ibogaine. Var lite svår att sätta sig in i. Men tyckte detta stycke var intressant. Även fast jag inte har någon homosexuell historia kan jag känna igen mig i mannens rädsla för kvinnor samt en svårhet i att komma dem nära. Egentligen att släppa alla människor in på livet. Vet inte hur många kompisrelationer jag avslutat p.g.a. att jag känner mig instängd i ett hörn när de blir för närgångna.

http://www.ibogaine.desk.nl/naranjo.html

“One of the most clear-cut results that I have seen after an ibogaine treatment was that of a man with a homosexual history who had married, but who felt unrelated to his wife and physically uninterested in her. Although he expressed "castration feelings" in his session, these were left mostly unanalyzed, as was his hypothetical fear of women. Instead of this, when he felt sexually aroused at one point in the session, he went to the bathroom and thought that he would masturbate. But when he attempted to do so, he realized that this would only be a substitute for intercourse and that what he wanted was a woman. He then imagined that he had his wife in his arms and started moving as in intercourse - rigidly first, as in real life, but then with greater freedom and suppleness. He felt now that his legs and body were fashioned expressly to serve this function, and his movement became rhythmical and musical. As he felt closer to orgasm, he realized how perfectly bodies are conceived; he became aware of the exact anatomy of man and woman, and he felt that the woman was not merely the receptacle for his semen but for all his being. With his semen, his very being flowed and flowed into the feminine body that received him as he underwent the process of a terrible yet pleasurable disintegration.

This was not a physical orgasm, but what he called "psychological orgasm," without even an erection. Nevertheless, it was followed by a sensation of fulfillment.

I have described the event with all the detail in the patient's description, because only this detail conveys the quality of experience. This episode amounts to no more than about five minutes in a session of six hours, in which many issues were covered, but it is significant in that this was the first time that he had really let go in sexual intercourse with his wife, even though in imagination, and it proved not to be the last, for it was the beginning of their sexual and emotional closeness.

The patient's experience conveys much more than a simple episode of sexual arousal and "release of tension." What he described is much more in the nature of an archetypal experience of opening up to the archaic sexual pattern in the species and understanding from within the relationship between the sexes. In enacting to some extent the sexual scene - just as the patient in the previous example enacted her ritual movements he lent reality to his inspirations and erased the fears to which he had been conditioned throughout his life history. The experience seems to have acted as an opening for further exploration and development rather than precipitating a drastic change. The patient, who had traveled a long way to consult me, returned to his country and wrote after six months: "I feel closer to my wife. Even the fact of having told her that I did not love her seems to have contributed to my feeling of closeness. Things that exasperated me to the limit don't bother me much now, and I feel desire for her more often. Our sexual relations are more complete and more like sharing. I feel freer in making love, and I am enjoying it more. I do not feel trapped in marriage as before, and I feel that we have more in common. I think that I know her better."

Ha det bra allihop!
Back to top
Lucky1

PostPosted: Mon 05 May, 2008 18:33    Post subject: Reply with quote

Kommer tillbaks till min tråd ett år senare. Tänkte bara berätta min historia, kanske kan den hjälpa någon. Det finns hopp där ute. Har totalt vänt på mitt liv med hjälp av den Sydamerikanska drycken Ayahuasca "the vine of the soul". Iboga blev för svårt att komma i kontakt med. Hittade aldrig något ställe att åka till. Dessutom finns det de som behöver den bättre. Hade ju inget opiat beroende att ta mig ur.

Klistrar in ett inlägg jag gjort på ett engelskt språkigt forum veckorna efter att jag kom hem. Orkar tyvärr inte översätta. Var där i december så nu har det gått några månader. Mår fortfarande otroligt bra och hade äntligen energin att börja med yoga. Något som bara byggt på och bibehållit välmåendet. Kan verlkligen rekomenderas.

Kärlek till alla som lider därute och lite extra till er som hjälper människor på den här sidan, samt ni som vaknat upp och söker en definitiv lösning på era problem. Visst är det en fantasisk värld där beroende och ångest kan jagas iväg med hjälp av dessa fantastiska växt lärare.

I will tell you my story and hope you don’t condemn me as a druggie afterwards Smile because this is what happened. I have been depressed from time to time my whole life. My mother has had bipolar disorder and has been in and out of mental hospitals since I was 14. So I guess it’s in the family. But before I went to Peru it was more severe than ever I had had my cell phone switched of for half a year isolating myself in my apartment surfing the internet. I knew I had to do something but didn’t know what.

Somehow I got in to an email conversation with a person on a forum and the topic psychedelics came up. I have used them a couple of times since I was eighteen, am 25 now and have had some great insights but nothing life changing. We talked about a man called Terrence McKenna who has written a couple of books on the subject. Some of it is about a sacred brew made by the shaman of the amazons called Ayahuasca. They call it the vine of the soul and use it in healing ceremonies to cure both physical and mental illness. I have always been intrigued by this stuffs medicine potential. But it is hard to get buy and even if I cooked the brew it wouldn’t feel right to drink it without a spiritual guide.

From what I knew before, if you wanted to meet a real shaman you had to travel to the amazons and search him out. Something that felt too big for someone with no travel or Spanish knowledge. But my email friend told me about Ayahuasca workshops where you can buy like a one week package. There was really only one little problem, the links to the workshops I got from him where a bit too expensive. So I started to search the internet and fund this shaman who had workshops in the Andes. This felt right coming from Sweden and being a sissy about heat. The jungle would probably be too hard on me and I have spent much time in the mountains as a kid. I brought up all courage I could find and before I had thought too much about it I had bought a ticket to Peru.

The trip went really fine the only thing of interest was when riding the cab from the hotel in Lima to the airport I saw the police dragging a dead man on the streets. I wasn’t in safe Sweden anymore. D. the shaman picked me up at the airport and drove me to his place. During the ride he asked me about my reasons and profession and stuff like that. It was kind of funny when I told him I was a mechanic and he answered. We usually don’t have that kind of people coming here. I guess someone have to be the first. He also told that we where going to have a ceremony that night. Felt some butterflies but pretty calm anyway. With some recent experience of altered state of consciousness I knew that what ever happened I had to go with the flow and not fight the medicine.

I meet some other beautiful seekers at the place all coming for there own reasons. Everyone very open and listening personalities not what I’m used to socialising with. Before the ceremony we had a meeting in D. living room where everyone introduced themselves, we where about 12 people there. He also told us when we where going to come to him one and one to receive the brew we should hold it to our heart and think our intentions.

The ceremony started with D. blessing the medicine and then drinking first himself. Next were his wife and a couple of other people. Then it was my turn I held it to my heart and thought “please learn me to live with other human beings”. It took another 30 minutes I went to the bathroom and when I came back the plant was starting to take effect. It felt different from acid and mushrooms more connected in some way. But it wasn’t strong enough so I went for a second dose, that’s great about D. he lets you drink until you think it’s enough; some shamans only give you one dose.
Now things started to really happen I don’t remember exactly in which order but I will tell you the amazing things. First I felt connected to a higher being of some form. Actually more like a life force, the world soul or God whatever you want to call it. Then all my dark feelings came up I asked why the world had to be such a terrible place? Why people where kept in check buy governments like sheep and stuff like that? Some of this has to do with a strong acid trip years ago. Where I saw it all, how the world functions and it weren’t pretty? Put too much surfing the web on obscure forums on top of it and things can turn kind of dark. But now all this darkness came up like a swirl and I purged it all up I hugged my bucket like a little baby. Then it was all gone and the force told me not to attach myself to those kinds of things. Then the next marvellous thing happened regarding my intention. I put my hands together and looked to the sky. The words ACCEPT and FORGIVE came to me in large letters from above. I realized how simple it was this was all I had to do, accept and forgive others, including myself. I also got the on liners “just accept” regarding how the world is and when I asked why “this is the truth”. All the time I felt that this force I was talking to was ancient and probably had been here since the dawn of time.

After a couple of more hours D. closed the ceremony and we were allowed to walk around and share with the other travellers. This amazing art girl came up to me, told me to look in here eyes and put her hand on my heart. She told me to breath and things like “Peru is good for you connect with your heart”. We just sat there breathing looking in to each others eyes for minutes and if there were any defences left they totally left me now. The energy in that temple was so beautiful all those brave seekers sharing their experiences together.

Even the day afterwards was fantastic I’m used to from other journeys that you feel worn-down and kind of have to pick yourself together. This wasn’t at all like that I wanted to fall down on my knee thanking for the pleasure of being alive. Like D. explained it “I love the days afterwards because you wake up with a beginners mind”. I remember walking in his garden looking at the flowers and seeing my first humming bird. What a miracle all of this was.

During the workshop we drank Ayahuasca two more times. But even though I drank more I never felt this connectedness again. It was like the things I had been shown was what I needed to know at the moment. Had some conscious thinking though during the ceremonies about my ego and how it really has been too big. I have been the kind of person who thinks that he can mange everything on his own and have only interacted with others when I have benefited from it. This won’t bring happiness for me or anybody else.

On of days we went for different trips to Inca ruins and a thousands of year old salt mine. We also ate together almost all the time with D. his wife and 3 year old son. It was like being part of his family. Really miss that little boy he was so full of energy don’t know if I’ve seen a happier child. Almost makes you want to have one of your own some day. One day we took a look on some land that D. is selling. His plans are to charge a little bit extra and use the revenue to build a rehab centre for drug addicts. There is one in existence now at www.takiwasi.com so the method isn’t completely new. This guy’s heart was so pure.

Have been home know for three weeks and still feel this happiness. When I put on music that Diego gave me that was played during the ceremonies him singing the songs. I almost feel tears of gratefulness roll down my cheeks. “Todo es mi familia” or “Everything is my family”

So this was my story. Hope it’s not too much for you guys for I’ve not exaggerated a bit. This is straight from the heart and I’ve haven’t written this much since high school. But today it just came. I close this with one of his songs and thank you, for reading my story.

You are forever pure, You are forever true,

And the dream of this world can never touch you,

So give up your attachment, And give up your confusion,

And fly to that space that’s beyond all illusion,
Back to top
Masque
Administratör

PostPosted: Mon 05 May, 2008 19:21    Post subject: Reply with quote

Bra att du valde att ta ayahuasca med guidning av en curandero.
När växterna används på rätt sätt är dom bra verktyg för att åstakomma förändringar. Förmodligen bättre än ibogain med tanke på ditt mål med upplevelsen.

Som jag skrev tidigare finns det fler droger som kan ge den där mentala reningen, och om du tittar i denna tråden http://forum.ibogain.se/viewtopic.php?t=385 har harmalaalkaloiderna dessutom visat sig vara effektiva mot opiatabstinens. Lianen som är själva "ayahuasca" anser indianerna vara den verkliga helande växten, visionerna som man får när dimetyltryptaminhaltiga växter tillsätts i brygden är oftaste inte det primära målet utan en bonus... ungefär som med ibogain.

Lycka till i framtiden lucky.
Back to top
stiligkrispigt

Topics: 0

PostPosted: Tue 09 Dec, 2008 04:58    Post subject: Reply with quote

The only clearly established the impact of Ibogaine in the current situation as treatment to achieve drug-free. The effect is recognized in practice, theory and in humans and animals.
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum