IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=d95085b28857b015118fd07cd141957bView posts since last visit

"Matti´s" behandling i Slovenien (12/6-2007)

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Aktuella behandlingar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sekreterarn

Topics: 16

PostPosted: Sun 17 Jun, 2007 19:29    Post subject: "Matti´s" behandling i Slovenien (12/6-2007) Reply with quote

Matti är 26 år gammal och har missbrukat heroin i många år. På grund av olika orsaker, bla tillgången till heroin på boende orten växlade han över till subutex som han injicerade, trots faran för blodproppar och bölder. På slutet runt 6mg /dag (men bytte till heroin 2 veckor innan behandlingen på Bojans inrådan. 0,2-0,3 mg/dag för att för att nätt och jämt klara sig)Under alla år har han kunnat arbeta och har inte levt ett kriminellt liv.

Sedan några månader sedan fick Matti kännedom om Ibogain som avgiftningsmetod och tog reda på så mycket som möjligt genom ibogain.se och dess volontärer. När det blev dags för en behandling kontaktades ibogainterapeuten Bojan i Slovenien som tog emot utan längre väntetid.

Matti anlände till Slovenien på måndagen den 11 Juni och Bojan mötte honom och hjälpte till att lindra abstinensen och hjälpa Matti att sova genom substitut.

Klockan 10:00 följande dag började behandlingen. Han fick "3 stora kapslar" ibogain (vet ännu inte hur mycket) och låg i sitt drömtillstånd tills kvällen då han kunde prata lite men det var bara halucinationer som kom ut.

När jag pratade med Matti 2 dagar efter behandlingen sade han att han åkt till Slovenien utan tron att han skulle bli drogfri utan trodde att han som mest skulle kunna trappa ned lite, han tänkte definitivt inte sluta röka cigaretter. Men... Efter behandlingen har han varken kännt abstinens eller sug för varken heroin, subutex eller cigaretter. Istället vräker han i sig frukt Very Happy Dessutom känner han obehag infor folk runt omkring som luktar rök.

Jag har inte mer information än såhär för tillfället men hoppas att Matti kommer bidra med sin berättelse på forumet inom kort. Jag önskar honom lycka till med sitt nya drogfria liv.

EdHans egna ord och hans flickväns berättelse går att läsa här: http://forum.ibogain.se/viewtopic.php?t=329
Back to top
View user's profile Send private message
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Sun 17 Jun, 2007 20:20    Post subject: Reply with quote

Låter onekligen bra. Hoppas vi får höra din berättelse sedan Matti!

Hoppas du har bra hjälp/stöd hemma när du kommer tillbaka också så att du fortsätter äta frukt och tycka rökare luktar illa. Smile
Back to top
ASTRONAUT

Topics: 25

PostPosted: Mon 18 Jun, 2007 00:20    Post subject: Reply with quote

"Istället vräker han i sig frukt"

Fy fan vad nice! Laughing Det är det jag alltid sagt, frukt ÄR godis!

Mycket trevligt att läsa. Grattis Matti!

Har själv en kompis som behöver komma ner på en opiatbehandling så fort som möjligt, så jag hoppas också att få läsa mer.

Mvh!/ASTRONAUT

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
POW

Topics: 10

PostPosted: Tue 26 Jun, 2007 08:43    Post subject: Reply with quote

Låter strålande bra.

Om resultat som detta håller sig och kan dokumenteras på ett rimligt vis så är saken klar.
Back to top
jassejam

Topics: 0

PostPosted: Mon 12 Jan, 2009 01:29    Post subject: Tycker synd Reply with quote

Det är faktist synd att det alltid är moderator som berättar om människors lyckade behandlingar Så som matti här så väl med de andra där nere i prag. detta är en era av elektronikskt sätt att bevisa saker o ting vilket man ser inte mycket av här.
Jag missbrukar själv o är beredd att ge vad som heslt att vara fri. Har kört allt som finns men mest tungt o länge (koks o xoxo /hors)

Var är alla dessa som har tänt av? Hade jag varit en av de så skulle jag visa till allt o alla vad det är man kan lyckas med Den som har klarat en sån grej o fortfarande vill gömma sig inser inte att han inte behöver vara rädd för sekretess Han är för guds skull messiah!

så snälla det är inge vidare att leka med människornas liv trotts att många säger på motagningar runt om i detta skit land att vi redan är döende.

Jag talar alla språk från förrna yugoslavien kan jag snälla få mattis nr. Jag är jätte intresserad att ta en ibogain kur den få kosta vad den vill. Först vill jag prata med "janez " o se hur han mår o vad han är o vem han är. Jag tar kontakten Du övertygar mig sedan kör vi på!
Lyckas detta har jag 30 pers här som ska tillsammans med mig göra det på störtt.

Tack ska ni ha o ha d bra

Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Sat 17 Jan, 2009 18:40    Post subject: Reply with quote

Hej jassejam.

Verksamheten i Slovenien kan hittas här:

http://sacrament.kibla.si/

(finns kontaktinfo under Contact-länken)

Om du gör en behandling där nere så skulle det vara jättefint om du kunde skriva om det här sedan Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Aktuella behandlingar All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum