IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=5d0d2e3e9ac46245c7cd9daec668b64cView posts since last visit

Min andra behandling (Dizzt1024)

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Berättelser
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dizzt1024

Topics: 14

PostPosted: Mon 19 Nov, 2007 14:28    Post subject: Min andra behandling (Dizzt1024) Reply with quote

Tisdagen den 30:de oktober genomgick jag en ny behandling. Suget på narkotika och nikotin hade inte som jag upplevde det kommit tillbaka men det började kännas som att det saknades nått. Drack jag mig ganska berusad vid något tillfälle. Visserligen har jag aldrig varit beroende av alkohol men jag kände endå att det kan bli ett problem i framtiden om jag fyller igen det vakuum jag kände med alkohol.
Denna gången fick jag 900 mg. Tror inte jag går in så mycket på själva upplevelsen den här gången då det verkar vara så individuellt och formodligen saknar betydelse för hurvida ibogain är en bra behandling mot beronde eller ej. Dessutom är ju troligtvis mina upplevelser bara något som betyder nått för mig. Men så här mycket kan jag säga. Den var nått fruktansvärt intensiv de första timmarna. Inte obehaglig men intensiv. De nästföljande timmarna kändes mer som en kraftig, långvarig snedtripp men även det känns så här i efterhand välgörande. Var mycket mer vaken denna gången och på benen redan tidigt på morgonen dagen efter. Kräktes inta alls lika mycket.
Nu känns det inte lika tomt längre på helgerna och fler insikter kom till mig. Absolut inget sug efter någon som helst drog heller. Efter första behandlingen slutade jag använda droger men levde ganska likt en hasch-missbrukare ändå. Satt mest hemma på helgerna och käkade och titta på film. Nu har jag förstått att även detta mönster måste brytas om jag inte ska känna den tomhet inom mig som efter första behandlingen. Nu umgås jag mycket mer med folk och kör mer yoga.
Tja!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Mon 19 Nov, 2007 19:11    Post subject: Reply with quote

Bra! Kul att höra att då hållit dig drogfri! Smile

På vilket sätt upplevde du det som en snetripp?
Back to top
View user's profile Send private message
dizzt1024

PostPosted: Sun 25 Nov, 2007 12:29    Post subject: Reply with quote

Masque wrote:
Bra! Kul att höra att då hållit dig drogfri! Smile

På vilket sätt upplevde du det som en snetripp?

Svårt att förklara givetvis. Samma negativa tankar som malde på hela tiden vilket ledde till panik, trodde jag skulle fastna i trippen. Men egentligen var det nog på gränsen till panik för jag höll mig ganska lugn och visste nog inners inne att det bara var känslor. Men det var nog det jag behövde på nått sätt. Har utvecklats på sätt och vis. Nu vet jag att jag kan klara en riktig paniksituation utan att flippa helt. Jag kommer att klara behålla lugnet. En rejäl rensning. Det var inte angenämt men jag skulle lätt göra om det om det skulle behövas. Utan tvekan.
Back to top
xuxa

Topics: 7

PostPosted: Thu 06 Dec, 2007 19:05    Post subject: najs Reply with quote

Very Happy
kul å höra att d går bra!
jag vill göra en andra behandling..men tror min lever ska va i lite bättre skick!
kul kul
Back to top
View user's profile Send private message
dizzt1024

PostPosted: Fri 20 Nov, 2009 14:53    Post subject: Så här mår jag nu Reply with quote

Hej alla!

Länge sedan jag skrev något här nu.

Tänkte att det nog är dags att skriva lite om hur det går för mig.

Missbrukar fortfarande inget och har inget sug. Ah nu ljuger jag lite, har börjat snusa igen. Känns djävligt skönt och det känns också faktiskt som att det skulle vara omöjligt för mig att återvända till hur jag levde förut, även om jag hade velat. På nått sett vet man för mycket nu för att kunna blunda för det och bara bli så där destruktiv igen. För övrigt mår jag för djävla bra för att ens fundera på det. Egentligen tycker jag nog att den största vinsten ligger just där. Att jag mår så djävla bra nu för tiden.

Direkt efter behandlingen var det lite svajigt, sen gick jag mest runt och tänkte hela tiden på hur bra jag mådde, istället för som förr, hur dåligt jag mådde. Nu känns det som jag har tagit ett steg till i processen sen nått år tillbaka. Nu tänker jag inte så mycket på hur jag mår överhuvudtaget. Jag liksom bara är. Har funderat mycket på vad som egentligen förändrades. Kommer bara fram till en sak. INGENTING har förändrats! Det är bara min inställning/hållning till livet som har förändrats och det betyder ALLT!

Kan sen behandlingen för första gången i mit liv verkligen säga att jag är lycklig.

Skriver inte mer här nu men är det någon som undrar något eller bara vill snacka, var inte rädda för att kontakta mig.

MVH och kärlek till alla.

Dizzt
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Berättelser All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum