IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=b5dec2ebe497d91ea4035721c8682b7bView posts since last visit

Tar det bort cannabis suget någon som vet
tänkte kanske prova
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
danix

Topics: 1

PostPosted: Sun 15 Feb, 2009 22:14    Post subject: Tar det bort cannabis suget någon som vet Reply with quote

Hallo jag undrar om det det tar bort cannabis suget har rökt nu i 10 år men 2 år sedan tog överdos så hjärtat stanna av annat då så jag slutade med allt förutom att röka .Röker lite då och då är ej beroende men får alltid då och då ett himla sug och då måste jag röka ibland 1-2 månaders paus sen kanske 2-3 gånger eller flera dar i rad sen en gång i veckan,men får ej det för tjejen har skaffat barn så jag tänkte sluta men svårt när suget finns där
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
danix

Topics: 1

PostPosted: Sun 15 Feb, 2009 23:50    Post subject: Re: Tar det bort cannabis suget någon som vet Reply with quote

danix wrote:
Hallo jag undrar om det det tar bort cannabis suget har rökt nu i 10 år men 2 år sedan tog överdos så hjärtat stanna av annat då så jag slutade med allt förutom att röka .Röker lite då och då är ej beroende men får alltid då och då ett himla sug och då måste jag röka ibland 1-2 månaders paus sen kanske 2-3 gånger eller flera dar i rad sen en gång i veckan,men får ej det för tjejen har skaffat barn så jag tänkte sluta men svårt när suget finns där

Vem är det jag ska ta kontakt med?
Back to top
Masque
Administratör

Topics: 67

PostPosted: Wed 18 Feb, 2009 13:09    Post subject: Reply with quote

Tveksamt om ibogain hjälper mot detta psykologiska behov som verkar uppträda så sporadiskt.

Är det inte enklare att säga upp bekantskapen med dom som förser dig med cannabis, slänga alla pipor och tillbehör. Och när du hamnar i situationer där du blir påmind om hur skönt det är att vara hög, gör något annat för att komma bort från tankarna, gå en promenad, ta en dusch?

Man behöver inte använda en slägga för att döda en mygga liksom...
Back to top
View user's profile Send private message
dizzt1024

Topics: 14

PostPosted: Thu 19 Feb, 2009 20:45    Post subject: Re: Tar det bort cannabis suget någon som vet Reply with quote

Hej!
Det verkar inte funka lika bra som mot heroin tex men på mig funkade det. Behövdes dock 2 behandlingar för att få bort det helt. Men då är det heller knappt att jag kommer ihåg hur det var. Alltså, hur mycket jag än försöker kan jag liksom inte "känna" hur det kändes.

danix wrote:
Back to top
dizzt1024

Topics: 14

PostPosted: Mon 11 Jan, 2010 21:00    Post subject: Reply with quote

Nu när tiden gått och fler och fler pusselbitar faller på plats undrar jag om det inte är lite så med att en del som missbrukat diverse och sen går över till enbart cannabis använder det som ett substitut för annat rus. Känns lite som att det var så för mig iaf. Att bli av med allt "grundsug" från annat hjälper naturligt vis till jättemycket även om det INTE skulle ta bort cannabissuget helt. I ditt fall skulle det, tror jag kunna vara bra.
Har några bekanta sen förr som jag stöter på ibland som aldrig använt någon annan drog än cannabis, förrutom alkohol och ser inte att de har de problemen jag hade. De röker lite då och då, på festivaler ibland en hel vecka men upplever inga enorma avtändningar med sömnlöshet osv som jag tex gjorde. Kanske bestod en del av mitt cannabisberoende i själva verket av sug efter andra droger som kom fram då substitutet togs bort. Med detta vill jag inte påstå att cannabis inte är en förrädisk drog och inte beroendeframkallande, bara att få bort sug från annat missbruk kan vara en hjälp även där.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum