IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=b89fa6b5ff898cff65635c0f8e78b14bView posts since last visit

Är de någon som läser de här?
Behöver hjälp
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bebe021

Topics: 1

PostPosted: Fri 06 Sep, 2013 19:03    Post subject: Är de någon som läser de här? Reply with quote

Har tagit subutex sen jag var 17år och är nu 27år. Jag vill sluta helt för subben har förstört mitt liv och är trött på att vara en slav. Beroendemottagnings hjälp/svar: Börja med heroin så kan du få subutex gratis av oss eller så kan vi byta ut ditt beroende mot benzo. De funka inte eftersom jag vill vara ren från allt och få tillbaka mitt liv. Jag tog tradolan innan men bytte till subutex för att toleransen höjdes och ville inte ta massa tabletter. Jag har inte tagit för att må bra utan för att inte må dåligt.

Kommer ibogain hjälpa mig? När jag försökt sluta själv så har de slutat med att jag blivit tvungen att åka till akuten. De psykiska klarar jag av fast det är jävligt jobbigt. Humöret ändras hela tiden. Ja kan börja gråta för ingenting tex o normalt så gråter jag aldrig. Tack vare subben har jag inte kunnat gråtit fast jag borde gråtit.
Det är det fysiska jag inte klarar: Jag vill hugga av mig mina ben. Jag spyr. Kan inte äta. Blir överkänslig. Slår ja i foten så gör det skit ont överdrivet länge. Jag får slem i halsen som gör att jag inte kan andas ibland. Jag måste dra upp slemmet med handen och då kväver slemmet mig under tiden och det är svårt för att kroppen säger åt en att sluta på grund av kräksreflexer`? Det är mycket jobbigt o de är inte så att det blir bättre utan bara värre för varje dag som går. Jag svettas hela tiden och fryser o blir för varm hela tiden. Kan inte sova pga all ångest och fysisk smärta. Ni vet nog vad jag pratar om. Har klarat max 6-7dagar.

KOmmer ibogain hjälpa mig? Jag har läst om det här i flera år och varit nära på att beställa online flera gånger men man vet ju inte ifall det är äkta och från vilken sida ska man beställa och de finns ju flera olika?
Om någon beställt så får ni gärna Pmā från vilken sida och vad ni beställde. Ni kan ju skriva i tråden hur det gick så alla vet. Jag har en vän som bor hos mig nu medans jag slutar ifall jag skulle behöva åka till sjukhuset. De känns som att det här är sista chansen och måste klara av det här nu av så många anledningar. Hela mitt liv har vänts upp o ner.
Vad ska jag göra?
Back to top
View user's profile Send private message
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Fri 13 Sep, 2013 00:26    Post subject: Reply with quote

Jag läser här ibland men tyvärr har aktiviteten på ibogainforumet avtagit de senaste åren...

Svaret är ja, ibogain KAN hjälpa dig. Många i din situation har fått hjälpen de behövt för att kunna sluta, främst då genom att ta bort den fysiska abstinensen. Men jag kan inte svara på OM det kommer att hjälpa dig, det är mycket upp till dig, om du kan ändra ditt liv när du väl är fri från det neurokemiska beroendet.

Det är inte tillåtet att nämna inköpsställen här, men du verkar ju kunna hantera en sökmotor ändå. Det finns inte så många som säljer ibogain på nätet... Vi avråder även från egenbehandling/experimenterande med rent ibogain men om du nu ser detta som sista utvägen och inte har råd att söka dig till professionella behandlare utomlands så är du naturligtvis fri att göra detta.

Rapportera gärna här sedan och berätta hur det gick.

Lycka till!
Back to top
Bebe021

Topics: 1

PostPosted: Fri 13 Sep, 2013 11:30    Post subject: Reply with quote

Jag har hittat flera ställen som säljer men vet ju inte ifall dom kmr skicka eller om det kmr fastna i tullen. Jag har inte hittat någon i Sverige.
Finns det någon i Sverige som säljer? Kan du inte iaf skicka PM?
Jag vill testa och tror/hoppas det skulle funka på mig men jag har inte råd att chansa med 30 000kr och åka till ett behandlingsställe utan vill testa hemma
Back to top
dizzt1024

Topics: 14

PostPosted: Fri 11 Oct, 2013 09:12    Post subject: Reply with quote

Hej!

Jag är sällan inne här heller längre.

Avråder dig att göra det här på egen hand. Gör det med någon som vet vad de gör.

Att det kommer hjälpa dig är jag övertygad om. Exakt hur det kommer hjälpa dig kan jag inte säga. Även om du inte slutar direkt, om det skulle vara så att du börjar igen så är det enligt mina erfarenheter mycket givande ändå. Startskottet som kommer leda dig i en bättre riktning. En ny start.

Mina egna erfarenheter av ibogain är att det för mig åtminstone är omöjligt att missbruka nu. Har brukat (enbart cannabis nu) vid några tillfällen sen min behandling men har upplevt det som en omöjlighet att det skulle fortgå i ett långvarigt missbruk.

Drogerna jag inte brukat igen efter behandlingen tänker jag aldrig på ens längre. Är som att jag aldrig missbrukat dem överhuvudtaget.

Det handlar mycket om att komma till skott när det gäller sluta använda droger. Med ibogain kommer man till skott. Processen är startad. Även om du sen skulle falla tillbaka är processen igång och det är bara att ta nya tag. Ibogainet verkar lång tid efter själva behandlingen. Så att det inte skulle hjälpa dig, att det inte skulle göra bra för dig eller att det skulle vara bortkastade pengar kan du sluta oroa dig över. Det kommer hjälpa dig, med det du behöver hjälp, vad det nu än må vara. Troligtvis vet du inte ens det själv nu.

OBS: Allt jag skrev ovan är baserat på mina erfarenheter och de personer jag har kontakt med som gått igenom samma sak.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum