IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=6f1a23b14b1d88f7a8ebf38e264f7a49View posts since last visit

undran över ibogain

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
annalena

Topics: 2

PostPosted: Mon 24 Jul, 2006 11:13    Post subject: undran över ibogain Reply with quote

Hej, jag är ny medlem. Jag heter Annalena och jobbar med NADA-akupunktur som är ett hjälpmedel vid abstinens.
Jag har aldrig hört talas om Ibogain innan jag läste om det i GP idag. Verkar vara en suveränt hjälpmedel. Som jag fattar det tar man det under en kortare period och sen är man av med sitt drogmissbruk.
Då kan jag inte förstå varför det inte är tillåtet här. Man blir arg och frustrerad över hur socialstyrelsen m.m. myndigheter kör över människor.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fru-Lindgren
Avstängd

PostPosted: Mon 24 Jul, 2006 14:40    Post subject: Reply with quote

Ibogain tas en eller två gånger, sedan är beroendet kraftfullt decimerat.
Läkemedelsvekret har fått förfrågan av oss om varför Ibogain är narkotikaklassat. De har svarat att det är pga dess hallucinogenitet.

På rent logisk basis känns det frestande att skriva dit igen och höra ifall de har några planer på att narkotikaklassa bensin eller annat som kan ge hallunicationer vid sniffning. Men det kanske blir en inte helt optimal syftesförenlig reaktion.... Wink

Hursomhelst så kommer det som fungerar vid heroinavgiftning att leva vidare. Frågan är ju bara hur.
Back to top
View user's profile Send private message
annalena

PostPosted: Tue 25 Jul, 2006 07:28    Post subject: Har det bra effekt på läkemedelsberoende Reply with quote

Hej igen och tack för att ni svarade så snabbt. Very Happy Nu har jag en fråga till och det är om det har lika god effekt på läkemedelsberoende.
Jag jobbar som volontär på RFHL-Göteborg och kommer i kontakt med många som har väldiga problem att bryta sitt missbruk.
Jag ska försöka få RFHL att ta till sig den här metoden. Very Happy
Ha det bra, AnnaLena Very Happy
Back to top
Fru-Lindgren
Avstängd

PostPosted: Tue 25 Jul, 2006 12:07    Post subject: Re: Har det bra effekt på läkemedelsberoende Reply with quote

annalena wrote:
Hej igen och tack för att ni svarade så snabbt. Very Happy Nu har jag en fråga till och det är om det har lika god effekt på läkemedelsberoende.
Jag jobbar som volontär på RFHL-Göteborg och kommer i kontakt med många som har väldiga problem att bryta sitt missbruk.
Jag ska försöka få RFHL att ta till sig den här metoden. Very Happy
Ha det bra, AnnaLena Very Happy

Den terapeutiska effekten vid heroinberoende är den effekt vi först och främst valt att koncentrera oss kring. Om du läser länkarna till addiktionsforskning på sidorna här så tror jag att du får mer hum på det hela. Råttförsök antyder effekt på alkoholmissbruk etc. så för att inte ge ett alltför splittrat svar på din fråga så väljer jag att svara: kanske det beror på vem du är!

Vi arbetar för att man ska kunna ta ibogain inom ramen för Svensk sjukvård, med tanke på att det är en så potent drog. Det är deffinitivt inget man rekomenderar någon att göra ensam hemma.

Sedan kan man ur det materialet få fram en mer vetenskapligt säkertställt bas att agera från.
Back to top
ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Tue 25 Jul, 2006 16:03    Post subject: Reply with quote

Hej!

Jag ar sjalv helt ren efter tva behandlingar med Ibogain. Innan satt jag fast i ett forodande heroinmissbruk under manga, langa ar.

Har du nagra fragor som jag som missbrukare och behandlad kan svara pa sa ar det bara att skriva. Nar det galler det medicinska finns det andra som ar battre lampade att svar som du nog marker.. Smile

Valkommen hit i alla fall!

Mvh/Micke

Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Wed 26 Jul, 2006 15:00    Post subject: Reply with quote

hejsan, och välkommen till Ibogain.se

ur patientsynpunkt så kan jag svara på din fråga när det gäller läkemedelsberoende. Jag genomgick behandlingen för att försöka ta itu med min överkonsumtion av benzodiasepiner, vilket jag andvände mej utav för att hålla en bakomliggande ångest i shack.

Efter behandlingen så tog det ett tag att fatta det, att jag inte längre va styrd av den "trigger" som ledde till att jag automatisk stuva i mej piller. Och det har varit en grundförutsättning för att kunna ta mej vidare.

Jag har varit helt clean sen behandlingen, och jag tippar på att det nu gått 3 1/2 månad. Vilket känns helt otroligt. Tidigare när jag försökt sluta med piller så tror jag den längsta tiden innan jag trilla tillbaka va kanske 2veckor.

Så att Ibogain är effektivt vid läkemedelsberoende har jag fått erfara.

Säg till om du har några frågor, delar mer än gärna med mej av min erfarenhet Smile
Back to top
annalena

PostPosted: Thu 27 Jul, 2006 21:15    Post subject: Reply with quote

Tack för alla svar Very Happy Jag ska verkligen dra mitt strå för att påverka myndigheterna. Very Happy Sen kanske jag inte är så aktiv på forumet men jag tittar in lite då och då.
Ha nu det bra allesammans Smile
Back to top
Operator

Topics: 45

PostPosted: Tue 01 Aug, 2006 19:24    Post subject: Reply with quote

Hej och välkommen annalena.

Små kittlingar kan vara bra lite för var och en. Very Happy

MPA, har iofs inte fått in någon ansökan på någon preparering innehållande ibogain än. Så de kanske inte upplever sig så högmotiverade att ändra ställningstagande just idag.
--

ÖB blev kanske lite kittlad idag att veta mer än nada om ibogain, vem vet...

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum