IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=b1b330f912f2b93615b371b2ae340192View posts since last visit

Behandling i PRAG 8/4 - 2006. Subutex, alkohol, flöder, etc.
Wille & Kuba
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Aktuella behandlingar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Wed 09 Aug, 2006 09:51    Post subject: Behandling i PRAG 8/4 - 2006. Subutex, alkohol, flöder, etc. Reply with quote

Ihopklippt text från ett annat forum följer nedan:

--

Hej hopp och helt utan prickar!

Av en slump sammanfaller min resa till Prag med Insiders skitprogram..

Tva killar har jag akt med till Prag for att dom vill bli bahandlade med Ibogaine.
Dom ar totalt olika och jag har kommit i kontakt med dom pa helt olika satt.

Jag tankte gora en trad om deras behandling och forsoka skriva lite varje dag.

Jag ska sitta med och vaka tillsammans med Ibogaine-terapeuten Brian (Som heter Patrick pa riktigt) och jag ska finnas till hands nar dom vaknar och vill prata om sina trippar.
Jag antar att jag kommer att fungera som nagon sorts kontaktperson at en eller bada nar vi kommer hem igen..

Jag tror nog att jag ar lampad eftersom jag ar en mjuk och forstaende kille.. icon_twisted.gif

Jag har gjort tva Ibogainebehandlingar sjalv. Dom gjorde susen for mig!! Jag blev helt drogfri efter manga ars missbruk. Jag har snart ett rent halvar.

Jag gor allt det har pa egen bekostnad, men dom som behandlas betalar sina resor och behandlingen sjalva.

Kille 1
WILLE 42

Wille var en vanlig gangsterkille tills for ett antal ar sedan da han blev skjuten under en uppgorelse. Han blev forlamad fran korsryggen och nedat.
Vi kommer fran samma gang och har kant varandra lange.
Han var blandmissbrukare med dragning at E och centralstimulantia.
Han drack alkohol sa att hjartat vaxte och sviktade.
Han tuggade allt lugnande han hittade for att hantera sin angest.
Missbruket har sett nastan lika dant ut fore och efter hans olycka med den skillnad att han inte dricker alkohol langre.
Han har inte velat lyssna pa min saga om hur jag blev ren av Ibogaine trots att flera fran gamla ganget har forsokt overtala honom att aka till Prag och behandlas.
Han har ett jobb som funkar men eftersom han trillar dit pa drogerna ofta sa ar det pa vag att ga at helvete dar.
Just nar jag anda var pa vag ner sa hade han ett aterfall och madde skitdaligt och hatade sig sjalv och bestamde sig pa ett nafs att komma med till Prag. Vi slet ihop pengar och fick tag i en polare som kunde hanga med och hjalpa honom.
Han kom i gar kvall och vi fyra, dvs jag, Brian(Patrick), Wille och hans skotare kakade middag och pratade om behandlingen.
Pga sitt missbruk av amfetamin maste behandlingen ske mjukt och langsamt sa idag far han en mindra provdos (100-250mg)
Han har varit ren fran amfetamin i en vecka, men han har tagit ett mindre antal Valium for att klara dagarna..
Han agnade gardagen, efter middagen, at att dricka ol och forsoka hitta en tjej pa internet eftersom han sett pa sexsidorna att tjejerna harnera var vackra och villiga.. icon_confused.gif
I morse ringde han mig och, som den knarkare han ar, undrade om inte dosen han skulle fa var for liten.. Han som inte visste ett skit tyckte att en dos pa 500mg skulle vara battre.. En sann knarkare! (Lets not do it.. Lets overdoit!!)
Han har nog knarkat i mer an 20 ar.
I skrivande stund har han just fatt sin forsta provdos och snart vet jag hur det gar.

Kille 2
KUBA 22

Kuba kontaktade mig efter alla mina skriverier har pa MM och pa FB.
Det lag angest i botten och det hade han hanterat med en mangd olika piller..
Subutex, Valium, Flunitrazepam, Sobril, Stesolid och massa alkohol.
Han har jobbat hart och lange for den har behandlingen. Skaffat pengar, pratat med sina vardgivare osv.. Han har last allt pa alla hemsidor och fragat mig tusentals fragor.. Val nere i Prag var han valdigt nervos infor motet med Brian (Patrick) och fragade massvis igen.. Han tar det pa allra storsta allvar och ser det som en riktigt stor chans att forandra sitt liv. Han ater och dricker exakt som han ska och vilar for att orka trippen pa basta satt.
Kuba ska fa sin behandling i eftermiddag och da far han forst en dos pa 600mg och efter ca 4 timmar ytterligare 400mg.

Alla som behandlas far mojlighet att vara med i en undersokning av en lakare som ar mycket etablerad och serios.. Dom far svara pa massa fragor innan sin behandling och dom foljs upp efter behandlingen. (Det ar inte Dr Nordfors)
Avsikten med detta ar att fa nog med material for att kanske kunna fa tillstand att forska pa Ibogaine i Sverige en vacker dag. Och i en forlangning fa det lagligt och respekterat som det otroliga naturmedel det ar!
Ibogaine ar narkotikaklassat i Sverige, men man far anvanda det under kontrollerade former under exempelvis forskning.

Nu ska jag till bahandlingsstallet och kolla laget och jag skriver mer sa fort det finns mer att beratta.

Dr Micke!

---

Lordag afton!

Wille har vaknat upp efter sina testdoser. Just nu ar det oklart hur stora doserna var och jag kan inte fraga Patrick annu.

Han mar bra och blev inte jattepaverkad av det han fick.. Han beskriver det lite som djavligt bra gras, blandat med Valium.. Liksom.. Knarkare och referenser ni vet.. icon_mrgreen.gif

I morgon antar jag att han ska fa en fetare dos, sa att han blir ordentligt paverkad. icon_twisted.gif

Kuba ligger just nu i "Balookaswille" och kampar med sina demoner.. Jag kommer knappast att fa nagot ur honom idag eftersom han inte kommer att vakna ur trippen forrens senare i natt.. So far so good i alla fall.

Nu ska jag hem och duscha och sen bar det ivag till en riktig "negerklubb" dar jag ska digga en grupp pa Djembetrummor och ett gang svettiga dansare.

Aterkommer i morgon med nya erfarenheter!

---

Sondag eftermiddag.

KUBA

Kuba vaknade upp under natten. Han mar bra och har lyckats dricka lite och har varit pa toaletten. Vi hjalpte honom ocksa till ett kortare bad eftersom han hemskt garna ville det.
Patrick berattade att en del tenderar att bli valdigt fixerade vid vatten, dusch och bad efter sin behandling.
Han kan annu inte samla sina tankar och intryck nog for att bli begriplig men han suckar och stankar en hel del och ibland mumlar han nagot om att det ar valdigt mycket att fundera pa nu.. icon_mrgreen.gif

Kubas dosering var 400mg vid start, ytterligare 200mg efter en timme och sedan 400mg efter ytterligare en timme. Ibogainets renhet ar 98%.
Det tycks ha tagit lite langre tid an normalt innan det "peakade" for Kuba.

WILLE

Wille har precis fatt sin dos och ligger pa sitt hotellrum med Patrick och vardaren.. Inte mer om honom for stunden.

Ill Be Back/Micke

---

Mandag i Prag!!

Regnet oser ner.. Pa min morgonprommenad hittade jag varldens skonaste och farggladaste hus som jag ska ta en bild pa och posta snart.. Ska man trippa i Prag sa MASTE man vara vid det huset!!

Jag har blivit kompis med en manlig strippa och varit med honom pa hans jobb.. SKITKUL!! En overlycklig kvinnlig publik som stoppade pengar i killens kallingar.. Alla garvade och det var ingen snuskkansla alls!
Jag har varit pa Afrikansk trumklubb och dansat som faaan och jag tar hand om mina sma patienter.. icon_twisted.gif

Som hyperaktiv med litet somnbehov hinner jag en hel del! icon_mrgreen.gif

KUBA

Stackars Kuba har det jobbigt.. Han ar inte riktigt tillbaks till sina sinnen trots att det nu ar tva dygn sen han behandlades. Vi berattar for honom att det ar normalt och da blir han lugn ett tag, men sen blir han orolig igen. Han har svart att ha koll pa hur lange han har varit har och vilka som har kommit och gott.. Det ar bara nagra fa som varit narvarande, men eftersom han blandar med sina trippupplevelser blir det svart.. Han beskriver det som om han halkar in och ut mellan verklighet och en overklighet. Han har borjat ata lite och forsokte sig pa en liten promenad i morse.. Han ar valdigt allvarlig och fundersam.. Han beskriver en hel del av sina upplevelser under trippen och ett valdigt starkt intryck tycks ha varit att han fick ett val mellan att leva och att do.. Terapeuten ar ofta dar och pratar med honom men har svart att forsta vad han menar alla ganger eftersom han glommer att prata engelska.. Nu har vi fixat en cd med lugn musik, ett morkt och lugnt rum och vi later honom vara ifred ett tag till..

WILLE

Samma dag som Wille fick sin testdos, som fungerade finfint, drack han nagra whiskey och kakade lite lugnande tabletter.. Oklart varfor, men eftersom han ar knarkare sa ar det val naturligt.. Senare pa kvallen ringde han och skaffade sig lite kvinnligt sallskap.. icon_confused.gif Pa dessa stackars arbetande kvinnor brande han alla sina pengar sa jag fick lagga ut till hans behandling.. Nastkommande morgon at han frukost fast man ska fasta innen behandling.. En riktigt dum, men djavligt kul knarkarcowboy!! icon_twisted.gif

Jag skriver det har for att visa pa hur olika man kan narma sig en behandling med Ibogain..

Wille fick som sagt en testdos i Lordags. Igar fick han en full dos till och den var pa 1000mg.

Allt gick som det skulle och efter ca 2 timmar sa peakade det for honom, men sen hande det markliga att han vaknade och var skapligt redig redan 2 timmar efter peaken. Vi hade forvantat oss att han skull ligga klubbad som man brukar i flera dagar, men redan pa morgonen ville han ata och ta forsta basta plan hem till Sverige. Nu sitter han pa planet hem.. icon_mrgreen.gif

Jag pratade med honom i morse och han var upplivad och fundersam.. Han hade "pratat" mycket med sin mamma under trippen och det hade varit kansloladdat. Han hade sett manga ansikten pa folk fran forr, bade levande och doda, men hade valt att "knuffa" undan dom ur sitt "synfalt" och fokuserat pa familjen. Nastan alla som tar Iboga far superhorsel och trots att han ar bunden till sin rullstol beskrev han att han kande sig som ett lodjur som smog i skogen och kunde hora precis allt som hande runt honom.

En underbar handelse precis innan taxin kom, var att han undrade om inte han och jag kunde borja spela badminton nar jag kom hem.. Djavligt coolt sagt av en kille i rullstol!!
Det ska bli mig ett sant noje att spoa skiten ur honom!! sagrin.gif

Som ni marker ar det tva totalt olika manniskor, med totalt olika forutsattningar och installningar till behandlingen som jag beskriver. Jag har pratat lange med terapeuten om deras forutsattningar for att fa ett battre liv efter Ibogainet och han sager att det kan ga precis hur som helst och att det som skett fram till nu inte tyder pa nagot sarskilt..

Jag aterkommer med mer i morgon.. Dels efter att Kuba kanske fatt battre ordning pa sin tillvaro och dels efter att Wille kommit hem till stan.

--

Tisdag.. Tidig lunch!

Som det internetgeni jag ar sa promenerade jag till det fina och fargglada huset i morse och bad om en adress pa natet dar huset fanns avbildat.. Lyckades namligen inte googla fram det.. icon_sad.gif

Efter mycket vevande med hander och pekande sa ordnade det sig tillslut.. icon_razz.gif

Sa, om ni ska trippa i Prag och om ni gillar farger och inte far spader av lite trafik sa ar grasmattan vid det har huset ett bra alternativ. Man kan ga runt och digga och i verkligheten ar det supermaffigt! Som vanligt gor inte bilderna rattvisa at verkligheten.

http://www.palackodanska.cz/

Nu till dom sma patienterna.. icon_wink.gif

KUBA

Kuba sover mest, men igar var vi ute en kort svang och at kyckling med sallad.. Han fick i sig en Pepsi och sen ville han ga hem och sova igen.. Han sover mycket och kanner sig annorlunda i kroppen. En bra sak ar att han sa nej tack till Neurontin eftersom han instinktivt inte ville stoppa tabletter i sin kropp!

WILLE

Wille som var sa pigg och kaxig igar morse innan han reste hem, rasade ihop ordentligt nar han val kom hem.. Mentalt kande han sig glad, nastan euforisk, men i kroppen var han genomtrott. Under natten har han haft en hel del "flashar" och Ibogainets narvaro tycks pataglig fortfarande.

Mycket mer har inte hant sen igar, men jag antar att Kuba kommer att vara lite piggare idag.. Han ska ringa sin oroliga mamma som jag pratat med dagligen. Wille ska boka fardtjanst till varje Ma, On och Fre for att komma igang och fa en rutin i att aka och jobba tre dagar i veckan.

Tjing!/Micke

--

ONSDAG I PRAG

Det hander skitkul saker i Prag och jag ska skriva..
Som vanligt inleder jag med lite smaprat om tingens beskaffenhet..

Igar satt Kuba och jag pa en uteservering i stans gettodelar.. Tank att jag alltid hamnar i storstadsgetton nar jag ar ute.. Var sak pa sin plats, antar jag.. sagrin.gif

Fran ett ruckel kommer det fram en aldre herre och sjunger den Svenska nationalsangen, skapligt klockrent.. Han ler och forklarar att alla Tjecker kan den, nastan, i alla fall dom aldre som levde under diktaturfortrycket fran Sovjet.. Ett av den tidens fa nojen var nar Sveriges Tre Kronor spoade Sovjet i Hockey trots att det skedde sallan och en protest som man inte greps av sakerhetspolisen for var just att sjunga var nationalsang.. Kul va!? icon_wink.gif

En skitkul sprakforbistringsgrej handa ocksa igar.. icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif

Jag var pa muggen och Kuba fick ett par reklampasar med tabletter i av nagra utdelare med fargglada vastar. Vi forsokte lasa vad pasarna inneholl, men lyckades inte och antog att det var reklam for en halstablett av nagot slag. Jag skulle just ta en men kom pa att jag forsoker undvika socker och backade.. Istallet tog Kuba en och genast blev hela han orange.. Mun, kinder och handerna nar han forasokte torka sig.. Va fa'an hander??.. Trots idogt tvattande blev fargen kvar lange.. Vi fattade ingenting men skrattade som fan och jag tog ett par bilder som sakert kommer att visas senare..
Senare pa kvallen, nar vi skulle ata med Patrick visade vi honom en pase och sen blev det hysteriskt skrattande..
Det visade sig vara ett polistiskt parti som delade ut fargtabletter som man skulle anvanda till att gora paskaggsfarg med.. icon_wink.gif

Nu till det viktiga..

WILLE

Wille ringde fran Stockholm igar och var jublande glad. Han hade en sorts superenergi och hade jobbat en hel dag och varit pa gymet och tranat.. Han sa sjalv att han inte kant sig sa pigg och igang utan tjack pa manga ar.. icon_smile.gif
Jag markte att jag blev lite lojligt "klok" och manade honom till besinning.. Jag av alla.. icon_cool.gif
Jag vet sa val hur det kandes for mig och hur nyfralst jag var i borjan.. Fan vad jag hoppas att det gar bra for honom!

KUBA

Kuba vaknade upp ur sina grubblerier igar.. Antligen!
Han ville ut och ata och ga pa stan och kolla laget osv.. Nar jag ringde och berattade det for Patrick sa han bara.. "Finally!"
Sa vi gick ut.. Han var fundersam och nastan lite forvanad.. Han tyckte att han sag det mesta med nya ogon.. Farger, former och allt annat.. Nar vi at tyckte han att han kande smaken av tomat och ost pa ett nytt satt.. Colan bubblade pa ett bubbligare satt.. Han hade inget av sin sociala fobi kvar och tyckte for en gangs skull inte att det var ett dugg jobbigt att vara ute bland folk utan Benzo i kroppen.. Ingen tittade konstigt pa honom.. Han langtade hem till Sveriga for att prata med tjejer utan att kanna sig skum.. icon_wink.gif
Han var pigg och ville inte ga hem och sova igar och under natten har han varit uppe flera ganger... Nu ar han med nere pa stan och ansoker om ett eget konto pa MM for att dela med sig av sina erfarenheter... Han valde namnet KUBA.. Kul va!
Det ar sa haftigt att se skillnaden och Patrick sag direkt en ny glod i hans ogon igar.. Antar att det ar forsta gangen pa skitlange som inte ogonen ar sa dar Benzo-doda som dom var tidigare.

Nu ska vi gora var sista dag i Prag och sen hagrar Stockholm! / Micke

--

Hej hopp!

Ångesttorsdagsafton..

Nyss hemkommen från Prag.. Svenska tangenter igen.. icon_mrgreen.gif

WILLE

En kort rapport säger att han mår bra, känner sig pigg och djäkligt aktiv.. I morgon ska jag träffa honom IRL och se om jag kan förnimma något..

KUBA

Jag skiljdes från honom för några timmar sedan. Han var trött och ville hem för att försöka sammanfatta det han varit med om.. Han längtar efter att bli insläppt i detta forum så att han kan börja skriva sin tripprapport och sina upplevelser. Han tycker redan att mycket är förändrat och han känner sig klart bättre.. Ingen vardagsångest och inga fobier.. Han tänker knappast på möjligheten att använda Benzo för att klara dagen.. Han verkar mycket medveten om chansen han har fått och han är 100% inställd på att "hålla i hatten".. Fortsättning följer!

---

Forsättningen kan ni läsa i detta delforum och delforumet berättelser.

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Aktuella behandlingar All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum