IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=b637203b466e0912dc161927a595a3c2View posts since last visit

Brytpunkter för genomslag?

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Öppet Forum
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Operator

Topics: 45

PostPosted: Fri 11 Aug, 2006 13:41    Post subject: Brytpunkter för genomslag? Reply with quote

En av de alternativa brytpunkterna för ibogainbehandlingen i sverige kan kommma via vårdgaranti för narkomaner.

Sedan kan man ju undra om det faktiskt inte i sak är olagligt att inte behandla en såpass allvarligt psykiatrisk sjukdom såsom narkomani faktiskt är. Hursomhelst vet vi ju att knarkare kan vara fruktansvärt manipulativa och ljugande såskoppar vars enda intresse är knarkandet. Ok. Detta bör ju inte i sak förhindra att välmotiverade knarkare ska ha en rimlig behandling, eller?

Inte heller bör det väl hindra att det är olagligt enligt bland annat socialtjänstlagen att INTE utföra en adekvat åtgärd som leder den förslavade knarkaren ut ur slaveriet!

Jag vet inte varför den svenska staten verkar så förbannat intresserad av att sponsra al Quaida och andra som tjänar på herointrafiken, men jag kommer nog att vända upp en och annan sten, bara för att jag har lust att titta. Frågan är nog snarare hur man ska agera i detta läget.

ALtrernativ:

-ifrågasätta lagligheten i de motiverade heroinslavarnas frånvaro av effektiv behandling.

-Applicera, delar av samma logiska utgångsresonemang som finns i norge i danmark gällande lokala uppstarter av vårdgarantireformer. samla socialtjänst chefer och utvärdera vad som funkar i själarnas skog.

-att ingen gör något är inte länge ett hållbart skäl att intet göra! Så vad kan vi göra på lokalt plan? mera än att ta en engenfinansierad person till ett annat land? det finns ju faktiskt fördelar med att ibogainbehandlingen finansieras, eller hur? Vilka är det tänkbara nackdelarna?

ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Sat 12 Aug, 2006 06:52    Post subject: Reply with quote

Jag håller med i somt.

Jag tror att det behövs en tydlig "motpart" att fightas med om vi inte ska riskera att spädas ut för mycket för att synas.

Jag tror också att det skulle vara viktigt att ha en sammanhållen, eller enad front när vi försöker komma fram. En front där allas goda sidor kommer till sin rätt och där man hjälper varandra med att minska verkningarna av sina tillkortakommanden..

Att som nu, enbart kunna visa en hemsida med knapphändig information och ett forum som till mesta delen består av trams och tjafs och personangrepp kommer att förta vår seriösitet. Det kommer inte att gynna det vi vill uppnå.

Kan vi hitta en lösning där alla som vill får skriva hur mycket skit som helst om mig och andra, men utan att det drabbar det vi ska jobba med?

Förslag?

/Micke

E.Ramoz
Avstängd

Topics: 0

PostPosted: Sat 12 Aug, 2006 08:52    Post subject: Re: Brytpunkter för genomslag? Reply with quote

Operator wrote:
En av de alternativa brytpunkterna för ibogainbehandlingen i sverige kan kommma via vårdgaranti för narkomaner.

Sedan kan man ju undra om det faktiskt inte i sak är olagligt att inte behandla en såpass allvarligt psykiatrisk sjukdom såsom narkomani faktiskt är. Hursomhelst vet vi ju att knarkare kan vara fruktansvärt manipulativa och ljugande såskoppar vars enda intresse är knarkandet. Ok. Detta bör ju inte i sak förhindra att välmotiverade knarkare ska ha en rimlig behandling, eller?

Inte heller bör det väl hindra att det är olagligt enligt bland annat socialtjänstlagen att INTE utföra en adekvat åtgärd som leder den förslavade knarkaren ut ur slaveriet!

Jag vet inte varför den svenska staten verkar så förbannat intresserad av att sponsra al Quaida och andra som tjänar på herointrafiken, men jag kommer nog att vända upp en och annan sten, bara för att jag har lust att titta. Frågan är nog snarare hur man ska agera i detta läget.

ALtrernativ:

-ifrågasätta lagligheten i de motiverade heroinslavarnas frånvaro av effektiv behandling.

-Applicera, delar av samma logiska utgångsresonemang som finns i norge i danmark gällande lokala uppstarter av vårdgarantireformer. samla socialtjänst chefer och utvärdera vad som funkar i själarnas skog.

-att ingen gör något är inte länge ett hållbart skäl att intet göra! Så vad kan vi göra på lokalt plan? mera än att ta en engenfinansierad person till ett annat land? det finns ju faktiskt fördelar med att ibogainbehandlingen finansieras, eller hur? Vilka är det tänkbara nackdelarna?

Tabula rasa.

Låter rimligt.

-Olagligheten i att inte behandla ett slavlikt förhållande.
-Exakt vad mer än heroinismen håller slavmassan kvar? Byråkratin?

Tycker vidare att det är ganska viktigt att man tar först i båten de som kan balansera sin vilja så att den kan tjäna folkets intressen på lång sikt. En narkoman vet ju faktiskt en hel del om investeringar i upplevelseteknologin. denna kunskap ska aldrig komma bort. Hjälpindustrin kan ständigt missbrukas!

Vidare är det ju inte bara att köra om ibogainet blir lagligt. Då skulle det kanske vara väldigt lätt att glömma bort vilken Stark sjukdom heroinismen är och vilka oerhört vackra, starka och tappra krigare den kuvat och dödat under sina vingars omslag. Heroinet är till för våra svårt sjuka äldre, en perfekt drog att blanda med annat i nappflaskan eller som popuptankar i droppankaret. Låt dem slippa dö med ett utdraget s k r i k under sina sista levnads dagar. Ingen annan ska ta deras medicin!

Alla sjukdomar bör dokumenteras nogsamt, så att eftervärlden kan komma ihåg dess vidrighet om de utrotas!!

Heroinismens himmelska frid ska hemsökas till varje pris. Man behöver ju kanske inte ta med sig psykiatrikerna ned i delfinariet för att djupstudera dem i "tankarnas akvarium" och själv ligga på soffan och äta skånepepparkakor. Men det borde väl kunna gå bra att leverera en filmatisering av leverpastejen som gud glömde - den himelska fridens hjärtlöshet? Skriet från hjärnbarken! Cellerna som skedarna böjde? Dra åt helvete med er allihopa!!

Så har vi det sagt.

Nu går vi åter in i de ständga paviljongernas rike för att idka musliintag. Är det någon som har något problem med detta så bara testa med att dra åt helvete. Det har fungerat fint i alla tider.
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Öppet Forum All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum