IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=c7995cf1999ae99510936d5113683565View posts since last visit

Behandling 7/9. Kodein, flödder etc.
Bucklan
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Aktuella behandlingar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Wed 06 Sep, 2006 15:32    Post subject: Behandling 7/9. Kodein, flödder etc. Reply with quote

Hej!

I morgon kommer en kille som kallas för Bucklan att komma ner till Prag och bli behandlad med ibogain av Patrick.

Bucklan är en gammal bekant till mig och han har ett tungt pillermissbruk och svåra depressioner.

Han är 175cm och väger 114 och pga hans tablettätande kan levern vara lite dålig, men efter läkarundersökning var det ok att behandla.
Han har fyllt 37 och han har missbrukat i drygt 10 år.
Han är sjukskriven men arbetar annars som hantverkare.
Hans flickvän dog för en tid sedan och detta har ökat på hans problem så klart.

Bucklan har efter tillgång tuggat i sig Kodein i alla dess former och det har rört sig om 30-50 tabletter varje dag. Främst Citodon.
Utöver detta har han ätit Rohypnol, Stesolid, Valium, Xanor och annat flödder och det har rört sig om tjogtals tabletter dagligen.

Jag kunde inte komma med till Prag förrens om två veckor, pga privata själ, så han valde att resa själv eftersom han är desperat och riktigt motiverad till behandlingen. Jag kommer därför att vara hänvisad till det han och Patrick berättar för mig för att kunna rapportera.

Bucklan har varit på gång till denna behandling i några månader, men inte riktigt kommit till skott. Efter att dels Tommy klarat sin drogfrihet och efter att han fått kontakt med Kuba, som han har pratat mycket med och som har varit ett stort stöd för honom, har han äntligen skrapat ihop mod nog för att resa.

Vi håller tummarna! Fortsättning följer...

Mvh/Micke

Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Fri 08 Sep, 2006 22:06    Post subject: Reply with quote

Prata med Bucklan för en liten stund sen, han är nere i prag och har gjort sej lite hemmastadd. Va ute och åt middag med Patrick igår där dom diskuterade behandlingen. behandlingen inleds imorgon och han kommer få en dos på 1,4 gram, troligen så kommer han få återupprepa behandlingen längre framåt p.g.a av sin väldigt höga pillerkonsumtion.

Han låter väldigt pigg när jag pratar med honom och är förväntansfull inför behandlingen. Guldläge för honom eftersom han verkligen behöver komma ifrån sin konsumtion för att inte vardagen runt omkring ska börja rasera ordentligt.

Han har samtidigt ett guldläge på så sätt att han har väldigt mycket folk omkring sej som bryr sej. Bara väntar på att han ska komma på benen och bli delaktig i prylar som golf, spela bowling, o diverse andra sociala aktiviteter. Det sociala netvärket runt omkring en spelar en stor roll när man väl kommit hem. Väldigt mjuk ladningsbana när det kommer till att ta tag i livsituationen.

Imorgon så bär det av som sagt, han kommer säkert ringa mej efter behandlingen så får jag höra mer om hur det går.

Skönt samtidigt att jag själv kan agera lite peppande o stöttande, växer på det sättet Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ibogain
Administratör

PostPosted: Sat 09 Sep, 2006 10:05    Post subject: Reply with quote

Hej!

Bucklan kom då ner till Prag i Torsdags som planerat.
Innan hans plan gick från Arlanda vid 13.30 hade han stoppat i sig 40 Citodon.
Någon dag innan hade han också ätit ca 15 Rohypnol.
Han ringde även till mig och undrade om Patrick skulle bli arg om han drack 4-5 öl på flyget..
Jag sa att det inte hade med Patricks eventuelal ilska att göra utan med hans kommande behandling.

Till Prag kom han utan ett enda piller i bagaget. Skitnervös för det förståss eftersom piller varit hans trygghet så länge.

Vi försöker alltid växla över dom som ska behandlas till Morfin innan behandlingen. Detta gör vi mest för att underlätta för dom, men också för att vara säkra på vad dom har i kroppen. Om dom får för svår abstinens finns det risk att dom skaffar piller och smygäter dom och då blir behandlingen inte lika bra.

Bucklan fick 10mg MST (Morfin Sulfat Tablett) när han kom och har fått samma dos ungefär var 8:nde timme. Han fick den sista tabletten klockan 06.00 i morse och behandlingen ska starta runt 14.00 idag.

Jag har pratat med Bucklan flera gånger och han är förväntansfull och lite nervös. En del av hans kompisar ringer och skrämmer upp honom lite tyvärr. Ingen vill honom illa, men dom är oroliga för honom och saknar kunskap om Ibogain.
En kille hade ringt i morse och berättat att han hade läst om någon som tagit LSD och rökt hasch och blivit galen och ville varna Bucklan för psykadeliska substanser.. Jag lyckades lugna honom. Very Happy

Eftersom det blir mer och mer uppenbart att tiden efter behandlinger är viktig och eftersom det ju inte finns eftervård så har jag ringt runt i hans bekantskapskrets och bett dom hjälpa honom med att fylla dagarna med meningsfulla saker när han kommer hem. Han har sysselsättning flera timmar varje dag men dom ensamma timmarna måste det finnas alternativ till att sitta själv hemma.

Bucklan anser själv att depressioner är hans stora problem och att han äter piller för att döva sin sorg och smärta. Han blev väldigt glad i morse när det stod klart för honom att just depressioner anses vara det som Ibogainet biter allra bäst på

Han har flera gånger vädrat sitt missnöje över att vara för tjock och jag har försökt uppmuntra honom , eller snarare plantera tanken i hans huvud om att börja motionera.. Många börjar automatiskt äta bätter och träna efter sin behandling. Det är som om man får ett nytt medvetande om vad kroppen behöver för att må bäst.

Vi återkommer med rapport efter behandlingen.

/Micke

Kuba
Administratör

PostPosted: Sun 10 Sep, 2006 11:40    Post subject: Reply with quote

pratade med Bucklan precis, han mår bra, lite kokt med tanke på omständigheterna

Han har ingen abstinens. I vanliga fall så skulle han nu frysit, krypit o alla möjliga andra konstigheter.

Jag frågade han lite snabbt vad han upplevde, och han såg bla när han låg på BB som liten Bebis.

och ett moment så såg han ¨Håkan Loob göra mål i hockey Very Happy

fan va grymt att det gick väga.

Micke kommer med lite utförligare senare.
Back to top
Ragnhild.S

Topics: 1

PostPosted: Sun 10 Sep, 2006 12:26    Post subject: Reply with quote

Underbart!
Håll oss underrättade.
Back to top
ibogain
Administratör

PostPosted: Mon 11 Sep, 2006 06:09    Post subject: Reply with quote

Hej igen!

Bucklan är vaken och mår bra.

I lördags fick han 1.2 gr Ibogain runt klockan 14.00.
Efter ca 45 minuter kom effekten och han började höra det typiska kvittrandet och började ganska snart se bilder och få två "filmskärmar" framför ögonen. Efter 5-6 timmar kom han ur trippen och vaknade så sakteliga till.

Jag har pratat med honom och han beskriver upplevelsen som läskig eller hemsk. Han berättar en del om seriefigurer, Lucky Luke bl.a och han refererar också till vanliga vardagsupplevelser så som födseln, sin pappas skada och idrottsupplevelser.

Han är otroligt förundrad över att vara helt utan abstinens eller sug bara några dagar efter det att han tagit en så stor mängd tabletter.
Han vill hem fort nu och han vill börja arbeta och leva ett bättre liv.

Jag håller tummarna för honom.
/Micke

Ragnhild.S

Topics: 1

PostPosted: Mon 11 Sep, 2006 12:45    Post subject: Reply with quote

Hoppas att bucklan kommer hem till en trygg tillvaro fri från ljugande och opåölitliga männskor och annat skräp!

Lycka till bucklan!!! Ta hem de högsta priset av dem alla ... friheten! Livet och kärleken till det man tänker och gör.
Hoppas du blir såpass stark att du dessutom kan hjälpa andra en dag!

Från det ena till det andra
Hoppas vi Hannah börjar skriva på forumet också ... var inte blyg nu-
Back to top
Kuba
Administratör

PostPosted: Wed 13 Sep, 2006 17:37    Post subject: Reply with quote

Bucklan har precis kommit hem igen från Prag, prata med han för en stund sen och då va han ute o spela golf.

Precis innan han åkte ner så berätta han hur gärna han ville återuppta gamla fritidsaktiviteter o göra prylar som han inte kunnat gjort på evigheter, pillermissbruk o ångest har satt käppar i hjulet för det.

för 5 dar sen, innan behandlingen så skulle en vända på golfbanan varit en omöjlighet

Måste kännas helt klockrent för honom Smile
Back to top
Kuba
Administratör

PostPosted: Thu 14 Sep, 2006 10:32    Post subject: Reply with quote

Prata med han igen, verkar som Bucklan satt igång någon form av kedjereaktion, folk i hans omgivning vill ner o göra behandling nu när de har sett honom komma hem hel o ren och några personer har tydligen redan bokat upp sej för behandling.

Kul grej Smile
Back to top
ibogain
Administratör

PostPosted: Sat 16 Sep, 2006 07:45    Post subject: Reply with quote

Hej!

Bucklan har kommit hem och börjat leva sitt nya liv.

Jag pratar med honom dagligen och han är helt överväldigad av att varken känna abstinens eller drogsug längre. Razz

Igår, när jag ringde låg han i badet med skavsår efter sin första runda golf på två år..

För första gången på många år hade han ingen ångest och var inte deprimerad. Det var en konstig känsla och han sa "det är helt otroligt" hela tiden.

Jag ringde runt till hans kompisar och dom flesta pratade om ett litet mirakel.

Underbart att det tycks ha fungerat riktigt bra på honom. Jag ska försöka få honom själv att skriva ner sina upplevelser.

Ett stort tack till "Kuba" som stöttat och Bucklan och skrivit i trådarna!

Mvh/MIcke

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Aktuella behandlingar All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum