IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=a763b33797aa65866a542b101830d7aaView posts since last visit

Föreläsning för socionomstudenter vid universitet?

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ASTRONAUT

Topics: 25

PostPosted: Thu 10 Aug, 2006 18:54    Post subject: Föreläsning för socionomstudenter vid universitet? Reply with quote

Hej..

Jag pluggar vid Linköpings Universitet och har en idé gällande arbetet med att få Ibogain till att bli en accepterad behandlingsform när det gäller opiat- och alkoholmissbruk.

Som vi alla vet så är den svenska narkotikapolitiken kraftigt styrd av politiska och opolitiska organisationer (Hassela, etc) som har väldigt mycket att säga till om när det gäller politikens riktning..

Lika mycket vet vi att folk som har en del av metadonprogrammet, särskillt i det svenska programmet långt och mycket är hänvisade till socionomers godtycklighet. Socionomer som inte känner till och har blivit hjärntvättade av ovanstående organisationers syn på sakfrågan.

Vad jag skulle vilja göra är att arrangera en föreläsning på några timmar om ibogain av dels kunnigt folk på området och dels folk som genomgått en behandling och kan berätta om resultatet för studenter vid just socionomprogrammet..

Vad tror ni om detta och är det någon som kan tänka sig att ställa upp på ett sådant arrangemang?

Jag har inte riktigt koll på hur och om det skulle vara möjligt att få till stånd något liknande, ska kolla upp det men enligt mig borde det inte vara omöjligt. Ersöättning för resa och dylikt bör heller inte vara något problem..