IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=bd45fc4da12ee88fb9517927d83027e7View posts since last visit

Min behandling
Tommy
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Berättelser
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tommy

Topics: 1

PostPosted: Tue 22 Aug, 2006 09:37    Post subject: Min behandling Reply with quote

Kom hem natten till måndag, första kvällen hemma var jag mkt glad. Antar att det var för att jag fick komma hem, träffa min kära flickvän och mor. Dagen därpå (måndag) blev jag allt sämre, jag har ett starkt sug och en olustig känsla i kroppen.
Tycker det känns jobbigt att göra saker, samt så känns saker och ting meningslösa. Detta är första gången jag satt mig framför datorn sen hemkomst.

Imorgon åker jag, tjejen och några vänner till Turkiet en vecka. Hoppas att jag kan slappna av något där och njuta en stund. Förmodligen tätt inpå hemkomst kommer jag åka ner till Prag igen för en andra behandling. Micke och Patrick anser det vara nödvändigt då jag gått ganska hårt på tunga preparat under lång tid. Plus att mina psykiska problem sitter så djupt rotade i mig.

Lite av det som jag upplevde under ibogain "ruset" kommer här:

15.00 (9 timmar efter sista morfintabletten) intog jag 4 kapslar a`300 mg, alltså 1,2 Gram. La mig till sängs och väntade på dom första effekterna. Kände mig vid detta tillfälle helt lugn och cool, tänkte att detta kommer gå som vanligt, att jag inte kommer få någon effekt av preparatet. 25 min senare börjar det tjuta i öronen och jag blir väldigt lätt/lugn i kroppen. 5 min senare drar karusellen igång på allvar, det viner, tjuter och dundrar i öronen. Tankarna strömmar som aldrig förr, ser bilar som krockar, människor som "splattras" helt sönder och samman. Ser små rosa tingelinger eller fjärilar som gör små bubblor för mig. Dessa små rosa varelser finns med under stora delar av "trippen", det känns som att det är dom som styr över den. Dom har även ett skrikande ljud för sig.

Ibland blev jag väldigt rädd, när det kom upp något som jag inte ville tänka på så var det som att dom rosa varelserna tvingade in mig på området. Varelserna tycktes också åka på någon slags bana runt mitt huvud, eller mer som en motorväg som dom for fram på och tvingade mig att "åka" med. Alla ljud blev enormt starka, sirener utifrån ekade och lät som bara den, jag kunde höra minsta lilla knak i golvet från när Patrick och Micke rörde på sig.

Senare utspelade sig något som jag har svårt att förklara, har en massa minnesbilder utav det men det finns inget sammanhang i det hela. Det spelades upp som en saga, eller som ett krig som jag var delaktig i. Min sida kämpade och slogs mot monster och maskiner, detta var ganska otäckt. Men vi vann tillslut slaget.

Fick aldrig någon form av val mellan liv och död, det sista jag kommer ihåg var att någon föddes. Vet inte om det var en unge, eller om det var jag som pånytt föddes.

Upplevde naturligtvis fler saker under ibogainet, men jag har mkt svårt att sätta ord på det.
Just nu mår jag bara skit, så att sitta här och försöka skriva ihop något bra var dömt att misslyckas redan innan jag började.

Jag är iaf glad att mina sociala fobier nästintill släppt helt, nere i Prag kunde jag gå ut bland folk, äta ute, nattklubbar osv, detta har tidigare i stort sett varit helt omöjligt för mig. Sen att jag blivit avtänd från opiaterna känns också bra, men jag saknar dom nåt oerhört.

Vet inte hur det kommer gå för mig om jag skall vara ärlig, men först och främst skall jag ut på den här semestern. Efter att jag kommit hem så får vi se vart jag står. Och en resa till ner till Prag kanske kan hjälpa mig mer.

Ber om ursäkt för ett dåligt skrivet inlägg, kände mig bara tvingad att gå in och skriva lite innan jag åker på "semester". Är enormt tacksam för alla som bryr sig och skriver. Jag kommer försöka hålla er uppdaterade och berätta hur det går för mig.

Många kramar // Tommy.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Tue 22 Aug, 2006 11:19    Post subject: Reply with quote

Hej!

Hoppas du klarar att hålla dig ren under semestern.
Kanske en ytterligare behandling skulle vara bra. Man brukar ju behöva fler efter en lång tids opiatberoende.

Bra berättelse i alla fall!
Tack för att du skrev fast du inte var på topp!

När jag blev ren var det en otroligt bra terapi för mig att skriva..

Mvh/Micke

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Berättelser All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum