IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=829b690097b536f454467cc132ed3f41View posts since last visit

Arbete

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Efter behandlingen
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Sun 27 Aug, 2006 15:50    Post subject: Arbete Reply with quote

Tror jag råkade ta bort min förra arbetstråd Confused men gör en ny där jag berättar vart jag befinner mej i arbetskedet.

Jag har jobbat hela den här veckan där jag fått göra lite utav varje. Jag har lagt en gräsmatta, hjälpt till och brytit loss stora stenblock från ett berg där jag sen gått loss med en elmejsel för att borra upp stenarna i mindre delar.

Utöver det så har jag gjort lite allt möjligt från att hugga ved till att gräva ut stora massor av grus/sand o liknande som legat längst berget så det görs fritt för att gjuta en betongmur som ska gå längst bergsluttningen på baksidan av huset.

Verkade som mitt arbete uppskattades och det va jättetrevliga o snälla människor som jag vistades hos.

jag ska jobba därute vid fler tillfällen i framtiden. Vet nu inte exakt när det blir nästa gång men jag och min arbetsgivare skulle höras av om det och planera in när det passar oss båda.

Då ska jag påbörja med Betongmuren. Vilket ska bli riktigt kul att sätta igång med.

Jag ska hoppa på ett annat jobb nu i veckan där jag ska åka med en kille och köra budbil, tog det mest för att ha nånting att göra i veckan så det inte blir sysslolösa dagar, men det ger säkert någon shysst utdelning ifall jag jobbar på bra.

Har även ett långtradarjobb på gång (samma kille som jag ska köra budbil med som ordnar det) så jag får veta mer om det så småningom. Hänger mycket på när de behöver folk som hoppar in, vilket då ger mej en chans att visa vad jag kan prestera, jobbar jag på bra så blir det automatiskt fler arbetstillfällen.

Det flyter på bra. men visst är det en smula jobbigt nu när jag inte arbetat på så länge. Men det är väldigt skönt samtidigt. Känns som det här är det enda o rätta sättet för att få självkänslan att växa.

Tror det är väldigt svårt att bibehålla självkänslan när man inte gör nånting på dagarna o bara dräller runt. Droger är säkert ofta en direkt följd av det.

Tycker att min kropp känns mycket stabilare nu efter jag jobbat o slitit i en vecka. Arbete ger shysst utdelning på många olika plan Smile

Jag fortsätter skriva in här o rapporterar hur det går.
Back to top
View user's profile Send private message
E.Ramoz
Avstängd

Topics: 0

PostPosted: Mon 04 Sep, 2006 15:42    Post subject: Reply with quote

Vad hade du för inställning till arbete innan då

Mycket verkar ha förändrats ... men jag kan inte se riktigt klart skillnaderna. I din första artikel stod det mer om förändringen, men det kanske kommer ..
Back to top
Kuba
Administratör

PostPosted: Mon 04 Sep, 2006 21:31    Post subject: Reply with quote

Aldrig haft negativ inställning, men erfarenheten gjorde sitt. jobbade på med skyhöga ångestnivåer i kroppen en längre tid på diverse byggen. Va ingen vanlig ångest heller utan mer som blodras som kom mellan varven där jag höll på att svimma ihop vid några tillfällen

hade nog även mycket med sömnbrist att göra eftersom jag inte kunde sova mer en nån timma varje natt sen arbetsdagarna på det, braka tillslut vilket skapa nojfaktor att närma mej arbete igen p.g.a de erfarenheter jag hade.

Fick mycket beröm dock o va uppskattad tydligen, vilket jag hade svårt att ta till mej eftersom situationen känndes som ett enda stort misslyckande.

Men nu i efterhand så har jag förstått att mitt arbete va uppskattad o jag gjorde allt jag skulle korrekt o jobba på intensivt.

förstår inte hur jag lyckades med det o med tanke på hur jag mådde så borde jag ha backat undan, el ialla fall berättat det för nån, höll masken. Funkar fan inte i längden.

ganska ball grej ändå att jag skötte allt bra med tanke på vilken ångest jag hade.

Men som sagt, det hela gjorde det svårt att reflektera o efter det väl braka så va det svårt att närma sej arbete på nytt.

Sen ledde det ena till det andra.

Så det här är ett stort steg....
Back to top
Kuba
Administratör

PostPosted: Tue 05 Sep, 2006 15:06    Post subject: Reply with quote

Killen som skulle ordna det andra jobbet ringde mej idag...Äntligen

Ska upp04:30 imorgon sen bege mej ut till Lidingö. Fråga inte närmre vad som skulle göras men det sträcker sej inte längre än att lasta på massa prylar på en långtradare, sen säkerligen åka med o lasta av nån annanstans så behövs inga mer ingående instruktioner, blev lite orolig dock för att jag inte ska få ordentlig med sömn inatt, har våndas många tillfällen innan med arbetsdagar utan sömn där emellan men det va andra tider o nu vankas det nya.

Ska bli kul ialla fall, skriver vidare hur det går.
Back to top
Tommy

Topics: 1

PostPosted: Mon 11 Sep, 2006 00:28    Post subject: Reply with quote

Kul att höra att det går bra för dig på arbets fronten. Du verkar gilla att arbeta fysiskt, vilket jag tror är en bra grej att göra efter behandlingen.
Med tanke på dina tidigare sömnbesvär, så att du får ta ut dig ordentligt komma hem och vara ordentligt utkörd borde göra att du får en bra portion med sömn?

För mig själv kan det kanske bli aktuellt med ett jobb på ett lager, köra truck osv. Tror det är väldigt viktigt för mig, att få en fast sysselättning på dagarna.
Men först blir det ner till Prag igen nu på tisdag, efter den andra behandlingen hoppas jag att saker och ting börjar falla på plats lite mer.

Så Kuba, keep on working! Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kuba
Administratör

PostPosted: Tue 12 Sep, 2006 23:56    Post subject: Reply with quote

I shall keep on working Smile

and tommy, keep on fight the demons Wink

Arbete är så viktigt. Tror det blir svårt att bygga upp sin sjävkänsla om man inte gör nåt på dagarna där man känner att man uträttar nåt och är delaktig i nåt. Det ger ju en stimulans och jag tror att drogmissbruk av olika slag ofta är en direkt följd av för lite stimulans i tillvaron, fylla ut ett behov som fattas liksom.

Ser lite torrt ut nu med arbete. Men det kommer snart igen. Har en massa andra saker på gång och kör hårt på gym 4 dagar i veckan, så lägger focus på det nu när det blir lite sysslolösa dagar. Men det kickar snart igång igen.

Hoppas det funkar bra för dej på arbetet sen Tommy, och att din andra behandling ger dej det du behöver för att ta dej på fötter ordentligt, vilket jag startk tror att det kommer göra.
Back to top
Operator

Topics: 45

PostPosted: Fri 26 Jan, 2007 12:16    Post subject: Reply with quote

Tror att trådar likt denna kan vara oerhört bra, för alla att läsa och kunna följa varandras utveckling....

Ska man starta självhjälpsgrupper och annat i framtiden kommer just detta att kunna vara guld värt - att gå tillbaka till sin egna väg - och i den, också kunna se andra ...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
xuxa

Topics: 7

PostPosted: Mon 29 Jan, 2007 12:59    Post subject: Reply with quote

Very Happy nice- Laughing
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Efter behandlingen All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum