IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=03a432af1db05dd1eff93c7bdf3ecef2View posts since last visit

depression

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
david82

Topics: 2

PostPosted: Tue 12 Sep, 2006 11:04    Post subject: depression Reply with quote

Hej
Jag undrar om iboga har testats mot depressioner och vad det i så fall har gett för resultat? Skulle vara intresserad av alla funderingar kring detta.

/David
Back to top
View user's profile Send private message
ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Tue 12 Sep, 2006 12:05    Post subject: Reply with quote

Hej David!

Ibogain anses vara särskilt verksamt mot depressioner!

Många olika missbruk har en bakomliggande depression som orsak och när man behandlar med Ibogain så är det oftas den bakomliggande orsaken som försvinner och som därmed gör att man inte längre behöver sina tabletter eller annat.

Många som missbrukar Benzo äter också seratoninhöjande preparat. Det har visat sig att många omedelbart
slutar med sina "lyckopiller" efter en bahandling med Ibogain.

Mvh/MIcke

david82

PostPosted: Wed 13 Sep, 2006 10:20    Post subject: Reply with quote

Ok, jag missbrukar inga droger, men har "kört fast" känslomässigt, dvs har extremt svårt att släppa ut känslor och släppa kontrollen, mycket pga jag känner stor ångest. Jag känner mig ganska desperat och undrar vad en ibogainbehandling skulle kunna göra i detta fall, om det skulle kunna hjälpa en att öppna upp känslokanalerna mm.

Hur är möjligheterna för att kunna få en behandling och vad kostar det?
Back to top
Radix

PostPosted: Wed 13 Sep, 2006 12:30    Post subject: Reply with quote

Ibogain går att finna på nätet, även om det kostar ungefär som om det var nån tyngre drog..

Jag tror, efter att ha 'bevakat' utvecklingen av den här behandlingsgenren sen sisådär tio år tillbaka nu, absolut att du kunnat bli hjälpt, även på egen hand med vanlig 'babysitter' alltså.

(Men "ibogain" kommer nog ge ett lite fylligare svar än jag kan ge.. Wink)
Back to top
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Wed 13 Sep, 2006 13:36    Post subject: Reply with quote

Quote:
. Jag känner mig ganska desperat och undrar vad en ibogainbehandling skulle kunna göra i detta fall, om det skulle kunna hjälpa en att öppna upp känslokanalerna mm.

Det är en utav Ibogainets primära effekter att det öppnar upp en, frigör en massa negativt crap som man kan ha samlat på sej under en längre tid genom diverse livshändelser.

Blir samtidigt lättare att prata ut om prylar efteråt, och hitta en rödtråd i alltsammans.

Din problematik låter väldigt lik min, försvaren man har är stenhårda, därav riktigt höga ångestnivåer. Men Ibogain tränger igenom det o spelar upp livshändelser, tror det skulle vara väldigt svårt att komma i kontakt med på annat sätt, när det är såpass hårt undanstuvat.

Sen jag skulle inte rekommendera att andvända Ibogain på egen hand, är noga med dosering och att man inte har något fel på hjärta/lever när man genomgår en behandling. så läkarundersökning + övervakad behandling är nog en förutsättning för att det inte ska ske komplikationer.
Back to top
ibogain
Administratör

PostPosted: Wed 13 Sep, 2006 15:31    Post subject: Reply with quote

[quote="Kuba"]
Quote:
. Sen jag skulle inte rekommendera att andvända Ibogain på egen hand, är noga med dosering och att man inte har något fel på hjärta/lever när man genomgår en behandling. så läkarundersökning + övervakad behandling är nog en förutsättning för att det inte ska ske komplikationer.

Jag har inte mycket att lägga till, men vill pointera att du inte bör ta det på egen hand eller ens ihop med en kompis som "sitter" eftersom erfarenhet är bra! Att bota deppressioner kostar inte heller särskilt mycket och kvaliten på det ibogain du kan hitta på fria marknaden kan variera så det finns risk för att din kvalite, och därmed effekten, inte blir ultimat.

Mvh/Micke

david82

PostPosted: Wed 13 Sep, 2006 16:11    Post subject: Reply with quote

Ok tack för svaren. Nej jag tänker absolut inte ta något på egen hand. Jag håller med dig Kuba att det känns som jävligt svårt att kunna "lösa upp" knutarna på vanligt sätt. Har du funderat på någon behandling?
Fler synpunkter?
Hur går man till väga om man skulle vilja få en behandling?

/David
Back to top
Kuba
Administratör

PostPosted: Wed 13 Sep, 2006 17:32    Post subject: Reply with quote

Quote:
. Kuba, Har du funderat på någon behandling

Jag har gjort en behandling. Gjorde det för c.a 4 1/2 månad sen. Haft kraftig social fobi/ångest som jag styrt tillrätta med hjälp utav Benzos som Valium, Xanor, Fluintrazepam o.s.v sen på det en massa andra diverse piller i form av Subutex, Codein o liknande.

Kunde klippa min konsumtion genom behandlingen. Gick ändå på Xanor ganska länge precis innan behandlingne o stuva i mej ganska höga doser, så behandlingen gav mej en grund som jag sen kunnat bygga vidare på.

Funderar på att inom en snar framtid göra en till behandling, men när det blir av får framtiden utvisa.

Ångest o liknande kan grundsätta sej väldigt tidigt i livet, Ibogain ger en på nåt sätt översikt av ens liv, och möjlighet att omvärdera gamla beslut man fattat , har en väldigt frigörande effekt på det sättet.
Back to top
david82

PostPosted: Thu 14 Sep, 2006 09:14    Post subject: Reply with quote

Ok, skulle du ha lust att berätta lite om behandlingen? Hur gick den till? Var gjordes den? Vad kostade det? osv.

Tack på förhand

/David
Back to top
Kuba
Administratör

PostPosted: Thu 14 Sep, 2006 10:07    Post subject: Reply with quote

Du kan maila direkt till Ibogain-teraputen Patrick med diverse förfrågningar du har, hans e-mail: Patrick.Venulejo@ibogain.se

Han pratar bara engelska så du behöver formulera brevet på engelska. Han kan svara på frågerna som berör själva behandlingen mycket bättre än jag kan göra. Säg till om du vill ha hjälp att översätta mailet.
Back to top
Radix

PostPosted: Thu 14 Sep, 2006 11:46    Post subject: Reply with quote

Quote:
Sen jag skulle inte rekommendera att andvända Ibogain på egen hand, är noga med dosering och att man inte har något fel på hjärta/lever när man genomgår en behandling. så läkarundersökning + övervakad behandling är nog en förutsättning för att det inte ska ske komplikationer.

Sorry.. Tänkte iofs mest på sitters med erfarenhet av MDMA/LSD-sessioner med liknande syften.
Men jag har nog underskattat de fysiska komplikationer som kan dyka upp med ibogain. Confused
Back to top
ibogain
Administratör

PostPosted: Thu 14 Sep, 2006 11:53    Post subject: Reply with quote

[quote="Radix
Sorry.. Tänkte iofs mest på sitters med erfarenhet av MDMA/LSD-sessioner med liknande syften.
Men jag har nog underskattat de fysiska komplikationer som kan dyka upp med ibogain. Confused[/quote]

Det finns inte så mycket fara med ibogain, men eftersom det är kontroversiellt och det alltid kan bli komplikationer med psykadeliska substanser och framförallt eftersom det INTE får hända olyckor nu när vi jobbar så hårt på att få det godkänt så är det bäst med nogrann kontroll.
Sen är det självklart alltid bäst ihop med erfaret folk.

/Micke

david82

PostPosted: Fri 15 Sep, 2006 10:42    Post subject: Reply with quote

Ok tack ska ni ha.
Kuba jag tänkte fråga dig om du också känner att du har döljt/tryckt undan dina känslor och haft svårt att "visa vem du är". Så är det med mig i alla fall, jag har struntat i mig själv och mina behov alldeles för länge och nu har det kört fast ordentligt, Jag har ont i bröstet mm, Det är omöjligt att engagera sig i någonting. Senaste året känns som en enda jävla mardröm. Det är svårt att accepterta att det är så jävla illa som det är. Känner du igen dig i något?
Ska skriva och ställa lite frågor.

/David
Back to top
Radix

PostPosted: Fri 15 Sep, 2006 13:18    Post subject: Reply with quote

David... iaf jag såg en massa för mig intressanta samband i den här texten.
Kolla in.

http://www.beroendekonsulten.nu/acoa07.htm

Och du.. medvetenhet är första steget till tillfrisknande, även om det känns skit. Wink
Back to top
Operator

Topics: 45

PostPosted: Sun 04 Feb, 2007 11:08    Post subject: Re: depression Reply with quote

david82 wrote:
Hej
Jag undrar om iboga har testats mot depressioner och vad det i så fall har gett för resultat? Skulle vara intresserad av alla funderingar kring detta.

/David

Förefaller just nu vara lite som att peta naglarna med en machete, än så länge så kan mycket göras för att få en säkrare ibogainbehandling samt en bättre eftervård och räta ut de frågetecken som finns.

När dessa bitar är ordnade och man vet lite mera om blindskär och gatt, så borde man ju givetvis kunna titta mera på det hela igen.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum