IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=3649ba6ca12b093a3ba752f16cfdecf4View posts since last visit

Funderingar över kontakter med myndigheter

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Lag, rätt och politik
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Krickman

Topics: 8

PostPosted: Fri 15 Sep, 2006 14:10    Post subject: Funderingar över kontakter med myndigheter Reply with quote

Ursprunkligen skrivet som svar på en tråd på MM
Quote:
Jättebra att folk tar egna initiativ för att uppmärksamma ibogain bland ledande personer i sammhället och regeringen och gör de som är ansvariga för missbruks frågor uppmärksamma på att ibogain existerar och att det är ett efektivt verktyg i kampen mott missbruk. Tänker mest på tråden på Flashback som fanns länkad till här ovan.
Tänker dock på att när en minister eller annan pappersvändare och byrokrat läser sin e-post och läser om ibogain så är det med största säkerhet den personens första kontakt med ibogain som behandlingssätt och kan inte nog betona vikten av det första intryck som det sagda e-post medelandet kommer att få för personen i fråga.

Om jag själv försöker tänka mig in i en trångsynt stressad pappersvändares vardag och den situation det inebär att sitta och gallra och sålla bland mängder av relevanta och orelevante e-post medelanden så skulle brev som inte är särskilt välformulerade och dessutom ganska agresiva i sin formulering inte leda till särskilt positiva reaktioner men vad vet jag. Jag har i allafall en teori om att vi gör bäst i att sprida väl genomtänkt information i liten skala och tror att det gör mer nytta än att så snabbt som möjligt försöka stressa fram ökad kunskap om ibogain. Lungt sansat metodiskt och vetenskapligt förankrat arbete är det som gäller för att systematiskt och metodiskt bearbeta politiker och tjänstemän och lobba för en omklacifiering av ibogainets lagliga status för att på sikt få det etablerat som behandlingsmetod.
Låt inte våran iver att sprida kunskapen om ibogain motverka våra egna syften och mål.
Tänk efter före helt enkelt. Ändå roligt att se att så många angagerar sig och bidrar till att ibogain lyfts fram ur mörkret luxlove.gif

ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Fri 15 Sep, 2006 16:00    Post subject: Reply with quote

Hej!

Jag tror helt enkelt att ju fler som, var för sig, på ett seriöst sätt tar kontakt med olika myndigheter.. Desto bättre!

Att liksom "samla alla krafter" i nuläget känns svårt eftersom vi är så små fortfarande, men ändå är det märkligt hur stor kraft det är i folk som dels blir avgiftade och dels orkar engagera sig.. För att inte tala om anhöriga.

Att jobba helt ideellt och utan vinstintresse gör ju att ingen har något egenintresse i informationsspridningen och det ger en enorm styrka!

Om det är någon som på ett seriöst sätt vill jobba med att sprida information eller agera mot myndigheter och tycker att det känns bra att ha en adress som slutar på @ibogain.se så ska jag nog kunna fixa det.

Mvh/Micke

Operator

Topics: 45

PostPosted: Fri 26 Jan, 2007 09:43    Post subject: Re: Funderingar över kontakter med myndigheter Reply with quote

Krickman wrote:
Ursprunkligen skrivet som svar på en tråd på MM
Quote:
Jättebra att folk tar egna initiativ för att uppmärksamma ibogain bland ledande personer i sammhället och regeringen och gör de som är ansvariga för missbruks frågor uppmärksamma på att ibogain existerar och att det är ett efektivt verktyg i kampen mott missbruk. Tänker mest på tråden på Flashback som fanns länkad till här ovan.
Tänker dock på att när en minister eller annan pappersvändare och byrokrat läser sin e-post och läser om ibogain så är det med största säkerhet den personens första kontakt med ibogain som behandlingssätt och kan inte nog betona vikten av det första intryck som det sagda e-post medelandet kommer att få för personen i fråga.

Om jag själv försöker tänka mig in i en trångsynt stressad pappersvändares vardag och den situation det inebär att sitta och gallra och sålla bland mängder av relevanta och orelevante e-post medelanden så skulle brev som inte är särskilt välformulerade och dessutom ganska agresiva i sin formulering inte leda till särskilt positiva reaktioner men vad vet jag. Jag har i allafall en teori om att vi gör bäst i att sprida väl genomtänkt information i liten skala och tror att det gör mer nytta än att så snabbt som möjligt försöka stressa fram ökad kunskap om ibogain. Lungt sansat metodiskt och vetenskapligt förankrat arbete är det som gäller för att systematiskt och metodiskt bearbeta politiker och tjänstemän och lobba för en omklacifiering av ibogainets lagliga status för att på sikt få det etablerat som behandlingsmetod.
Låt inte våran iver att sprida kunskapen om ibogain motverka våra egna syften och mål.
Tänk efter före helt enkelt. Ändå roligt att se att så många angagerar sig och bidrar till att ibogain lyfts fram ur mörkret luxlove.gif

OM du i stället för att citera knarkforum på nätet ägnar dig åt att titta på verkligheten så kanske du kan se vad som ger resultat och inte, samt kanhända lära dig något av detta?

Kanske till och med någon dag uppskatta det arbete som faktiskt mycket konkret resulterar i att klassningen nu kommer att ses över, vilket bara det är helt unikt. Såpass unikt så att läkemedelsverket just nu håller på att samla samman en trupp för att se hur de ska gå tillväga.

I slutet av förra veckan lämnade ärendet den tillfälliga vistelsen hos Socialdepartementet ..... och nu ligger ärendet redo för åtgärder, vad mer kan du begära?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Lag, rätt och politik All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum