IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=6a7a3ffa7baad586dd0f65341bc7d27bView posts since last visit

Min Behandling nr 2
Kuba
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Berättelser
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Thu 26 Oct, 2006 22:20    Post subject: Min Behandling nr 2 Reply with quote

Kom precis hem från Prag och satte mej vid datan. Otroligt mycket har hänt under dom här 6 dagarna jag va nere och jag ska försöka sammanfatta allt lite kort. Jag åkte ner till Prag för att genomgå en andra behandling. har haft en kvardröjande ångest i kroppen och en allmän avflackning i personligheten som jag velat ta itu med.

Det bröts inte av den första riktigt p.g.a utav att det va Benzo jag andvänt mej utav innan vilket är den svåraste drog att bryta, men det bröts tillräckligt så jag då kunde lägga ner andvändandet av det.

Jag fick 1g på en gång utav Patrick eftersom han visste sen tidigare hur jag reagera på Ibogainet. Det slog även på snabbare den här gången nog p.g.a att det nu inte fanns någon Benzodimma som det behövde tränga sej igenom. Effekterna vart den här gången helt annorlunda en förra gången. Som en helt ny upplevelse.

Jag märkte av dom första effekterna med att sängen jag låg i började rotera åt vänster och jag sakta men säkert började förlora kontrollen över kroppen. Jag började känna mej varm och kastade av mej täcket som jag hade draget över mej. Patrick satt vid min sida hela tiden och övervakade behandlingen och ville jag skulle säga till när jag börja känna effekterna så jag påpeka det för honom här.

Det känndes lite obehagligt att förlora kontrollen helt över kroppen, nu när jag samtidigt kunde reflektera över det på ett helt annat sätt än första gången. Här började det kännas bökigt och det öppnades upp en vision framför mej och jag drogs rätt in i gång som jag visste skulle leda rätt ner till helvetet. det känndes som jag satt i ett plan som va påväg att störta rätt ner i en avgrund där jag i slutet såg kroppar slitas i stycken av köttkrokar, folk som plågades, groteska bilder impregnerad i blod och smärta m.m m.m.

samtidigt så va det oerhört mycket information som började bearbetas, det här första scenariet gav efter ett tag med sej, och hela hjärnan blossade upp och jag såg en massa gubbar som sprang runt i mitt övre synfält, en figur va väldigt störande och tjattrade på så fort jag kom upp till någon bearbetningsfas i mitt övre synfält, för att sen skutsas låångt ner till mitt nedre synfält där en massa andra scenarien skedde, alltid när jag kom upp till mitt övre synfält till den irreterande tjattrande figuren så va tanken som slog mej: Neej inte du igen!

antagligen så va det den inre tjattrande rösten man kan ha inom sej som maler på om både det ena och det andra. Lyckades efter ett tag knuffa undan figuren så den vart tyst.

kan inte ta på något konkret eftersom det va så mycket som hände på en gång men det va en snabb genomgång av barndomsminnen. Minns b.l.a dagiset jag gick på när jag va 4 år gammal, och så såg jag en segelbåtsmarina som ligger en liten bit ifrån stället jag bodde på när jag va c.a 9-10 år gammal.

Micke va även med under trippen. Han dök förbi vid några tillfällen som en Glad figur och det passa bra när saker o ring blev lite obehagligt att han dök upp med dom uppmuntrande orden: Det är bara att åka med!

Fick mej att ladda upp på nytt med ett: Okej nu kör vi

Sen braka det vidare.

Senaste halvåret och diverse händelser blixtra förbi som i diabilder. Och oerhört mycket information bearbetades genom pallet. Nånstans så såg jag min förra flickvän, som jag känner en oerhört stor kärlek till och det va när det tog slut med henne som många utav mina problem börja, men jag fick förståelse för att kärleken lever kvar och att det är det som är det viktigaste.

såå otroligt mycket mer hände under trippen men det blir svårt att sammanfatta. Mycket av det som hände kunde va en snabb tillbaka blick på en livshändelse där jag såg över scenariet för att efter en tiondelssekund gå över till nästa och så braka det loss i evigheter.

Jag återhämtade mej snabbt den här gången. Och kunde redan efter c.a 7timmar börja gå på toaletten med hjälp av Patrick. Jag hade oerhört mycket att fundera igenom och jag kännde en djup sorg inom mej. Samtidigt som jag mitt i det kännde ett lugn, ett lugn som jag inte kännt av på evigheter. När det gäller min ångest, så förstod jag att det är en del utav mej, och ingenting som jag kan hålla på och kämpa emot för då genomgår jag ett slag som jag inte kan vinna utan kommer förlora om och om igen. Jag accepterade den så som den är.

Dagen efter när jag vaknade upp så kännde jag en sådan harmoni i kroppen. Gick ut och satte mej i solen och kollade på det underbara landskapet runt omkring mej, va nästan en helig känsla och den tanke som slog mej om och om igen: Det är helt otroligt, det är helt otroligt.

När det gäller våldet i startskedet av behandlingen så förklarade Patrick att det ofta är kopplat till den ondska som är så stark impregnerad i samhället. Det händer mycket negativt runt omkring en, man läser om rån och våldtäkter varje dag och det är nåt som man själv lagrar undan omedvetet och det verkar som Ibogainet kan fånga upp det så det spelas upp framför en.

känns som jag tryckt in cntrl-alt-del på en data. För det är det vi är, maskiner och vilken maskin som helst behöver en fräsch omstart för att fungera optimalt. Och jag tänker inom ett halvår köra en till behandling och fram till dess så har jag fått en fräsch omstart att göra nånting riktigt bra utav tiden

Ibogain är på sätt o vis ett mirakelmedel, ialla fall så är det terapeutiska värdet helt enormt. Ingenting annat skulle kunnat få mej att klippa mitt benzo-missbruk där jag samtidigt kunnat känna ett lugn mitt i det hela.
Back to top
View user's profile Send private message
FallenAngel

Topics: 2

PostPosted: Thu 02 Nov, 2006 14:40    Post subject: Reply with quote

Hej Kuba,

schysst att du kom ner på en 2a behandling, jag ska själv ner igen om ett par veckor. Ser inte ett dugg fram emot själva trippen. Och min tripp var ju rena rama Nalle Puh jämfört med din, och jag tycker ändå att det var extremt obehaglight och skrämmande. Men, men, nya friska tag;)
Back to top
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Fri 03 Nov, 2006 00:19    Post subject: Reply with quote

Du får gärna posta fler uppdateringar med ditt tillstånd såhär en vecka efter. Det vore intressant att veta om du återgår till samma tillstånd som exempelvis 2 veckor innan behandlingen eller om det blir en mer permanent förbättring av din ångest som du pratar om i början av ditt inlägg.
Back to top
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Sun 05 Nov, 2006 16:49    Post subject: Reply with quote

Fallen Angel:

att man förlorar kontrollen över kroppen tycker jag är lite obehagligt. men tror att man där nånstans bara ska låta det ske och inte försöka kämpa emot, tror ifall man försöker spjärna emot som det kan uppstå olustkänslor, och man kan tycka saker o ting är obehagligt. jag fick den uppmaningen under min behandling: Det är bara åka med! fast det kan kännas bökigt och stökigt så går man ur med en stor vinst sen. lycka till nu när du åker ner Smile

Masque:
Det har blivit en klar förbättring. Det som va innan finns inte längre alls på samma sätt, Svårt att förklara. Man kan väl säga att jag nu en liten tid efter behandlingen gått tillbaka till ett "normal tillstånd" fast själva normal tillståndet har förbättras avsevärt Smile

Om jag gemför med för ett halvår sen innan jag gjorde den första behandlingen så är mina bekymmer nu mer av "vardagsart" än att det är en bäcksvart ångest med överhängande domedagskänsla. Ska försöka skriva mer utförligt vid något tillfälle.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Berättelser All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum