IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=965f15d0f23f9801969333db04632a14View posts since last visit

"Massbehandling" i Prag 18/11
Xuxa och Fallen Angel
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Aktuella behandlingar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Thu 16 Nov, 2006 18:08    Post subject: "Massbehandling" i Prag 18/11 Reply with quote

Hej,

Imorgon Fredag 17/11 åker 4 personer till Prag för en "massbehandling" som inleds på Lördagen.

Det är "Xuxa" som åker ned för att behandla ett långt benzomissbruk, och med sig har hon ett svenskt TV-team som skall dokumentera behandlingen. Detta är något som Micke jobbat hårt för att få till och vi väntar spänt på resultatet som kommer någon gång i vinter förhoppningsvis.
Jag har varit i kontakt med journalisten som åker med och han är mycket intresserad av Ibogainet och har lobbat för att få göra ett reportage för en av de stora kanalerna.

"Fallen Angel" åker för en andra behandling och "Lill Skrikan" tillsammans med en till person skall även de Ibogain-behandlas under helgen!

Med andra ord blir det fullt upp för Patrick med 4 Svenskar på behandling samtidigt.

Patrick har slutit avtal med ett lokalt sjukhus som har åtagit sig att husera behandlingarna från och med nu. Där med kommer alla behandlingar att övervakas på ett mer vetenskapligt sätt och med utbildad sjukvårdspersonal närvarande. Detta är ett första steg i den Kliniska studie som Patrick med Stiftelsen Iboga planerar att inleda inom kort.

Väna hälsningar,

Sekreterarn
-Mickes officiella sekreterare

Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Sat 18 Nov, 2006 15:15    Post subject: Reply with quote

Mycket bra att höra att behandlingarna inte ligger på is under tiden som Micke har "semester".

Det där med sjukhuset låter också bra. Ger ett mer seriöst inryck för motståndarna till Ibogain.
Back to top
View user's profile Send private message
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Sat 18 Nov, 2006 20:04    Post subject: Reply with quote

Mycket intressant, ska bli kul att höra mer rapportering senare, önskar lycka till alla som beger sej ner.
Back to top
ibogain
Administratör

PostPosted: Sun 19 Nov, 2006 00:40    Post subject: Reply with quote

Fallen Angel kom efter mycket om och men till Prag, efter passproblem på Arlanda. Patrick hämtade som sig bör på flygplatsen och såg till att hon fick en rejäl måltid på kvällen före behandlingen eftersom det är fasta som gäller på dagen D.

Xuxa anlände till Prag tidigt under Fredagen tillsammans med TV-teamet som har följt henne sedan några dagar. När jag pratade med henne härom dagen var hon mer stressad över själva flyget än trippen i sig Smile men det verkade ha gått bra.

Lill Skrikan och hennes bekant kom aldrig iväg, det blev någon missuppfattning där. Däremot kom två andra killar från Sverige för att avbryta sin Subutex användning.

Jag har varit i MSN kontakt med Patrick under dagen och hade även ett telefonsamtal med Fallen Angel imorse innan behandlingen där hon uttryckte en oro för att den här trippen skulle bli värre än den första, hon hade fått för sig att det var så men både Patrick och jag övertygade henne om att det var tvärtom och att det skulle gå lättare den här gången.

Så var det dax att påbörja behandlingarna Very Happy

Klockan 13:30 fick Fallen Angel 800 mg Ibogain och de två killarna fick 1200 mg var.
Vid 17 tiden hade Fallen Angel redan lämnat intensivvårdsavdelningen där själva behandlingen tog plats för att vila på sitt rum. Hon hade en mycket lugnare tripp den här gången och enligt patrick var det inte traumatiskt.
Vid 23 tiden var det dags för killarna att flyttas till sina rum men Patrick kommer att hålla koll på dem under resten av kvällen/natten.

Xuxa fick en låg dos, bara 600 mg på grund av dåliga levervärden och att hon kände sig hängig. Det är inte på plats att chansa i en sån situation utan bäst att vara på den säkra sidan. Hon tog ampullerna klockan 16 och peakade efter en timme, och hadde en lugn resa enligt Patrick.
Jag hoppas att filmningen blev lyckad och att vi får åtnjuta behandlingen på TV inom kort. Självklart kommer jag att meddela när tidpunkten blir bestämd. Förutom Xuxa gav även en av killarna en intervjuv vilket är kul! The more the merrier som man säger!

Det här är den informationen jag fått hittills efter att ha varit i kontakt med Patrick, men jag återkommer när jag fått en rapport från tjejerna. Förhoppningsvis under Söndagen.

Tack för att ni tittar in på forumet!

Kramar,

Sekreterarn - Mickes officiella sekreterare Very Happy

FallenAngel

Topics: 2

PostPosted: Sun 19 Nov, 2006 11:45    Post subject: Reply with quote

Har just avslutat frukost har pa kliniken (tyvarr hittar jag inte vissa vokaler, det ska val ga bra anda?) Gardagen forflot lugnt och stilla, jag sag en hel del bilder, men dom kom och gick sa snabbt att jag inte hann uppfatta dem, jag vet bara att det var en hel del visuell aktivitet.
Mest som att ligga och dromma intensivt, men nar jag vaknade till kunde jag inte minnas exakt vad...Lite trott och seg idag.
Nyfiken pa att snacka med killarna, och hora vad dom tyckte om upplevelsen. Tjing sa lange!
Back to top
ibogain
Administratör

PostPosted: Mon 20 Nov, 2006 20:00    Post subject: Reply with quote

Hej igen,

Söndagen var lugn för de 4 patienterna som vilade upp sig efter behandlingen. Killarna visade inga tecken på abstinens besvär men var trötta.
Jag nämne doserna alla fick i min senaste post men det säger ju inte så mycket om man inte vet kroppsvikten, så här kommer det:

Kille 1, ca 100 Kg fick1200 mg
Kille 2, ca 70 Kg fick 1200 mg
Fallen Angel, ca 60 kg fick 800 mg
Xuxa, ca 50 kg fick 600 mg

Fallen Angel hade en lätt och snabb tripp och begav sig snabbt till sitt rum för att få vila. Annat var det med Xuxa, trippen var iofs. inte svår eller traumatisk men blev mycket långdragen till Patricks förvåning. Hon tog ju ampullerna vid 16 tiden på Lördagen och sen slöt hon sig på ett märkligt sätt och blev svårkontaktbar. På Söndags morgon svarade hon fortfarande inte på tilltal och på något sätt inne i sin egen värld, leende. På kvällen först började hon säga enstaka ord som ja och nej men var fortfarande ofokuserad och fortfarande inne i ett drömliknande rus, en mkt utdragen tripp skulle man nog kunna säga.

Först i morse (mondag morgon) var hon återställd och pratade som vanligt, hon hade vaga minnen av gårdagen men hade inte haft en skrämmande upplevelse. Jag tror hon bara flöt med till 150%.

Enligt Patrick är detta första gången som han ser en sådan reaktion till Ibogainet men han hade haft en lite annorlunda erfarenhet för 5 år sedan då en kille uppvisade ett psykotiskt beteende i 2-3 dagar och bara pratade oförståerligt tills det lättade och försvann.

Behandlingarna är över för den här gången och Fallen Angel har redan kommit tillbaka till Stockholm. Xuxa reser hem under tisdagen och Killarna kommer först på torsdagen.

Jag hoppas kunna få rapport från alla 4 men i alla fall från allas vår Ängel och Xuxa.

Väntar spänt!

På återhörande,

Sekreterarn

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Aktuella behandlingar All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum