IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=23c14c2e3e849c0d8d8baaddd51d0204View posts since last visit

Xuxas första behandling
Xuxa
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Berättelser
View previous topic :: View next topic  
Author Message
xuxa

Topics: 7

PostPosted: Wed 29 Nov, 2006 20:20    Post subject: Xuxas första behandling Reply with quote

Hej alla sköna missbrukare på god väg!

Jag heter, här Xuxa å e 25 år gammal!!

nu har det gått ungefär en vecka sen jag kom tillbaka till sverige.
har inte haft ork.. el motivation att skriva, å vet inte om jag har det nu heller.

jag har haft ett blandmissbruk, gått på det mesta som finns i detta land, började i tidig ålder, (alkohål å pura när jag va ca 11 år, sen det ba rulla på. mycke för psykadelic!) de senaste åren har det väl varit opater , lsd å benzo å ladd som styrt.

varit (i stort sätt) ren från opiaterna i snart 11 mån, började gå i öppenvård för nåra månader sen, får 10 mg xanor å lite andra keffa piller.

vill bli fri från allt!!

ville se va ibogan kunde göra för mej... el igentligen min mamma som betalade å fick ner mej till prag, hon e less på allt å detta va väl sista chansen på nåt vis tyckte hon.

micke inspererade mej, för han mår ju så bra å har haft ett långt missbruk.

till min läkare sa jag å mamma att vi skulle på en kort semester, för jag haft ett tufft år.
vågar inte berätta sanningen för jag vet inte alls hur de skulle ställa sej för el mot det!
vill få gå kvar när det tagit mer än ett halvår att få hjälp av de..

ett filmteam följde med, vill att detta ska bli lagligt i sverige, kan ju hjälpa så många! så jag ställde upp.

tänk, medicinbranchen skulle mer el mindre gå under, om man ser va en - två ibogainbehandlingar kan göra.. va ska all jävla sub å likn ta vägen???
(får se hur min läkare säger när/om han ser mej på tv) nu e ju benzot mitt nuvarande problem, å ingen vet/visste ju riktigt inte hur ibogat skulle fungera på det.

Jag kom till praha till sist, bodde på ett ok hotel me mycke trevlig personal!

där bodde två snubbar från göteborg som gått på heroin, opium å nu sub som de ville bli fria ifrån (pratade inte mycke me de, knappt me nån, men efter ibogat sa en av de att det va lite misstag att åka två vänner.. man påminner ju varann, ni vet)

behandlingen skedde på värsta flotta kliniken, där de bla utför plaskirurgi tror jag. massa söta sköterskor me korta kjolar å dålig engelska. men väl mottagen!
jag åkte ner en fredag, åt mina sista xanor kl 0600, å på natten innan käkade jag lite roppar å tog sub, som nåt avslut, tänkte jag då (inte populärt från mammas sida) å på lördagen på dan började jag behandlingen.

jag fick av patrik neurotin på kvällen, för inge benz ska man ta innan!!

(jag fråga min läkare om neurotin, nåra veckor innan jag åkte, för det ska ju tydligen inte va beroende framkallande å ändå ha nån efekt, men han vifta bort det- xanor xanor!!!)

när jag vakna på lördagen mådde jag riktigt dåligt, ont i huvudet, ont överallt.. å bli filmad på det va ingen höjdare, kände mej utlämnad! ovan att inte äta flödder på så lång tid..

på fredagen tog de blodprover å på lördagen sa de att det va 50% chans att jag skulle få äta ibogat , inflamation (tror jag) i levern, min hepatit såg/ser inte bra ut!
men fick till sist äta en låg dos, tre kabbar, (600mg el likn) jag tyckte först ingenting hände men va visst okontaktbar under nån tid..
ett oroat filmteam, en orolig patrik.. en mindre orolig mamma.

sen på söndag natten vakna jag, mamma låg i en säng i samma rum, jag va säker på att jag kunde snacka me vättar, troll, djur!!
jag hade även varit terrorist i öknen.
träffat många av mina kära som e döda idag.. fast under helt andra omständigheter!
mm mm mm mm
jättesvårt att veta va som va verlighet!

jag provde röka cig, smaka SKIT! ändå testa jag då å då. (röker än idag-
nervgift!!!!!!)

sen bli filmas igen.. suck, hade INGETING att säga då! helt lost.
alla drömmar.. vet inte om de har så stor betydelse just va man drömde, även om de e nästan lika tydliga nu, som de va dan efter, men själva ibogainet ger nån sorts insikt.. eller två!

I morse vakna jag å kände att jag ba vill bort, jag känner press här i 08-området! träffar folk hela tiden, droger finns omkring mej, ansvar , över tex min jourlägenhet jag just fått, killar...

jag e mitt i en AT (avtändning), har inte tid, energi el råd för att tänka på nån el nåt annan än mej själv nu!

kände att jag skulle kanske vilja åka på nån form av behandling, familjehem, tills jag känner mej mer stadig! stadigare.

har alltid stått på mina egna ben, driftat mitt eget knark, slutat själv me de mesta droger.
bestämde SJÄLV att jag ville ha öppenvård, för att lagligt få piller, slippa då träffa vissa, slippa noja, slippa va kriminell, osv

tror jag har släppt lite på stoltheten.. har ändå lyckats me de mesta på egen hand, kanske kan nöja mej så.. låta mej ta imot hjälp- ibogainet som spökar???!??

har (tyvärr) en r-gång i mitten på dec på ca 400st valium, vilket kan ge 2 mån fängelse (då, isåfall sticker jag till brazil!!!!) men jag har ju skött min vård så det blir väl skyddstillsyn me föreskrifter..?
trött som faan på myndigheter!!!!! vill ju gå MIN väg, som sagt!
så jag väntar me att plantera ett frö om att jag kanske vill på behandlig, så inte rätten då dömer mej till nåt JAG inte vill!
har ju all tid i världen att välja behandligsform efter r-gången!!

hur som hellst har jag (mycke tack vare ultraljudet de gjorde på kliniken i prag, på min lever å njurar) halverat min dos på xanor, käkar ca 5 mg om dan nu känner mej lite osäker ibland men det funkar!
lite svårt att hålla mej från alkohål.. dricker väl iaf en öl om dan =(
känns som jag blir xtra sugen när jag verkligen inte bör.

i fredags tog jag metta, känns som jag vill testa allt, inte allt, mycke, för att se skillnad.
tyckte faktiskt inte metta va så nice som jag kanske mindes det!!! tänker inte ta igen!! har rökt pura nåra ggr...... det känns därimot mera nice..
men jag e/va en inbiten flummare!!

ibogain tar ett tag att smälta, tror det kommer ta månader tills det lagt sej, å allt e svårt att sätta fingret på.
men jag rekomenderar starkt!!!!!!!!!!

nu vill jag som sagt bort, ut i skogen (till mina vättar =) ) nä, till lugnet, renheten å hitta mej själv-eten men jag e som sickan, har troligtvis en ny plan imorn!

vet inte om detta va intressant, jag vet inte riktigt va jag ska skriva, va ni vill veta.. har säkert glömt saker å ting svarar gärna om ni har frågor, hehe, skulle va mycke lättare!!

skriver igen nästa gång!!
kram å lycka till allihopa som har å ska äta barken =) Xuxa

Last edited by xuxa on Sat 23 Dec, 2006 14:05; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Sat 02 Dec, 2006 18:41    Post subject: Reply with quote

Bra att du kunnat sänka dosen så mycket som du gjort, låter jobbigt det du skriver med att vara tillbaka i 08-området så det vore kanske en bra ide att åka bort nånstans ett tag, så du inte har gamla miljön och massa drogmänniskor runt omkring dej. funderar du på att försöka trappa ner det sista på Xanoren? Eller möjligtvis köra en till behandling framöver? Får du ordning på dina levervärden så kan du ju även göra det i ett större dosområde vilket säkerligen kommer bättra på resultatet.

oavsett hur det blir framöver och vad du bestämmer dej för så önskar jag starkt lycka till med allt.
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Berättelser All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum