IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=8baf295482de5939a6303d159203ab8fView posts since last visit

Min upplevelse av Ibogain
Ashii
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Berättelser
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ashii

Topics: 2

PostPosted: Tue 05 Dec, 2006 17:59    Post subject: Min upplevelse av Ibogain Reply with quote

Hej !

för ett tag sen fick jag jag ett mail av Mickes mail som ngn annan hadde skrivit där man önskade att jag skulle skriva om mitt o kompisens behandling som vi hadde för drygt 3-4 veckor sen.

Varken jag Eller han tyckte att det hjälpe särskild mkt .abstinsen är kvar när du börjar vakna till o har hålligt i sig fortfarande men dock mkt svagare som kommer i vågor då o då
det var subutexen vi ville lägga av med vilket vi har använt i nästan 3 år.

både jag o min kompis gjorde behandlingen samtidigt... Tv 4 var där o gjorde ett program om det som kommer visas senare nästa år i january tror jag .

kanske det funkar för vissa men för oss så hjälpte det inte

fortfarande har varken jag eller han fått ngn återfall o vi blir starkare varje dag o abstinsen börjar ge sig sakta men säkert

Man vill så gärna tro att det hjälper men som sagt funkade inte så bra för oss . alltså det påstås att när du börjar vakna till så ska man inte ha ngn abstinens vilket inte stämde alls kianske funkade inte för subutex

när vi kom dit växlade vi över till morphin tabletter på 30 mg som vi skulle ta 4 ggr per dag av Patrik o det skulle vi ta i en vecka o efter det skulle vi göra behandlingen .

han menade då att subutexen bygger ett vägg i hjärnan o låter inte ibogainen funka ordentlig så det var därför vi gick över till morphin tableterna .

När du tar tabletterna o det börjar verka , det första som händer för nästan alla är att man får panik o försöker kämpa emot , Smile men den är starkare o den tar dig sakta men säker

jag försökte hålla mig vaken o var vaken i3-4 timmar efter att jag tog tabletterna men till slut så knockades jag o efter det var det bara

SYNTAX ERROR i hjärnan i 5-6 timmar

det var då jag började få hallisar men det var inte alls så farligt
det värsta som jag upplevde var att man mådde så dåligt så fort man rörde sig , det var det som var värst + att man inte kunde äta eller dricka i nästan 3 dagar .

magen får mkt stryck av de tabletterna .

varken jag eller han har fått återfall men det är inte tack vare ibogainen
tror jag för på flyget hem mådde både jag o han väldigt dålig fast vi bestämde oss att åtminståne försöka stå ut med det så lång som möjligt
o ta det dag för dag. än så länge har det funkat o vi mår mkt bättre än då

så för er all som går på SUBUTEX o vill prova IBogainen så hjälper det inte för abstinsen alls allt är som vanligt när du börjar kvickna till bara 100 ggr värre eftersom man mår så dåligt av Ibogainen .

Fast kanske det gör ngt i hjärnan att man blir starkare o kan stå emot begäret . för jag har försökt sluta mng ggr under de här 3 åren men alltid
gått tebax efter max 3 dagar men denna ggn var det på ngt sett annerlunda man var mkt starkare i psycket o mer motiverat , kanske
på det sättet hjälpte det .

kom gärna med frågor om det är ngt så försöker jag svara på de
Back to top
View user's profile Send private message
Sekreterarn

Topics: 16

PostPosted: Tue 05 Dec, 2006 18:40    Post subject: Reply with quote

Kul att du kommer med en liten redogörelse!

Quote:
för ett tag sen fick jag jag ett mail av Mickes mail som ngn annan hadde skrivit där man önskade att jag skulle skriva om mitt o kompisens behandling som vi hadde för drygt 3-4 veckor sen.

Det var jag som skrev mailet, jag har fått uppgiften att svara mailen som skickas till Ibogain.se. Jag hade ju kontakt med Patrick under behandlingen och skrev en liten rapport utifrån vad han sade. Därför tyckte jag att det vore intressant med en uppföljning.

Du säger att ibogainet inte fungerade och att ni fortfarande har abstinens till och från. Men Om ni nu lyckades sluta tvärt och inte har fått återfall så måste det ju ha fungerat... Det är väl inte särskilt lätt att en dag bara sluta ta subutex och ändå klara att vara ren?

Får jag fråga vilken dos subutex ni tog innan ni växlade över till morfin?
Back to top
ashii

Topics: 2

PostPosted: Tue 05 Dec, 2006 18:50    Post subject: Reply with quote

jag tog ca 8mg per dag men min kompis låg på 16 mg

det jag menar att det inte fungerat för oss är att abstinensen var kvar
när vi vaknade

man hör ju folk sägga att effter när de vaknar så finns det verken abstinens eller drog begäret
Back to top
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Tue 05 Dec, 2006 19:05    Post subject: Reply with quote

Tommy gick på Subutex och för honom hjälpte det ganska bra, såg att han hade skrivit lite på Flashback, fast han gick på betydligt lägre doser än vad ni gjorde, handla om 2mg dagligen som han injicera.

träffade ihurförsig en kille från Göteborg när jag gjorde min andra behandling, och han hade gått på Subutex en längre tid efter ett Heroinmissbruk. För honom så hjälpte behandlingen ganska bra, han upplevde ingen frossa, skakningar, diarrer eller många av dom vanliga symtomen han brukade få. Men det är kanske lite olika beroende på person.

Men det verkar som att den dämpades såpass ialla fall så det blev lättare att uthärda?.
Back to top
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Tue 05 Dec, 2006 19:50    Post subject: Reply with quote

Quote:
jag skulle skriva om mitt o kompisens behandling som vi hadde för drygt 3-4 veckor sen.

Quote:
kanske det funkar för vissa men för oss så hjälpte det inte

fortfarande har varken jag eller han fått ngn återfall o vi blir starkare varje dag o abstinsen börjar ge sig sakta men säkert

Man vill så gärna tro att det hjälper men som sagt funkade inte så bra för oss

Quote:

Quote:
varken jag eller han har fått återfall men det är inte tack vare ibogainen

Quote:
Fast kanske det gör ngt i hjärnan att man blir starkare o kan stå emot begäret . för jag har försökt sluta mng ggr under de här 3 åren men alltid
gått tebax efter max 3 dagar men denna ggn var det på ngt sett annerlunda man var mkt starkare i psycket o mer motiverat , kanske
på det sättet hjälpte det .

Jag älskar motsägelserna. Smile

Om det inte vore för abstinensen så är det väl ändå så nära "lyckat" som möjligt?

Ni verkar vara inne på rätt väg, bara stå imot suget när ni känner det och försök undvika att hänga med eventuella personer som missbrukar och försöker dra ner er igen.

En behandling till nu när ni är helt rena från opiaterna är nog inte heller fel (om ni har råd Wink ). Det sägs göra den långvariga effekten/beslutet att sluta mer bestånde.

/Masque
Back to top
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Wed 06 Dec, 2006 07:47    Post subject: Reply with quote

att det börja klinga av efter 3-4veckor, utan nedtrappning, och ni nu känner er starkare och starkare för varje dag som går är väldigt positivt. Med Subutex vad jag förstår så kan abstinensen vara väldigt utdragen, och svårare att sluta med en heroin enligt en släktning till mej som hade subutex förskrivet 16mg om dagen under 3års tid.

För henne så handlade det om månader tills hon börja känna sej bättre, och hon känner fortarande nu drygt ett halvår efteråt att hon har ett tomrum, som att en bit av henne skulle fattas ungefär.

hoppas inom kort att hon tar sej ner och gör en behandling.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Berättelser All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum