IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=aefb1963cb895fe95a617794612ba580View posts since last visit

En undring?

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Joachim7

Topics: 2

PostPosted: Mon 08 Jan, 2007 06:37    Post subject: En undring? Reply with quote

Hej alla , jag är helt ny här o fick länken hit av en vän som ville tipsa mig o sa att detta måsta vara det rätta för mig. har läst i forumet flera timmar i sträck nu o kan bara undra?? ä detta sant ? finns detta verkligen o varför vet inte alla om det? jag har proppat kroppen full med alla tänkbara kemikalier sen jag var 16 dvs i 16 år nu men några inte allt för långa uppehåll. men först sista tiden som Heroinet stått på menyn o det djävulska sug o den våldsamma abstinens som detta ger hade jag inte ens kunnat föreställa mig tills jag fick smaka på jag har alltid kunnat stoppa upp o sluta innan men tjack, Cola mm, men detta funkar inte alls.. finns det krav för att få köpa denna behandling lr är dett fritt fram för vem som helst som har kroppen i någorlunda trim? efter att ha läst om många andra som verkar ha haft stor hjälp av det så verkar det ju som rena rama trolleriet??
FallenAngel

PostPosted: Mon 08 Jan, 2007 11:51    Post subject: Reply with quote

Hej Joachim7,

javisst låter det som rena rama trolleriet? Frågar du mig är det så också. Ibogainet återställer den kemiska balansen i din kropp & i din hjärna.
Det avbryter det fysiska & psykiska beroendet & avbryter därmed både abstinens & drogsug. Dessutom har det en anit-depressiv effekt som gör att du kommer må 100 ggr bättre efter en behandling, än om du skulle gå den traditionella vägen.
Resten är upp till dig, men ibogainet kommer att ge dig ett stort försprång iochmed att abstinens & sug ofta är avgörande faktorer & gör missbruket så svårt att avbryta själv. M.a.o så kan du, efter en behandling, själv välja om du ska ta tillvara på din drogfrihet eller om du vill "börja om" att knarka. Det beslutet kommer inte att vara förvridet av ett begär. Som en andra chans att omvärdera gamla beslut.
De enda "krav" som ställs på att få genomgå en behandling är att du måste gå till en läkare & ta leverprover & göra ett EKG-test (hjärtat). Ibogainet är en mycket mäktig medicin & man måste veta att lever & hjärta står pall. Men jag vet fall där även dom med tex låga levervärden har fått genomgå behandling, då med lägre dos.
Om du vill ses på en fika & snacka så pm:a, jag finns i Stockholm & hjälper dig gärna boka tid hos läkare mm
Mvh FallenAngel
Back to top
View user's profile Send private message
Sekreterarn

Topics: 16

PostPosted: Mon 08 Jan, 2007 12:31    Post subject: Reply with quote

"Är det verklig är så bra som det låter?" Ibogainet har visat sig särskilt effektivt för att bryta olika typer av opiatmissbruk. Effekten är olika för olika personer men den stora sillnaderna i resultatet ser ut att vara kopplat till personliga orsaker t. ex. om man väljer att bryta helt med det gamla livet eller om man fortsätter att umgås med samma människor. De som planerat in aktiviteter och hållit sig upptagen med annat har klarat sig mycket bättre än de som har kommit hem till ett liv med för mycket tom tid. Därför rekommenderar jag starkt att man försöker planera in så mycket som möjligt innan du blir behandlad så att det inte finns tid till några dumheter Smile Sport, hobbies, skola, jobb, resor eller vad det nu kan tänkas vara är bra för att fylla upp tiden.

Jag tycker inte att man skall kalla Ibogainet ett undermedel eller trolleri, eftersom det fungerar olika på olika personer, olika typer av missbruk. Det blir det man gör det till, om man inte kämpar själv kommer heller inte resultatet bli lika bra.
Back to top
Joachim7

PostPosted: Mon 08 Jan, 2007 14:45    Post subject: Reply with quote

jo tack för svaren. jag ska tänka på detta. lite svårt se mig med läkarskräck komma iväg o kolla lever, ekgmm men jag ska som sagt fundera. antar att man behöver ha något ordnat när man kommer hem med så jag ska kolla vad som e möjligt innan jag bestämmer mig. tack Joachim..
Joachim7

PostPosted: Mon 08 Jan, 2007 19:16    Post subject: ännu en fråga lr 2 Reply with quote

hmm jag igen . jag undrar om det är valfritt när man vill göra en ev behandling? kan man ta det mesta själv och sen åka ner o få en behandling, finns det överhuvudtaget några krav/måsten? man är ju van att allt som har med liknande att göra tar tid att man ska uppfylla ett helt A4 med krav för att få en chans. jag menar att få methadonbehandling tex lr att komma in på behandlingshem är ju nästan lika omöjligt som att göra 1:a hjälpen på sig själv. kanske är dumma frågor men jag har svårt fatta att det skulle vara så enkelt som många beskriver? Jag sitter ju med i kläm mellan 2 länder Sverige/Norge och man får ingen chans i onödan direkt, Norge tycker jag e svensk medborgare därför ska Sverige stå för den hjälp man behöver. Sverige tycker att jag ju jobbat sista tiden om jag jobbat i Norge och betalat skatt där så Norge ska ge mig hjälp om jag behöver.men detta verkar ju så löjligt enkelt att ordna att jag knappt kan tro det är sant. hur snabbt kan det gå att komma iväg om man bestämmer sig? En som nyper sig i armen och faktiskt helt plötsligt ser ett ljus långt där framme är mycket tacksam för sver.
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Mon 08 Jan, 2007 19:47    Post subject: Reply with quote

Du kan åka ner i princip närsomhelst igentligen. Bara att du pratar med Patrick sen kommer ni överens om en tid som passar er båda och bokar upp ett datum. Sen speciella krav finns inte förutom att man genomgår en ordentlig läkarundersökning innan och uppfyller de hälsokriterier som finns. Testerna kan man göra nere på kliniken i prag, men går även bra att göra alla tester här i sverige sen ta med sej papprena ner till Patrick.
Back to top
Sekreterarn

Topics: 16

PostPosted: Mon 08 Jan, 2007 20:00    Post subject: Reply with quote

Jag tror att behandlingen (intagandet av ibogainkapslarna) oftast börjar på Lördagar. Innan det skall man ha varit i Prag några dagar och växlat över till morfin efter Patricks rekommendationer. Det är många som anmält sitt intresse till Patrick de senaste dagarna men eftersom han kan behandla flera på samma gång borde det inte vara mer än max några veckors väntetid. Eftersom du betalar behandling/flygbiljetter själv är det inget du direkt behöver "söka" om.

Last edited by Sekreterarn on Wed 10 Jan, 2007 20:26; edited 2 times in total
Back to top
Joachim7

PostPosted: Tue 09 Jan, 2007 21:43    Post subject: Tack Reply with quote

Tack för svaren det uppskattas.
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum