IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=dbdfd1a5b981a1d4511a2c56e5270f76View posts since last visit

stream från "becomwhole"
"Detox or die" bbc dokumentation
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Nyheter och länkar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mario

Topics: 5

PostPosted: Tue 06 Feb, 2007 20:43    Post subject: stream från "becomwhole" Reply with quote

http://www.becomewhole.co.uk/media_detoxordie76399.htm

Filmen följer X mfl i Glasgow i sina liv som heroinister, sedan filmas "Ibobehandlingen" av X
Det handlar kanske inte om en regelrätt behandling, personen har ingen emdicinsk övervakning utan följs av Edward Conn som i princip endast tillhandahåller Ibogainet, han följer honom genom hela proceduren.

Observera att det under introduktionen av personen visas injicerande och annat som kan vara tungt för många att se..spola bara fram till då behandlingen påbörjas.

MVh[/url]
Back to top
View user's profile Send private message
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Tue 06 Feb, 2007 21:28    Post subject: Reply with quote

Finns även här.

http://video.google.com/videoplay?docid=273520062084033834&q=ibogaine

Flyttar även det här ämnet till rätt forum. Forumet "berättelser" är främst till för att samla egenupplevda (eller närståendes) upplevelser av ibogainbehandlingen.
Back to top
Operator

Topics: 45

PostPosted: Tue 06 Feb, 2007 22:44    Post subject: Reply with quote

Ja, i dessa tider med allt tal om Metadon och allt annat som egentligen bara fördjupar missbruket så kan ju filmer som denna visa på vilka vägar som kan fungera.

Efter över 20 år med Metadon® och heroin hullerombuller med en massa annat så beslöt sig David för att det fick vara nog med det hela ....

Se filmen fatta läget.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
mario

Topics: 5

PostPosted: Wed 07 Feb, 2007 09:41    Post subject: Reply with quote

Jag tyckte att det handlar om en "berättelse" då man får följa det hela ur individens perspektiv. Nåväl den platsar väl på flera ställen.

Jag åker och hälsar på Patrick på fredag Wink

Får se om jag pallar lägga in min resa senare.

Mvh
Back to top
Folkmelodi

Topics: 0

PostPosted: Wed 07 Feb, 2007 20:10    Post subject: Reply with quote

Operator, är inte din hets mot ersättningsmedel lite väl orättvis?

Min personliga erfarenhet av sånt är att de kan vara utmärkta för att komma ur mindre bra umgängen och lättare förbereda sig för att byta livsstil.
Jag kan se en fördel med att i framtiden när ibogainet godkänts som behandlingsmedel i Sverige, lägga upp behandlingar med att först slussa över folk till t.ex Subutex och låta dem stå på det ett tag medan man hjälper till att ordna upp den sociala situationen, innan själva ibogainbehandlingen genomförs.
Visst skulle det funka lika bra med legalt heroin då, ungefär som i Schweiz kreativa arbetsläger, men till det är nog motståndet allt för starkt här och allt detta är väl egentligen en annan diskussion. I och med att det redan finns lagliga medel med tillräckligt god effekt kan man börja där.
Back to top
Operator

PostPosted: Thu 08 Feb, 2007 15:41    Post subject: Reply with quote

Det djupa etsandets hets som heroin utgör på de beroende människorna har inte mycket att jämföras med. Den blästrande snålblåst som får en tonåring att stjäla från sin mor bara för att få pengar till heroin kanske inte är det vackraste arsle som sett dagens ljus, hetsen i detta upplysningsskuggade helvete behöver nog ingen förstärkning.

Det är omvittnat av flera tunga missbrukare att Metadonberoendet® är betydligt starkare än heroinberoendet. Tror du att de ljuger för skojs skull eller varför tror du denna sanning ser ut som den gör egentligen?

Behöver vi mera beroendeframkallande droger?
Att byta en drog mot en annan ger inte frihet från droger va?

Mänskligheten behöver kanske inte primärt dessa droger med en starkare beroendepotential än heroinets, hoppas att du kan överleva detta faktum utan att hetsa din omvärld alltför hårt för att de säger sin åsikt i frågan.

Sedan inser jag ju givetvis att alla knarkare vill ha gratis knark och att Metadonet® ur vissa aspekter kan se ut som en smidig lösning på kort sikt. Som du ser i filmen som är länkad till ovan kanske långa och mycket tunga missbrukare har en annan åsikt i frågan.

Vänd dig gärna runt och hetsa flera gamla missbrukare som blivit helt drogfria vad de tycker om verklig frihet från droger. Den sammanvägda bilden av deras helvetesblästrade liv har sagt mig något annat än att Metadon® är enbart bra.
-----------------------

http://www.puzzlepiece.org/ibogaine/csam/Mash.mp3
Ibogaine: A Progress Report and Clinical Update of 276 Treatments - D. C. Mash, professor.

http://www.puzzlepiece.org/ibogaine/csam/Ron.mp3
Ljudfil -What Can Ibogaine Teach About the Mechanisms Underlying Addiction - Dorit Ron, PhD.
Back to top
Folkmelodi

PostPosted: Fri 09 Feb, 2007 09:32    Post subject: Reply with quote

Hej, det vore vänligt om du kunde läsa vad jag skrev och svara på det istället, så kan vi diskutera vidare det som det handlade om.
Jag behöver inte vända mig om, räcker med att kolla i spegeln och mima subutexets lov med det upptvinnade beroenderepets snara som mic.
Back to top
Operator

PostPosted: Fri 09 Feb, 2007 09:55    Post subject: Reply with quote

Folkmelodi wrote:
Hej, det vore vänligt om du kunde läsa vad jag skrev och svara på det istället, så kan vi diskutera vidare det som det handlade om.
Jag behöver inte vända mig om, räcker med att kolla i spegeln och mima subutexets lov med det upptvinnade beroenderepets snara som mic.

Quote:
Operator, är inte din hets mot ersättningsmedel lite väl orättvis?
Den enda fråga du kommer med är välinlindad i höggradigt subjektiva påståenden. Svaret du fått är en genomgång av den hets som kan vara aktuell, kanske vill du inte förstå svaren?

Du har själv inte svarat på en enda fråga som du fått. Men vi kan konstatera att David i filmen som denna tråd handlar om verkar vara glad och lycklig för att ha kommit bort från heroin och metadon©-helvetet.

Kan du vara vänlig att glädjas åt Davids totala drogfrihet & nya liv?
Back to top
Folkmelodi

PostPosted: Sun 11 Feb, 2007 22:18    Post subject: Reply with quote

Jag är grymt glad för Davids skull och jag önskar alla missbrukare chansen att gå en liknande väg som honom. Därför tror jag att man ska föreställa sig en integrering av ibogain i missbruksvården som en del efter det första steget att lägga över vissa på ersättningsmedel tillfälligt.

Knappast subjektivt tyckande, du kan jämföra det med hur sprututbytesprogrammet fungerar också, det är ett första steg för att öht komma i kontakt med många, enligt dom som jobbar där.
Att metadonprogrammen idag suger betyder ju inte att man inte kan reformera dom.

Jag hade säkert inte heller behövt ställa mig på Subutex för ett par år sedan om jag då hade haft råd att ta en ibogainbehandling och kände till att det fanns, men nu är jag glad att mänskligheten hittat det och att jag idag är drogfri.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Nyheter och länkar All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum