IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=0f7c098aea6de32f5b54514735cfe656View posts since last visit

Är en behandling lämplig för mig?

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dizzt1024

Topics: 14

PostPosted: Fri 11 May, 2007 12:00    Post subject: Är en behandling lämplig för mig? Reply with quote

Hej alla!
Jag är 30 år och har missbrukat sen jag var 19 år. Började med steroider och tunga droger, dock ej opiater men typ allt annat. Amfetamin var "basfödan". Efter några år var jag helt slutkörd och ville mest dö. Blev tvungen att välja väg och slutade med allt utom cannabis och seroxat. Sen 2 år och 5 mån använder jag inte antidepressiv medicin heller och har steg för steg gott över till en bättre kost samt börjat utöva djupgående yoga. För 15 veckor sedan slutade jag snusa och röka nikotin med. Ser man på det så här ser ju min utveckling bra ut och jag mår ganska bra och en ibogain-behandling verkar onödig. Problemet är att jag har ett kraftigt "grundsug" efter vad som hellst men inget hjälper typ. Missbrukar mestadels mat och cannabis men även sex. Tröstar mig med lite av varje helt enkelt. Detta trivs jag inte med plus att jag vet att jag vid en större motgång direkt kommer sabba allt igen.
Höst och vinter mår jag djävligt dåligt med. Ångest och depressioner. Jag jobbar heltid sen 12 år tillbaka och trivs hyfsat men varje vinter är det på gränsen till att jag sabbar det.
Är jag lämplig för behendling tror ni?
Måste man sluta med cannabis lång tid i förväg innan behandlingen?
Tack på förhand bröder och systrar.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Masque
Administratör

Topics: 67

PostPosted: Fri 11 May, 2007 15:21    Post subject: Reply with quote

Jag tror att det sug efter droger du känner skulle dämpas eller helt försvinna. Det verkar vara mest den psykiska biten du behöver brottas med.

Har hört flera nämna att den första ibogainbehandlingen främst tar bort fysiska effekter. Den andra riktar in sig på det psykiska, tillbakablickar genom livet och tydligare guidning till de bakomliggande orsakerna till situationen du hamnat i.

Ibogain mot cannabismissbruk finns det inte så många rapporter om, ganska outforskad mark. Om man kan så är nog några dagars avhållsamhet en fördel vid ibogainbehandlingen för att skingra dimman så att säga, detta om du röker varje dag och har gjort det länge. Sömnlösheten som kommer när man slutar helt från en dag till en annan vid den graden av cannabisberoende kan vara en nackdel då det rekommenderas att man är utvilad innan ibogainbehandlingen.

I övrigt, lycka till om du bestämmer dig för att genomgå en behandling och jag hoppas du skriver om resultatet här sedan? Smile

Last edited by Masque on Sun 13 May, 2007 06:30; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
xuxa

Topics: 7

PostPosted: Sun 13 May, 2007 01:11    Post subject: Re: Är en behandling lämplig för mig? Reply with quote

hej

att just sluta me droger e inte det jobbigaste, då skulle ju alla lyckas..?!
det e väl "grundsuget" som gör att man faller tillbaka, inte kan hitta rätt, trivas i livet, så jag tror inte ibogain skulle va onödigt för dej!
(jag skulle tycke det vore en vettig tripp för även icke missbrukare!)

när jag åkte ner till prag i nov -06 hade jag varit ren från opiater sen jan -06

jag tror det kan hjälpa dej mot sug!! det har hjälpt mej på så vis, de flesta droger kan kännas rent avtändande..

sen att jag tar nån knark nån gång ibland e det inte för jag e sugen, utan för JAG VÄLJER det, för jag vill ha en paus, så att säga, i mitt "nya rena liv", i mitt ständiga grubblande, dåliga mående. men själva suget styr inte!! känns som jag har mer val nu!

om det e nåt jag än kan bli "sugen" på så e det att just röka!! thc!!
tex när jag har svårt att sova, eller e på keffhumör å när jag känner lukten..
sen jag kan faktiskt bli sugen på en bira, ibland.
men inte alls samma begär som jag hade innan prag! å innan va jag ständigt röksugen Wink

jag vill väl inte påstå att jag har kontroll, men jag styr drogen mer än den styr mej i dagsläget!!

må bäst Laughing
Back to top
dizzt1024

PostPosted: Thu 17 May, 2007 15:02    Post subject: Reply with quote

Tack för svaren!
Jag kommer att vara ledig 3 veckor i sommar, när är då lämpligast att åka ner? I början av semestern eller i slutet? Eller kanske i mitten? Tänker att det många gånger är lättare att hålla om man jobbar men och andra sidan kanske man behöver vara ledig efter behandlingen för att bearbeta.
Hur går jag till väga för att komma till skott?
Tja
Back to top
Masque
Administratör

PostPosted: Sat 19 May, 2007 21:09    Post subject: Reply with quote

Det är nog skönt att kunna vara ledig en vecka efteråt tror jag.

Kontakta Patrick (kontaktinformation finns på våran hemsida) och fråga om han kan ta emot dig vid denna tiden. Han har dragit ner sin verksamhet till ett minimum så du kanske får leta upp andra behandlare isåfall. Det finns länkar på hemsidan till dessa med.
Back to top
dizzt1024

PostPosted: Fri 15 Jun, 2007 15:35    Post subject: Reply with quote

Jag har varit i kontakt med Patrick nu. Han tycker jag ska genomgå flera behandlingar under flera dagar med stegrande dos! Det ska i vissa fall tydligen vara bättre. Har ni hört talas om det innan?
Pris: 1000 Euro inklusive logi och mat. Helt ok.
Tja.
Back to top
ASTRONAUT

Topics: 25

PostPosted: Fri 15 Jun, 2007 15:51    Post subject: Reply with quote

Det var en kille nyligen här på forumet som fick genom gå vad jag minns och förstod en två-stegs behandling som första behandling. Alltså att han fick först en behandling med ibogain och sedan ännu en behandling två veckor senare, detta för att han gick på en ganska hög dos metadon vill jag minnas och då är det svårt att avbryta det fysiska beroendet genom en singel behandling.

Ska kolla om jag hittar personens tråd och länka den här.

Vad jag vet är Patricks förslag inte helt ovanligt i samband med ibogain-behandling men känner inte till närmare fakta.

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ASTRONAUT

Topics: 25

PostPosted: Fri 15 Jun, 2007 15:55    Post subject: Reply with quote

Läs åkes första och andra behandling:

http://forum.ibogain.se/viewtopic.php?t=265

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
dizzt1024

PostPosted: Sat 16 Jun, 2007 18:32    Post subject: Reply with quote

Ja, jag kör på. Han verkar ju erfaren med. Ska göra ett ekg-test under stress först bara om jag förstått det hela rätt. Innan vi går vidare och bestämmer tid osv.
tja
Back to top
Masque
Administratör

PostPosted: Sat 16 Jun, 2007 23:12    Post subject: Reply with quote

Låter bra.

Med risk för att låta tjatig, det vore bra om du skriver om hur det gick här sedan. Ibogain som behandlingsmetod för de problemen du brottas med behöver undersökas mera och då behöver man ha rapporter med personliga erfarenheter.
Back to top
dizzt1024

PostPosted: Sun 17 Jun, 2007 16:00    Post subject: Reply with quote

Jodå det är min plan att göra så. Man måste tänka på dock, att man vet inte hur man förändras av en behandling, kanske får man en massa att bearbeta, kanske återfaller man i missbruk med en massa skam som det innebär och inte är i skick att skriva. Har sett ganska hårda uttalanden om det här på ibogain.se men jag lovar att göra vad jag kan.
tjo
Back to top
Masque
Administratör

PostPosted: Sun 17 Jun, 2007 16:20    Post subject: Reply with quote

Även rapporter med negativa resultat är viktiga, gärna med egna reflektioner om varför det inte fungerade och om det fanns något i samband med behandlingen (och före/efter) som kunde utförts på ett bättre sätt, så att metoden kan förfinas. Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum