IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=d116fb79f96a65eee27ce92deca65a23View posts since last visit

Behandling av psykoser?

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dizzt1024

Topics: 14

PostPosted: Fri 15 Jun, 2007 15:12    Post subject: Behandling av psykoser? Reply with quote

Någon som vet om ibogain har prövats mot psykoser/schizofreni? Eller är det kanske direkt olämpligt?
Tack.

Last edited by dizzt1024 on Sat 16 Jun, 2007 14:36; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ASTRONAUT

Topics: 25

PostPosted: Sat 16 Jun, 2007 12:47    Post subject: Reply with quote

Det är en fråga jag också ställer mig.

Många missbrukare och de som lider mest har ju ofta vad som brukar kallas för "dubbel-diagnos", att man är både psykiskt sjuk och har en beroendesjukdom som ofta dessutom drivs av den psykiska sjukdomen.

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
POW

Topics: 10

PostPosted: Tue 19 Jun, 2007 11:32    Post subject: Reply with quote

För varje person som intresserar sig för ibogain och ibogainbehandling kan det vara ganska naturligt att veta lite mera, att studera manualen för ibogainbehandling kan vara ett sätt. I den framgår mycket tydligt vilka exklusionskriterierna är:

Från: http://www.ibogaine.org/manual.html#manualindexdis

Quote:

EXCLUSION CRITERIA
In order to begin to address the safety of persons being treated with ibogaine, the following indications should exclude treatment with ibogaine. A discussion of these matters by various authors follow the list below.

1. Patients with a history of active neurological or psychiatric disorders, such as cerebellar dysfunction, psychosis, bipolar illness, major depression, organic brain disease or dementia, that require treatment.

2. Patients who have a Beck Depression Inventory score greater than or equal to twenty-four.

3. Patients requiring concomitant medications that may cause adverse ibogaine/other drug interactions (e.g., anti-epileptic drugs, antidepressants, neuroleptics, etc.)

4. Patients with a history of sensitivity or adverse reactions to the treatment medication.

5. Patients with a history of significant heart disease or a history of myocardial infarction.

6. Patients with blood pressure above 170 mm Hg systolic/105 mm Hg diastolic or below 80 mm Hg systolic/60 mm Hg diastolic or a pulse greater than 120 beats per minute or less than 50 beats per minute.

7. Patients who have a history of hypertension uncontrolled by conventional medical therapy.

8. Patients who have received any drug known to have a well-defined potential for toxicity to a major organ system within the month prior to entering the study.

9. Patients who have clinically significant laboratory values outside the limits thus specified by normal laboratory parameters.

10. Patients who have any disease of the gastrointestinal system, liver or kidneys, or abnormal condition which compromises a function of these systems and could result in a possibility of altered metabolism or excretion of ibogaine will be excluded. As it is not possible to enumerate the many conditions that might impair absorption, metabolism or excretion, the provider should be guided by evidence such as:

A. History of major gastrointestinal tract surgery (e.g., gastrectomy, gastrostomy, bowel resections., etc.) or a history or diagnosis of an active peptic ulcer or chronic disease of the gastrointestinal tract, (e.g. ulcerative colitis, regional enteritis, Crohn's disease or gastrointestinal bleeding).

B. Indication of impaired liver function.

C. Indication of impaired renal function.

11. Patients with active tuberculosis.

12. Pregnancy

Dessa manualer är ju utarbetade av människor som har en lång och gedigen erfarenhet av ibogain, kanske något som kan intressera frågeställaren?

Måste nog gissa att ett felaktigt användande av ibogain nog är det mest snabba och robust potenta sättet när det gäller att ge ibogain ett vanrykte som det sannerligen inte förtjänar. Ser det snarare oerhört motiverat att tvärt om visa att ibogain kan användas som en säker medicinering under vissa förutsättningar, till exempel att följa exklusionskriterierna. I framtiden kanske vi vet betydligt mer. Eller vad tror ni själva?

Vilka slutsatser anser ni att man kan dra av exklusions kriterierna?
Back to top
View user's profile Send private message
ASTRONAUT

PostPosted: Tue 19 Jun, 2007 15:23    Post subject: Reply with quote

En slutsats är ju att missbrukare som har dubbel-diagnoser tyvärr är exkluderade vad jag kan förstå. Detta är synd då dessa som sagt brukar vara de individer som far mest illa på många sätt och vis.
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
dizzt1024

PostPosted: Fri 13 Jul, 2007 17:10    Post subject: Reply with quote

Jag tror att svaret finns i någon psykadelica iaf. Men det är ju inget man bör experimentera med själv givetvis. Men jag har hopp inför framtiden jag. Ibland undrar jag om inte de med psykos är de ända som ser hur saker och ting egentligen är och alla vi andra som är "knäppa". Vi får väl se vad framtiden utvisar.
Back to top
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Fri 13 Jul, 2007 17:55    Post subject: Reply with quote

Kolla igenom filmerna i POW:s inlägg längst ner på http://forum.ibogain.se/viewtopic.php?t=131

Jag har för mig att någon behandlades för depression där med lyckat resultat. Eller så var det någon annan intervju jag såg bara för någon vecka sedan...
Back to top
View user's profile Send private message
ASTRONAUT

PostPosted: Fri 13 Jul, 2007 20:48    Post subject: Reply with quote

dizzt1024

Helt fel är du inte ute enligt mig. Psykeldeia som LSD, Svamp och även MDMA har visat sig vara hjälpfulla terpaeutiska hjälpmedel för behandling av allt från autism, scizofreni, post-tramautisk stress, neuroser och depression.

Tyvärr är detta olagligt och potentiellt värdefulla hjälpmedel förbises. Känns det igen? Wink

dizzt1024

PostPosted: Fri 13 Jul, 2007 21:31    Post subject: Reply with quote

Det känns igen mycket väl ja
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum