IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=ccdb7bfc0c1cc0c519bb185ac440e12dView posts since last visit

Nu har jag bestämt mig.

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Joachim7

Topics: 2

PostPosted: Sun 17 Jun, 2007 18:07    Post subject: Nu har jag bestämt mig. Reply with quote

Nu har jag bestämt mig för att prova Ibogain behandling, har velat fram o tebax i 5-6 mån nu och e om jag ska va ärlig livrädd för hur jag kommer känna. Har lapat i mig de flrsta droger genom mitt 33 år långa liv, tidigare mest Amfetamin och Kokain. De e först senaste knappa året som jag rökt Heroin o jag kände redan efter några veckor att det skulle bli väldigt svårt att sluta med det. Jag jobbar heltid i Oslo och röker så lite jag bara kan (kroppen o hjärnan vill ju alltid bara ha mer) försöker hålla mig till 0.5 gram om dagen men det blir ofta mer speciellt om man har det motigt. Nu undrar jag helt enkelt om ni som gjort detta redan tror att det kan va nåt för mig? Jag e som sagt livrädd för hur det kommer kännas, e också orolig för hur jag ska klara att åka ner o utlämna mig till främmande människor då mitt psyke inte alltid e det bästa, speciellt när jag har abstinens. Hur funkade det för er ?? Åker man ensam? Jag har förstått att man ska kontakta Patrik för snabbast kontakt men ville iaf höra vad ni tror först och höra några ev synpunkter. Tack på förhand// Joachim.
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Sun 17 Jun, 2007 20:26    Post subject: Reply with quote

Quote:
Nu har jag bestämt mig för att prova Ibogain behandling, har velat fram o tebax i 5-6 mån nu och e om jag ska va ärlig livrädd för hur jag kommer känna

...
Quote:
Jag e som sagt livrädd för hur det kommer kännas, e också orolig för hur jag ska klara att åka ner o utlämna mig till främmande människor då mitt psyke inte alltid e det bästa, speciellt när jag har abstinens.

Vad ligger rädslan?

Är det inför det hallucinogena tillståndet och vad det kommer att avslöja och låta dig se, eller är det rädslan för att bli drogfri och vad du ska göra sedan?

Om det bara handlar om resan så måste det väl gå att timea in så du slipper ha abstinens under resan.
Back to top
View user's profile Send private message
Joachim7

PostPosted: Mon 18 Jun, 2007 22:22    Post subject: Jo Reply with quote

Nej rädslan ligger i själva upplevelsen under behandlingen. o tänk om det inte hjälper på mig? Jo klart det säkert går o tajma så man ej har abstinens under resan, känns bara som de e mycket som ska stämma på en gång. Jag e ingen stor planerare om jag säger så. Men kanske bara oroar mig i onödan jag vet inte. Ska iaf samla kraft o ta tag i att ringa lr kanske maila Patrick annars blir det väl aldrig av.
jtm

Topics: 0

PostPosted: Tue 26 Jun, 2007 09:43    Post subject: Reply with quote

som Bojan sa åt min kille:
go with the flow, don´t fight it.
börjar man streta emot hallisarna så kanske d inte blir så 3vligt, följ bara med i d som händer så kommer d att bli underbart.
fast d känns som en evighet så kommer man ändå ur d, på kortare tid än vad d känns Smile
lycka till!
Back to top
dizzt1024

Topics: 14

PostPosted: Fri 13 Jul, 2007 17:12    Post subject: Lycka till! Reply with quote

Lycka till!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ASTRONAUT

Topics: 25

PostPosted: Fri 13 Jul, 2007 20:50    Post subject: Reply with quote

Go with the flow och LYCKA TILL!
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Joachim7

PostPosted: Sun 22 Jul, 2007 19:27    Post subject: Hmm Reply with quote

Jag har Mailat till patrick men ej fått svar än hoppas det kommer snart. Hur ska man annars gå till väga? vet ¨ågon hur lång väntetid det är ungefär för att få åka ner till Prag?
ASTRONAUT

Topics: 25

PostPosted: Sun 22 Jul, 2007 19:30    Post subject: Reply with quote

han är svår att få tag på via mail men väldigt lätt att fånga honom om man ringer ner. Tele (mobil) hittar på förstasidan under "behandling i Prag".

Hur långa väntetiderna är vet jag faktiskt inte tyvärr. Annars är Bojan i SLovenien också ett tips eller att åka till Charles Rossouw i Syd-Afrika (2 veckor kostar cirka 1500 euro, resa från frankfurt till kapstaden cirka 900 euro enligt uppgift).

Lycka till!

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Mon 23 Jul, 2007 08:28    Post subject: Reply with quote

Bojan ska enligt uppgift ta 1000 euro. Är billigare att resa till Slovenien också.

http://www.ibogain.se/cmsms/index.php?page=beandlingskliniker
Back to top
dizzt1024

Topics: 14

PostPosted: Sat 28 Jul, 2007 16:41    Post subject: Reply with quote

Hej!
Jag tror inte det är någon väntetid alls nästan. Däremot vet jag inte om han behandlar aktiva opiatmissbrukare just nu. Kontakten kan jag hjälpa dig med om du vill. Alltså, jag kan snacka med honom men inte lova något och heller inte följa med ned, tyvärr.
Tja!
Back to top
Tommy

Topics: 1

PostPosted: Mon 24 Dec, 2007 13:26    Post subject: Re: Nu har jag bestämt mig. Reply with quote

Joachim7 wrote:
Nu har jag bestämt mig för att prova Ibogain behandling, har velat fram o tebax i 5-6 mån nu och e om jag ska va ärlig livrädd för hur jag kommer känna. Har lapat i mig de flrsta droger genom mitt 33 år långa liv, tidigare mest Amfetamin och Kokain. De e först senaste knappa året som jag rökt Heroin o jag kände redan efter några veckor att det skulle bli väldigt svårt att sluta med det. Jag jobbar heltid i Oslo och röker så lite jag bara kan (kroppen o hjärnan vill ju alltid bara ha mer) försöker hålla mig till 0.5 gram om dagen men det blir ofta mer speciellt om man har det motigt. Nu undrar jag helt enkelt om ni som gjort detta redan tror att det kan va nåt för mig? Jag e som sagt livrädd för hur det kommer kännas, e också orolig för hur jag ska klara att åka ner o utlämna mig till främmande människor då mitt psyke inte alltid e det bästa, speciellt när jag har abstinens. Hur funkade det för er ?? Åker man ensam? Jag har förstått att man ska kontakta Patrik för snabbast kontakt men ville iaf höra vad ni tror först och höra några ev synpunkter. Tack på förhand// Joachim.

Anser absolut att om du har möjlighet flyga ner till Prag för en behandling, trots att du bara använt opiater 5-6 månader så antar jag att du ändå har pysslat en hel del med droger under dina 33 år. Spelar ingen roll att det inte bara varit opiater, det lär fungera bra oavsett vilken drog.

Du kommer bli rädd när det drar igång, det kan jag lova dig. Men det är bara att åka med, försök att inte streta imot. Tror jag gjorde det mycket i början under min första behandling, men efter ex antal timmar så orkade jag inte "streta" mer utan släppte taget.

Har själv svårt för främmande människor och föra dialoger osv (dessutom på engelska), jag hade tur som hade Micke vid min sida. Men Patrick är en bra människa så borde inte bli några problem.

Jag flög ner ensam, det var f.ö. första gången jag flög så det var dubbel spänning om man säger så Confused

Vill absolut inte ge ibogainet det minsta dåliga rykte för det förtjänar det inte, det fungerar häpnadsväckande bra. I mitt fall så brast det ändå, jag har gjort två behandlingar tätt efter varandra men har åter halkat ner i opiatberoende. Är ganska säker på att mitt misslyckande beror på en händelse jag fick uppleva då jag kom hem samt dom diagnoser jag har snarare än ibogainet inte fungerade för det gjorde det verkligen. Nästan all abstinenssymptom försvann på mindre än 24 timmar och jag kände mig fantastiskt REN, synd att det sprack.. att man är som man är.

Såg att det var en gammal tråd, hoppas du kommit iväg!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum