IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=1cb86065fb1a97c9163ddadefeb10684View posts since last visit

Mattis behandling

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Berättelser
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sekreterarn

Topics: 16

PostPosted: Fri 29 Jun, 2007 13:22    Post subject: Mattis behandling Reply with quote

OBS! Läs först http://forum.ibogain.se/viewtopic.php?t=319

Jag fick ett mail från "Matti" härom dagen som jag med hans tillstånd låter er läsa Smile Detta mail är pytte lite redigerat för att behålla anonymiteten.

Hej Sekreterarn!
Matti här, försökte logga in på ibogain.se men det gick inte så jag skriver mail åt dej istället.
Ska försöka logga in igen senare, kanske sidan funkar då... Sorry att jag inte skrivit tidigare, men det har varit midsommar och vi har varit på landet långt hemifrån, utan internet-uppkoppling, du fattar säkert.
Tja, jag pratade med dej nån dag efter behandlingen, då jag nyss hade börjat få tillbaka min energi, å allt känndes lite för otroligt för att va sant. Du kanske märkte hur upprymd jag var av att ha naturlig energi flödande i kroppen Smile Det roliga är att jag fortfarande känner samma sak. Efter att vi kom hem har vi hållit igång hela tiden, jag har så otroligt mycket tid att fylla, som jag inte haft på så många år, så jag har totalt glömt hur det var.
Varje dag kommer jag på nåt nytt, nåt som jag inte har räknat med.. idag kom jag på att i flera år har jag vaknat av abstinens och tills jag fått min morgon-dos har inget annat betytt något. Men efter behandlingen då jag vaknar, kollar jag ut genom fönstret för å se om det är bra väder, om vi ska gå till stranden eller hitta på nåt annat, sen kommer jag på att jag måste fortsätta å kolla stargate (är sience-fiction-freak) därifrån jag slutade kolla förra natten innan jag gick å sova. Då jag kollat ett par avsnitt kom jag på...shit måste ju ta min benzo-dos åxå, som jag tyvärr inte kunnat sluta med pga. iboga:( försöker trappa ned så småningom dock Smile

Jag har inte så stark karraktär så jag skulle kunna gå å sova i en lägenhet där det finns varor eller sub. 8 dagar efter behandlingen, första natten hos min flickvän, vaknar jag mitt i natten, å jag vet att jag har en subutex-gömma, som ingen annan vetat om. Stiger upp tar fram subben, sitter å kollar på dom typ 30minuter, sen kan jag inte hålla mej utan jag tar 2mg. Direkt jag tryckt in skiten får jag en sån jävla äckel-känsla i kroppen över vad jag gjort. Sitta med en spruta i armen som en fucking junkie. Så jag ringer å väcker en bekant som bor i samma kvarter å säger att jag har nåt åt honom. Går ut å träffar honom å han blir väl rätt glad över presenten :\ Sen går jag in å slänger alla sprutor å skit jag har hemma innan jag kan gå å sova. Men nu kommer jag till bästa delen: 2mg sub funkade lika starkt som det gjorde för över 3 år sen innan jag ens börjat horsa. Jag har alltid tänkt tillbaks på den tiden då jag hade så liten fysisk å psykis abstinens å önskat att jag skulle kunna vrida tillbax klockan, för jag borde slutat då medan jag fortfarande kunde, å nu fick jag bevisat för mej att ibogain på riktigt har gett mej den chansen, som jag så länge trott var omöjlig att få. Det känns väl roligt att höra?
Okej, kanske vi ska gå in på behandlingen då. Vi steg upp kl5-6tiden då tog jag min sista sil. jag tog dock med en lina till helsinki-flygfälts-toa. Efter 13 timmar då vi äntligen kom fram var jag i fett dåligt skick. Alla som gått eller går på varor fattar vad jag snackar om. Bojan som själv gått på varor i över 20 år såg direkt på mej hur jag led. Han frågade om jag tror jag får sova nåt, men jag sa nej-->inte utan opiater. Så han gav mej ett substitut så jag kunde sova.
Kl. 9 nästa morgon började behandlingen. Jag väger 67kg och jag fick 1,1gram ibogain. Han satt å berättade en massa intressanta saker medan han gjorde kapslarna, men enda jag kunde tänka på var att slippa lida. Jag fick ta kapslarna med 100% fruktjuice, eftersom att ibogain inte funkar ihop med vatten...sa han. Började väl känna mej varm i kroppen efter ca. 20min. Så då bad jag att få gå till andra lägenheten som satt ihop med hans egen, där han behandlade sina klienter. Jag la mej i sängen å slappnade av. Efter en stund kom Bojan in å berättade att han kommer hela tiden att va hemma om d e nåt å att han kommer att komma in med jämna mellanrum å kolla så allt e ok. Det kändes tryggt. Han frågade om jag ville ha musik, eller inte, och så klart ville jag ha. Han spelade under hela trippen psykadelisk-chill-out-ethno-musik. Han menade att musiken kunde förstärka upplevelsen (jag håller helt med) efteråt brände han flera skivor med exakt den musiken jag lyssnade på under trippen, för att alltid då jag lyssnar på dom, kommer det en lugn känsla i kroppen. Jag tycker att musiken hjälpt mej väldigt mycket både under trippen och nu efteråt. Btw. så visade han en köpt skiva som heter "ibogain" och är ihopsatt av en dansk DJ. Den är gjord för att lyssnas på under en ibogain-tripp. M.a.o Musik=Viktigt :p
Hallucinationerna då... Då jag pratde med dej förra gången kom jag inte ihåg så värst mycket å jag sa att jag bara hade haft underbara hallisar. Men för varje dag kommer jag ihåg mer å mer. Å nu vet jag att jag haft riktigt obehagliga hallisar åxå. Men i det stora hela kändes allt bara underbart. Jag gick with the flow hela tiden och alltid då jag tänker tillbax på det börjar jag må bra. Så, vad såg jag. För det första, tidsuppfattningen förändrades så radikalt, så JAG har legat i månader i dendär sängen, å allt jag såg å var med om uppspelades hundratals, kanske tusentals ggr. om. Det mesta är för invecklat för å förklara. Men jag såg underbara färger å oförklarliga scener som utspelades, där jag var med. Jag kan nämna några saker. Jag hade hela tiden en otroligt stark känsla av hur oerhört oviktig jag var och alla andra människor åxå i det stora hela. Jag var på ett ställe uppe bland molnen där jag träffade alla FN-medlemmar som PÅ RIKTIGT kämpade för en bättre värld, konstigt nog var dom flesta av dom afrikaner. Jag pratade med dom. Det fanns massor med människor där, å jag var en av dom och alla kämpade tillsammans för att få ordning på allt kaos och förstörelse i världen. Det känndes som att jag varit där hela tiden, och jag hade en plats bland dom, men bara med hjäp av ibogain kunde jag komma i kontakt med dom. En annan sak: Jag gick genom varenda muskel i hela kroppen 3dimensionellt, masserade den tills den slappnade av, gick vidare till nästa muskel osv. denna procedur upprepade jag kanske 1000ggr, kommer inte ihåg exakt. Sen såg jag alla mina förfäder som blivit dödade, först av stenar, sen pilbågar, sen svärd, sen blykulor osvosv. detta upprepades åxå kanske 1000ggr. Jag skulle kunna skriva en hel bok i detalj om allt vad jag sett å ändå inte få med allt eller kanske ens en bråkdel vet ikke. Men där fick ni en glimt in i den värld som jag var i i varje fall Smile

Efter behandlingen har jag varje dag, kännt mej tvungen att få berätta om vad jag varit med om, för att jag börjar må så otroligt bra av det, och jag känner att jag vill hjälpa andra som vill ha hjälp att få samma chans som jag fått. Varje gång nån frågar å är intresserad å kanske själv vill bli hjälpt å jag får berätta om min upplevelse, känner jag mej starkare. För mej har verkligen det här varit som en uppenbarelse Smile

Jag vill tacka min flickvän som varit med mej hela tiden å stött mej till 100%. Utan henne hade inget av det här blivit av. Vill åxå tacka ibogain.se å speciellt dej Sekreterarn som utan egen vinning stött oss med tel.nr. å e-post till Bojan. Sist av allt vill jag tacka Bojan som under hela behandlingen och också efteråt varit den bästa mentor man bara kan tänka sej om man vill sluta ett opiat-beroende.

Här har jag en länk till en italiensk dokumentär om ibogain. Där är bojan med, man kan se huset, var man går in, intervju med bojan, hur han lägger upp ibogainet, i vilken säng man ligger under behandlingen osv. Mycket intressant (speciellt om man kunde italienska)
http://www.tg5.mediaset.it/video/2007/02/vedivideo_13434.shtml

Tack å hej
Matti (still going strong)

Last edited by Sekreterarn on Sat 30 Jun, 2007 16:59; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Fri 29 Jun, 2007 15:44    Post subject: Reply with quote

Tack för rapporten Matti.

Hoppas du klarar att fortsätta hålla dig ren.
Back to top
jtm

Topics: 0

PostPosted: Sun 01 Jul, 2007 16:49    Post subject: Reply with quote

Min Ibogain story.
Måste ta och skriva över hur jag kände/känner då jag följde med min pojkvän "Matti" till Slovenien.

Dåtid:
Då vi träffades gick han på subutex, sen blev det subutex och amfetamin, juh mer jag såg allt han satte i sej, juh mer avståndsinriktad blev jag mot droger (bra det, annars kanske jag åxå hade börjat).Medberoende blev jag till hans beroende. Mitt mål har alltid varit att jag vill att han ska leva ett nyktert liv tillsammans med mej, att vi ska kunna ha en nykter framtid ihop. Började se mörkt ut men kämpade på för jag visste att vi hör ihop, att detta är mannen i mitt liv.
DÅ visades Ibogain-dokumentären på tv4 (hallelujah att vi ser svensk tv i Finland Smile).
Efter det blev det å bänka sej framför datorn, läste allt jag kom åt, tog reda på allt, mailade jorden runt till alla behandlare, var över till Sthlm å träffade Ibogain sekreteraren (fanns ingen somhelst fakta eller någon som visste om det i Finland).
Mailade Bojan Humski i Slovenien och han ville gladeligen ta emot oss Smile.

Behandlingen:
11-18.6-2007
Wow, bästa resan jag gjort i mitt liv, övermäktigaste jag varit med om!
Har alltid trott på att alla botemedel finns i naturen, och att det är dit vi måste söka oss och inte vara så moderniserade inriktade på en massa kemikaliska blandningar.
("Matti" har berättat åt mej att det var svampar som botade hans panikångest för några år sen så han visste att Ibogainet som är en hallucinogen skulle kunna bota, men inte hur mycket.)
Den energin som fanns i rummet där "Matti" låg går inte att beskrivas, kändes som att det kommer å hända något stort.
Satt i rummet intill å höll mej så liten som möjligt så att jag inte skulle störa honom, drevs iväg med all afrikansk musik som spelades, häftig känsla.
Emellanåt kom Bojan in för att titta till "Matti", Bojan kunde fråga: How are you feeling? "Matti": I´m freezing, Bojan: Ok, but it will disappear and appear, disappear and appear but the Iboga will cover it all.
Och riktigt sant, Ibogainet tog hand om all avgiftining, all frossa å muskelkrypningar.
(som "Matti" sagt efteråt: Min bästa å skönaste avgiftning jag haft)
Då "Matti" kvicknade till var det första han sa: "jag vill ha mer"! (typiskt av honom att säga så Razz).
Bojan var glad, han sa att det är bara runt 10% som får en sån BRA tripp att dom känner att dom vill ha mer.
(Bojan berättade att han tagit Iboga (rent å rotbark) 22ggr i sitt liv, men att den 22andra gången så funkade det inte alls, han fick inte ut mer av det, så beroende kan man inte bli!)
Efteråt blev det å berätta allt vad "Matti" sett å varit med om, Bojan förstod precis allt. Bojan tyckte om att tala om alla syner, färger å former, men då det kom till att tala om hur man äter tex rotbarken så var han tvungen å gå å spy, hände säkert 3ggr under tiden vi var där som vi halkade in på ämnet å han sprang in på toa, (en till orsak varför man inte kan bli beroende Smile )
Den 14.6 var det dags att lämna Bojans lgh å vi checkade in på hotell istället, BRA att kunna va nån dag längre, bort ifrån hem miljön, bara ta d lugnt å gå igenom vad man varit med om.
Har aldrig sett "Matti" så energisk tidigare, nu simmade han, kors å tvärs, hit å dit, mumsade i sej frukt å ville hålla kroppen igång (senaste tiden har han sovit, sovit å sovit, emellan för att stiga upp å ta sej en fix).
För bra för att vara sant!
Fast vi var utcheckade från Bojan så träffade vi honom alla dom 4 xtra dagarna vi var där, han är otroligt positiv å öppen mänska (har åxå varit med om mycket å levt ett beroende liv så han visste gott å väl vad han talade om).
Kommer att vara "Mattis" mentor för resten av livet.
Det typiska är kulturskillnader, anser att vi är (som sagt) alldeles för moderniserade här uppe, har svårt att vara öppna för något nytt.
I Slovenien tar man det som kommer å gör så att det blir av, han kunde inte förstå att det är olagligt här.
För 5år sedan hade dom Ibogain peaken där, nu kommer mestadelen folk till Bojan för att sluta röka (har aldrig sett "Matti" grina så mycket som då han skulle ta sitt första bloss efter behandlingen).

Idag:
Nu har det gått snart 3v och allt är på topp,nästa vecka börjar "Matti" en 21 dagars reiki session (skumt där: Bojan tog Iboga 21 gånger, andra gången var det plus minus noll, en fulländad reiki är 21 dagar, 22 dagen är onödig för då får man inte ut mer av det, å under Iboga trippen sa "Matti" att han kände reiki kraft överallt. Bojan ansåg själv att reiki var den bästa efterbehandlingen efter en Iboga...lång parentes Razz)
Drog till landet då vi kom hem för att va ifred å va nära naturen, bort från alla av "Mattis" kompisar.
Har träffat några av våra närmaste vänner, alla nyfikna å spända på hur det gått, man ser riktigt hur "Matti" ryser då han får berätta det han varit med om, får energi å kan inte sluta tala Smile
Jag blir åxå i extas å känner att jag har hittat mitt mål i livet, måste bara få ut detta till allmänheten å för att dom som vill ha hjälp skall få den.
Men skyndar långsamt, ska vänta nån månad å se vad som händer, om allt går som planerat skall vi ut på fältet till olika behandlingshem å berätta Smile
Som "Matti" sa, Ibogain behandlingen skulle va ännu mer otrolig än vad den redan är om man inte skulle ha nåt beroende om man tar den (att man mister sitt beroende är bara en positiv bi-effekt), för man får så mycket ANNAT positivt ur Ibogainet, att alla borde ta, öppnar ögona för världen på ett annat sätt.
Så kanske, nångång i framtiden kommer jag att göra en behandling åxå!?Smile
Oavsett vad framtiden bär, så vet jag att det "Matti" varit med om så kommer att påverka honom för resten av livet.
Jag står med öppna armar mot världen, å jag ler.
Tack!
Back to top
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Sun 01 Jul, 2007 23:14    Post subject: Reply with quote

Intressant att få höra din berättelse också.

Jag önskar dig lycka till med att sprida ibogainbudskapet i Finland.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Berättelser All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum