IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=3f4ac74ba91000e47cf9c8adf618f9d6View posts since last visit

vill få tillbaks mitt liv, vill kunna skratta/gråta, etc,...

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
plankan

Topics: 1

PostPosted: Sat 21 Jul, 2007 22:25    Post subject: vill få tillbaks mitt liv, vill kunna skratta/gråta, etc,... Reply with quote

har nu tagit subutex i 3-4 år, 8-16mg/dag. (heroin i 4 år innan).

men har inga pengar till att dra ner till Prag (har dessutom familj, så det är inte bara att dra). kan man käka Ibogain hemma ?

finns det på nätet ?

(är nog mentalt "stark". käkat många trippar, så är ej rädd för det folk berättar. vill bara få ett slut på denna drog (sub).

så hur farligt är det att käkat hemma ?
(borde va lugnt tycker man ju. man har ju lekt med döden/psyket hundratals gånger).

edit. eller finns det bara en väg, att åka till prag.

edit igen. läste nånn som sa att det inte hjälper så bra mot Subutex, en annan skrev i.o.f att det gjorde det.....det enda jag vill är att slippa 1:a veckan (klarar jag bara den, klarar jag resten. har tänt av ett par gånger med ren vilja, men alltid börjat igen (efter några veckor). hade då inga barn, har det nu och VET att jag inte skulle börja med drogen Subutex igen)

tacksam för svar.

Last edited by plankan on Fri 07 Sep, 2007 20:21; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Mon 23 Jul, 2007 08:37    Post subject: Reply with quote

Tack vare de svenska myndigheternas försorg Rolling Eyes kan vi inte erbjuda behandlingar i Sverige.

Det finns ett ställe på Internet som säljer rent ibogain men skickar inte till Sverige, just för att det är narkotikaklassat här. Vi rekommenderar f.ö inte att man behandlar sig själv, just p.g.a risken för komplikationer och den negativa publicitet som det skulle ge ibogainet.

Angående subutex är Matti (hans berättelse finns här på forumet) ett exempel på att ibogain fungerade för Subutex. Har för mig att det finns fler rapporter här på forumet.

Mitt tips om du inte kan låna pengar är att börja spara. Om du inte känner att du kan hålla i dom själv så låt någon familjemedlem (förälder kanske?) ha hand om kontot.

Lycka till.

Last edited by Masque on Mon 23 Jul, 2007 19:30; edited 1 time in total
Back to top
Operator

Topics: 45

PostPosted: Mon 23 Jul, 2007 19:09    Post subject: Reply with quote

Ibogain är ett oerhört kraftfullt verktyg. Riskerna är flera liksom möjligheterna, att behandla sig ensam är som att köpa sig en machete och tro att man blir plastikkirurg bara för det.

Ibogain.se arbetar just därför för att ibogain ska kunna bli en behandling i den svenska vården, tills dess får du söka dig utomlands för en seriös behandling. Den Svenska byråkratin anser (utan vetenskapliga bevis för det) att ibogain saknar nytta för människor.

Spara stålar och förbered dig på ett drogfritt liv.

dizzt1024

Topics: 14

PostPosted: Sat 28 Jul, 2007 16:25    Post subject: Reply with quote

Hej!
Jag tycker inte heller du ska göra det hemma själv. Du kan inte låna pengar? Det är värt det!
Hur som hellst, Lycka till!!!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
plankan

Topics: 1

PostPosted: Fri 07 Sep, 2007 20:23    Post subject: Reply with quote

dizzt1024 wrote:
Hej!
Jag tycker inte heller du ska göra det hemma själv. Du kan inte låna pengar? Det är värt det!

pengarna är fixade. så hur gör jag nu ?

hur mycket stålar behöver jag ?............he he
Back to top
dizzt1024

PostPosted: Sat 08 Sep, 2007 09:37    Post subject: Reply with quote

plankan wrote:
dizzt1024 wrote:
Hej!

pengarna är fixade. så hur gör jag nu ?

hur mycket stålar behöver jag ?............he he

Tyvärr måste jag meddela att Patrick i Prag inte behandlar aktiva opiat-missbrukare för tillfället. Han har ingen tillgång till någon klinik. Om man har genomgått själva fysiska abstinensen redan eller missbrukar amfetamin, kokain eller annat finns det möjlighet att behandlas hos Tomas i prag. Bäst ä'r nog att vänta tills nästa lördag om en vecka då Patrick kommer hem för att se vilken annan klinik han rekommendera. Den som Patrick rekommenderade mig att skicka vidare opiat.missbrukare till, får jag inte tag på. Undersöker andra men tex den i Slovenien saknar medicinsk personal. Den i Johannesburg, sydafrika verkar kanon men det blir lite dyrare osv.
Back to top
ASTRONAUT

Topics: 25

PostPosted: Sat 08 Sep, 2007 13:25    Post subject: Reply with quote

Plankan:

Titta på förstasidan ( http://www.ibogain.se ) och klicka på "Behandlingskliniker" så har du en lista på ett antal behandlare där med kontaktuppgifter och prisuppgifter. Karl Naeher behandlar till exempel i Europa (Tyskland) och kostar 1000 euro.

Direktlänk:

http://www.ibogain.se/cmsms/index.php?page=beandlingskliniker

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
dizzt1024

PostPosted: Sat 08 Sep, 2007 16:07    Post subject: Reply with quote

ASTRONAUT wrote:
Plankan:

Titta på förstasidan ( http://www.ibogain.se ) och klicka på "Behandlingskliniker" så har du en lista på ett antal behandlare där med kontaktuppgifter och prisuppgifter. Karl Naeher behandlar till exempel i Europa (Tyskland) och kostar 1000 euro.

Direktlänk:

http://www.ibogain.se/cmsms/index.php?page=beandlingskliniker

Det är Karl Naeher jag försöker få tag på. Har du lyckats?
Back to top
ASTRONAUT

Topics: 25

PostPosted: Sat 08 Sep, 2007 16:10    Post subject: Reply with quote

Han är svårfångad. Smile Men jag har haft e-mail kontakt med honom. Dom par tre gånger jag försökt ringa har också varit fruktlösa.

Men efter att ha skickat ytterligare mail så skulle jag kunna boka en behandling hos honom åt min kompis (nu senast skrev han att han ville ha EKG och blodprovsresultat innan han fixade en tid). Så han verkar åtminstone aktiv även om kommunikation/service kanske inte är den främsta.

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum