IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=0f213ffad3b8481e21ad37ae67fcd895View posts since last visit

Torsk igen Uppföljning 2

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Aktuella behandlingar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mario

Topics: 5

PostPosted: Sat 28 Jul, 2007 12:33    Post subject: Torsk igen Uppföljning 2 Reply with quote

Det var ett tag sedan nu, av olika skäl har jag inte kunnat "rapportera" men nu så.

Jag är tibaks på ruta ett! Smile
Tids nog trillade jag in igen i exakt samma gamla (o)vanor, vad som gjorde det vet jag inte, vet inte heller hur jag ska sätta ord på hur man tar sig tillbaks hela vägen det bara blir så, steg för steg.
Nåväl, på onsdag åker jag ner till Prag och tar min andra resa, skulle ha gjort det för några veckor sedan enligt Patrick men men. Nu blir det på onsdag 1a augisti...återkommer med lägesrapport efter medicineringen.

Klargör att "ruta ett" är egentligen några hundra mg tramadol om dagen, knappt fysiskt beroende mao och jag är medveten om att min situation egentligen är drömläget för en heroinist i full karriär (jag har ju varit där jag med en gång i tiden).
I mina tidigare inlägg efter behandlingen beskrev jag konsekvenserna av den, min vegetariska kost, FRUKT! ingen kaffe ingen öl osv..puritan ut i fingespetsarna alltså..glad jag fick behålla sexbegäret! Får se om jag kan landa på den nivån igen för det är dit jag siktar...återkommer. Tror jag ska få lite högre dos denna gång.
Inte ge upp!
Back to top
View user's profile Send private message
dizzt1024

Topics: 14

PostPosted: Sat 28 Jul, 2007 16:18    Post subject: Kämpa på och lycka till. Jag tror på dig!!! Reply with quote

Kämpa på och lycka till. Jag tror på dig!!!
Otroligt starkt att ta dig i kragen och inte ge upp. Bra att står för det och delar med dig av dina erfarenheter här. Lycka till!!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Masque
Administratör

Topics: 67

PostPosted: Sat 28 Jul, 2007 22:43    Post subject: Reply with quote

Quote:
Tids nog trillade jag in igen i exakt samma gamla (o)vanor, vad som gjorde det vet jag inte

Jag hoppas att ibogainet kommer att visa dig detta och ge dig motivationen att inte spåra ur igen.
Back to top
mario

PostPosted: Wed 08 Aug, 2007 14:31    Post subject: Reply with quote

Sådärja nu är det klart!
Det var mycket mycket jobbig resa, på flera sätt.
Verksamheten på kliniken är nerlagd, detta tycker jag alla ska förstå. Det handlar om att dra ut på landet flera timmar ut från prag..ut i skogen där tiden verkar stå stilla. Man har det man behöver men det är fasiken ingen klinik. Nog om det, vill ni ha mer detaljer om detta så säg till.

Angående själva "resan" så var det en mycket intensiv en, det skillde inte så mycket från den förra anat än att det var en längre och mycket intensivare resa. Resultatet från förra resan var att jag vart vegetarian osv..en renlevnadsmänniska, så är inte fallet nu. Denna gång var det som att ibogainet visste att jag missat poängen, nu gick vi till roten och det hela handlade om ett enormt intensivt psykoterapipass. Det tog -inte klar ännu- flera dagar innan jag ens kunde börja kräla ur hålan jag hamnat i, jag vart helt däckad kännslomässigt, ett ångvält som kör över en gång på gång och jag blev mycket deprimerad. Massor har behandlats, jag inser det nu men jag önskar att det fanns professionell samtalsterapi direkt efter..det gör det inte man är helt sensam på den fronten! Man får tolka saker och ting själv och dra slutsatser på egen hand..bara hoppas det blir rätt för det är inga småsaker som ska resoneras om.
Förra gången var jag helnöjd med att suget efter drogerna inte fanns kvar, jag bortsåg från en massa information som ibogat ville att jag skulle fatta..jag var imponerad över att inte vilja äta kött tex..medans annat viktigare bara gick onoterat förbi mig! Denna gång upprepades samma information, samma upplvevelser men det repeterades massvis med gånger tills jag riktigt däckades..DÅ insåg jag att det är DET jag ska koncentrera mig på..inte om ett äpple är god eller om öl e skit eller om moffe e dåligt Smile
Jag har såklart ingen sug efter droger, så långt ok.
Jag har som synes en del kritik till hur själva behandlingen går till, det är inte riktigt vad det borde vara..å andra sidan finns inte så många alternativ. Det är nog på sin plats att vi samlar alternativa behandlingscenter runt om i europa, Holland mfl.
Back to top
Masque
Administratör

PostPosted: Wed 08 Aug, 2007 15:16    Post subject: Reply with quote

Du får gärna berätta mer om vad det är för ställe/miljö som behandlingarna utförs i nu för tiden. Vi har inte fått så mycket uppdateringar från Patrick mer än att han vill köpa ett hus som kan användas som behandlingshem, det här:

http://www.ibogainetreatment.net/therapy_house.php
Back to top
ASTRONAUT

Topics: 25

PostPosted: Wed 08 Aug, 2007 20:11    Post subject: Reply with quote

Vi har också uppdaterat listan på behandlingsmöjligheter på förstasidan:

http://www.ibogain.se/cmsms/index.php?page=beandlingskliniker

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
mario

PostPosted: Thu 09 Aug, 2007 13:42    Post subject: Reply with quote

Angående "huset på landet"

Min resa gick till så här; Patrick hämtade mig på flygplatsen, han hade med sig två killar och en tjej, X, en tjej i mycket taskig skick och en annan trevlig lirare som agerade tolk i någon timme innan behandlingen. Alla verkar vara mycket ödmjuka och vänliga..men inte fan är det "personal" långt ifrån faktiskt, både tjejen och X har alkoholproblem..ja totalalkoholiserade för att vara rak på sak. Det var de två som tog hand om mig, det gjorde de ganska bra så gott det går, skyssta snälla människor som sagt men hade problem uppstått hade jag dött rakt av på plats. Huset ligger ca tre timmar ifrån prag, det rör sig om ett gammalt hus i en mycket ödslig miljö..en bondgård av Tjeckisk standard..dvs andra världskriget 40 talet. Man har det man behöver iofs, snälla människor, ett rent rum hjälp att kliva upp dricka vatten osv.
Patrick ordnade ibogainet..detta verkar vara enda rollen han har spelat i sammanhanget, förutom lite snicksnack och lite "sovhjälp" efter behandlingen så är inte han kopplad till själva trippen på något sätt.
Jag påstår inte att det skall förkastas, folk ska dock vara fullt medvetna om att det inte rör sig om en "klinik" utan att detta görs på ett sätt som är väldigt primitivt ...ja jag hade hellre köpt ibogainet själv och gjort resan på egen hand med hjälp av vänner eller familj.
Ingen av de som tog hand om mig kunde tala engelska, hela "krisen" som trippen medförde fick jag handskas med själv..långt hemifrån mitt ute i en byhålas håla..när jag ville "hem" till Prag hade ju "personalen" druckit och kunde inte köra bil, det fick bli tåg. Man ska även ha klart för sig att efter en sådan intensiv trip så är man skör och bräcklig, man är mycket annat samtidigt så det är lätt att hamna i en djup svakca. åtminstone för mig vart det så, jag kände mig helt förlorad, BORTA jag var långt hemmifrån ville hem till familjen osv.
Det finns säkerligen andra kliniker runt om i europa som ska kunna knytas kontakt till, jag kräver personal med erfarenhet av ibogainet, närhet till medicincenter, engelsktalande personal att bolla upplevelsen med...ja en civiliserad miljö helt enkelt.
Back to top
mario

PostPosted: Thu 09 Aug, 2007 14:23    Post subject: Reply with quote

Nu såg jag länken där Patricks hus visas. Det var absolut inte där jag var.
Jag tror även att Patrick behöver ta en titt på hur våra behandlingshem ser ut, vilken standard de håller. Se mer på www.behandlingshemmen.se
Patricks hus verkar ha möjligheter men det krävs ett stort kapital för att få fastigheten upp i svensk standard.
Allt som allt kostade resan ca 15 000, jag är nöjd med utfallet och jag har all respekt för de i Prag som ändå tillhandahåller möjligheten att gå igenom en ibogainbehandling. Jag tycker bara att alternativen borde lyftas fram, vad kostar de, vart finns de hur är de osv osv.
Står det mellan 50 000 i mexico och 15 000 i prags utkanter så är valet givet så klart.
Mvh
Back to top
jassejam

Topics: 0

PostPosted: Mon 12 Jan, 2009 01:40    Post subject: Låter som hostel? Reply with quote

Låter som hostel jag e kedsen o säga det. lägg in dig här bestämm dig o du ska klara samma sak. Det svenska samhället dödar dig o du återfaller ta en solig semester resa Åk ner 3-4 veckor o ta en cold turkey det är ända som hjälper.

Lycka till det är inte lätt Gudarna ska veta Sad(

Masque
Administratör

PostPosted: Sat 17 Jan, 2009 18:35    Post subject: Reply with quote

Quote:
Nu såg jag länken där Patricks hus visas. Det var absolut inte där jag var

Om du menar det där "ödehuset" huset på landet så var det bara ett tilltänkt köp.

Jag har ingen aning om vad som hänt det senaste året i Prag. Allt här har tyvärr stannat av.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Aktuella behandlingar All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum