IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=60035418333492a3439384f363765141View posts since last visit

Resa till Syd Afrika

Goto page 1, 2  Next
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Aktuella behandlingar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Blue Bell

Topics: 1

PostPosted: Wed 15 Aug, 2007 21:07    Post subject: Resa till Syd Afrika Reply with quote

Jag är syster till en mycket tung heroinist. Jag såg programmet i Drevet och tänkte att det kunde vara lösningen.

Jag har ringt runt till nästan vart enda klinik i hela världen och efter att ha pratat med Kevin och Charles på IBOGAINE SA, har vi bestämt oss för att åka till johannesburg på Lördag.

Så fort jag mailade ringde de upp, de besvarade alla mina frågor direkt och det känns mer personligt när man pratar än någon annan jag haft kontakt med.

Jag är livrädd för den här resan. Livrädd att det kommer att gå åt fanders som det gjort varje gång de senaste 15 åren samtidigt har jag bestämt mig för att behålla min tro hela vägen.

Jag skäms över att jag inte fattat hur tufft hon haft det och att jag inte kunnat ta in vilket grepp detta har om henne.

Hursom, jag återkommer om detaljer och hur hennes behandling går.

Systern
Back to top
View user's profile Send private message
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Thu 16 Aug, 2007 16:11    Post subject: Reply with quote

Hej. Kul att någon utnyttjar möjligheten att resa utanför Europa för att genomgå behandlingen.

Quote:
Jag är livrädd för den här resan. Livrädd att det kommer att gå åt fanders som det gjort varje gång de senaste 15 åren samtidigt har jag bestämt mig för att behålla min tro hela vägen.

Kom ihåg att det gäller att hon också har ett bra ställe att återvända till efter behandlingen. Ibogainet befriar henne från det fysiska beroendet, men när hon kommer hem till Sverige och vardagen igen så kommer hon att behöva stöd för att bygga upp ett liv med mening och innehåll, ordna upp problem som förmodligen uppstått under tiden som beroende. Allt för att hon inte ska välja "den enkla vägen" att komma ur problemen, dvs att sätta kanylen i armvecket.

Lycka till, vi håller tummarna för er.
Back to top
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Sat 18 Aug, 2007 15:51    Post subject: Reply with quote

starkt lycka till i Sydafrika! det kommer gå bra alltihop.

Quote:
Jag skäms över att jag inte fattat hur tufft hon haft det och att jag inte kunnat ta in vilket grepp detta har om henne.

Inte lätt att sätta sig in i. Mycket stänger man även ute som anhörig. Men du finns där och stöttar vilket är enda viktiga Smile
Back to top
dizzt1024

Topics: 14

PostPosted: Sun 19 Aug, 2007 15:33    Post subject: Lycka till! Reply with quote

Lycka till!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Blue Bell

PostPosted: Mon 20 Aug, 2007 14:59    Post subject: Tack Reply with quote

Tack för era lyckönskningar.

Resan gick bra, trots 15 timmar utan cigg för henne. Laughing

Behandlingen är igång och det första som skedde var att 30 minuter in i behandlingen var all hennes abstinens borta. (den var ganska stark innan).

Jag kommer skriva mer och berätta hur det har gått och hur jag mått under resans gång. Jag inser att många anhöriga är inne på den här sidan, så jag kommer skriva hur vi som familj hanterat detta och hur våran resa varit. Hon själv kommer också att skriva, men jag måste säga att det känns helt underbart att vara här. Människorna är helt fantastiska och vi mår mycket gott.

Vet inte om det är rätt att skriva följande, men att åka till afrika och få behandling med något som kommer härifrån (kontinenten) känns helt rätt. De förstår dess innebörd.

Behandlingen kostar 2000 € för 2 veckor samt att vi betalade 150 € för alla prover här nere (som gjorder på ett stort sjukhus i Pretoria), dessutom har vi lagt till ytterligare 2 veckor och det gick på 525 €. Detta inkluderar hela behandlingen, boendet, maten och terapi - väl värt pengarna tycker jag.

Ännu en gång tack för en riktigt bra hemsida.

Systern
Back to top
Kuba
Administratör

PostPosted: Tue 21 Aug, 2007 10:07    Post subject: Reply with quote

Kul att höra att det går bra Smile

Låter som en väldigt bra investering resan till Sydafrika. Inte bara för syrran utan för hela familjen.

Intressant det där att abstinensen kan rivas bort så kort som 30 minuter. Bättre nystart än Ibogain-behandling får man inte.

Ni får ha en fortsatt trevlig vistelse därnere. Och familjebanden kommer va rejält stärkta vid hemgång.
Back to top
Blue Bell

PostPosted: Wed 22 Aug, 2007 22:21    Post subject: Reply with quote

För exakt en vecka sedan fick jag kontakt med Kevin och Charles. Det var en onsdag, på lördagen for vi, söndagen landade vi och på måndagen drog behandlingen igång och det är prick 3 dagar sedan hon blev frigjord från detta hemska grepp som Heroinet haft.

När vi som familj bestämde oss för att ta tag i den hela vägen var vi också tvungna att inse att vårat ställningstagande var tvunget att omvärderas. Vad betöd detta?? Jo, att vi inte fick ta hennes agerande personligt att vi inte fick bli besvikna att vi aldrig fick sluta tro, hoppas och att vi aldrig någonsin fick ställa ultimatum.

Hon har gått på subutex i många år, jag säger inte att den inte skall finnas, men subutex funkar inte i längden och när hon efter ett antal år kände att hela hennes inre system började frätas sönder och hon mådde sämre och sämre, ja då föll hon tillbaka till heroinet.

Jag kollade ett antal behandlingar och ville ta henne till den bästa, även om detta skulle innebära ett lån hos en bank. Jag gillar inte flum, flum, och ville verkligen ha en behandling som var ”seriös”. Att ligga på ett hotellrum hos någon ”new born” funkade inte för oss. Jag kanske är för konservativ, men ville ha det under ordentligt kontrollerade former (av det som finns).

Jag blev rekommenderad att ringa till Mexiko/Tijuana, men det kändes dyrt, och det verkade finnas väldigt många volontärer, dessutom var huvud personen ifråga inte alls intresserad av att tala med min syster så det föll bort som ett seriöst alternativ.

Många har sagt att hon bara skall komma på behandling om hon verkligen vill, annars kan hon låta bli. Vill och vill, det är väldigt många som lider av social fobi och är ur rädda för att lämna det enda livet de kan, även om detta innebär att det blir för det bättre. Det som gör att det är en bra ide är att de får chansen att låta kroppen få tillbaka känslan av att inte vara förslavad, detta innebär att vi som familj stod för att öppna dörrarna och visa vägen.

Hursomhelst, vi hamnade i ett mycket desperat läge då vi insåg att om vi inte åker nu så är hon död nästa vecka. Jag fick mailade Kevin och Charles på förmiddagen och någon timme senare ringde de upp. De sade åt mig att inte oroa mig över att hon fortfarande tog subutex. Det som var viktigt för dem var att lever, njurar, graviditetstest, ekg.. var ok. Jag hade velat kolla allt ordentligt hemma, men hade ett semifärskt resultat från ett lever test samt ett ekg test och graviditetstest som vi gjorde hemma.

Vi kände oss ganska trygga med hennes fysik, men såg till att de gjorde allt när vi kom fram.
Kevin tog oss till det statliga sjukhuset i Pretoria där de gjorde tre olika EKG tester, två olika blodprover (njurar, lever), urinprov + + dessutom kom en annan läkare och kollade lungor, puls mm.

Själva behandlingen och upplevelsen kommer hon att skriva om, men jag kan säga att man såg en markant skillnad dagen efter. Vi satt ute och pratade och jag blev helt lyrisk när jag upptäckte att hennes blodådror var synliga igen både på armar och ovanpå händerna. Vi kunde knappt tro det var sant och ytterligare en annan kille som gick igenom samma behandling samtidigt hade samma reaktion. Vi nästan hoppade av glädje (det är stort).

Jag har återvänt hem nu och hon är kvar och skall vara det eftersom att man behöver tid efter en behandling, tid att reflektera och tid att få vara själv. I detta ingår dessutom terapi som hon nu kommer genomgå.
Innan jag for igår sade hon att det var en skum känsla att vara uttråkad och inte tänka på heroin. Hon gav mig telefonboken med sina ”kontakter” och bad mig slänga den. Hon sade att hon aldrig kommer röra skiten igen (heroin och Ibogain).

Jag ser en syster som jag inte sett på väldigt många år, det finns en glädje och en ro som inte går att beskriva.

Deras behandling är helt suverän, läget är jätte fint och de är otroligt generösa. Maten är grymt god och de har tre små hundar, 4 papegojor och en fin pool.

Jag kan verkligen rekommendera detta och är så glad över att vi valde denna klinik, priset är billigt och man kan få tag på bra biljetter. Att lägga 15000 på något som rinner ut i sanden är dyrare än 25000 + flyg.

Jag chattade med henne idag och hon sade att hon mådde alldeles prima och det gör vi i familjen med.

Det första Kevin sade till mig var: its over now, you don’t have to worry any longer och det andra var: we take care of people, that’s what we do. Han hade så rätt, jag vet att det är slut nu och att vi har ett nytt kapitel framför oss och att hennes liv har fått en nystart.

Systern
Back to top
Masque
Administratör

PostPosted: Thu 23 Aug, 2007 11:12    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jag ser en syster som jag inte sett på väldigt många år, det finns en glädje och en ro som inte går att beskriva.

Underbart! Tack för rapporten!

Vad kostade en flygbiljett tur och retur?
Back to top
Blue Bell

PostPosted: Thu 23 Aug, 2007 12:11    Post subject: pris Reply with quote

Man kan få tag på ganska billiga biljetter. I vårat fall blev det lite dyrare eftersom att hon vägrade flyga själv och jag var tvungen att ringa en resebyrå för att planera resan ned tillsammans med henne.

Hennes gick på 9000 och min på 12000. Detta i åtanke att vi bokade biljetten på en onsdag och flög på en lördag.

Har man tid och har möjlighet att planera finns det klart billigare biljetter. Ett bra tips är att gå in på www.flygcentralen.se, där hittade jag biljetter för 7000 med så kort varsel, men då hade vi inte kunnat flyga tillsammans eftersom jag var tvungen att boka annat retur datum.
Back to top
Ibogaine SA

Topics: 0

PostPosted: Sat 25 Aug, 2007 14:44    Post subject: Reply with quote

Hej samtliga! Mitt namn ar Melania jag har lanat klinik chefens dator sa jag hoppas att ni kan lasa ut vad jag skriver till er alla har ifran. Min syster gjorde en hel storry om min situation.

Jag har nu varit har i sex dagar, pa tredje dagen kom jag pa mig sjalv, i mitt sokande efter subutexen, inte av ett sug eller sadant, utan av den gamla vanan efter att en gatt pa skiten i flera ar.

Nar jag kom pa mig sjalv i mitt sokande kande jag hur hjarnan spelade mig ett spratt som sa manga ggr tidigare, psyket har en formaga att fa en bang i skallen.

Hur som jag ska beratta fran borjan om allt sammans.

Jag har gatt pa subben i 7 ar. Pa treje aret borjade jag smatt att kanna att subben var mig mer en belastning, radd standigt att nagot skulle komma att ske mina barn. viket det axo skedde pa 5 aret, da min dotter da 2 och ett halvt ar gammal intog 4 mg subb, och nastan dog pa kuppen av overdosering.

Efter det borjade paniken inuti, jag ville av sa fort det bara gick a med tanke pa att jag inte langre kande att subben funkade pa mig langre, dvs sen flera ar tillbaka, sa borjade mina aterfall.

Det ena aterfallet ledde till det andra.

I borjan av aret sa blev jag riktigt sjuk vilket innan aldrig skett av att jag mixat subb heroin heroin subb, sa jag lag sjuk i kramper under flera dagar. Kroppen svarade inte langre pa subben.

Hur som haver sa fortsatte allt manaderna forflot i standiga aterfall som blev mer och mer destruktiva.
En brydde sig inte langre om utgangen, trott pa allt.

Min familj la marke till mitt distans tagande, och snart var de innan for mina dorrar for att hjalpa mig, jag utsatte dem for ett rent helvette.

Manupulativ och radsla orsakde att jag bad om att fa pengar en sista g, och efter det ytterliggare.
Nagot som en inte ar sarskilt stolt over, men en har gjort sina misstag i livet.

Man blir sa fruktansvart egoistisk, nagot som jag aldrig visat min familj tidigare visade jag nu helt oppet.
Lat min far min fars fru och min syster se pa da jag tog skiten.

Hur sjukt kan ett beteende bara bli.

Till slut fick jag nog av allt sammans, jag stotte pa min syster pa stan som bad mig att jag skulle halla kontakten med henne.

En eftermiddag efter att jag vaknat dalig pa morgonen da jag kvallen innan inte funnit nagon langare, fick jag nog av jippot.
Ringde min syster och sa till henne att jag behovde kliva av men for at gora det behovde jag pengar till heroinet, sa att jag kunde klara mig genom natten och nasta dag kunna sta pa benen da jag skulle ut och hamta mina subb=subutex.

Sa hon fick aka med mig och kopa det se pa allt fran det.
Jag akte ut till behandlingshemmet hamtade mina subb, blev hamtad av min syster och vi akte hem.

Fyra dagar av ett rent helvette foljde, varre en nagonsin var min avtandning. Och jag kan inte rakna upp hur manga ggr som jag var pa vag ut for att tanda pa, men kroppen orkade sig inte ur sangen.

Min syster samatalade med mig om en klinik i sydafrika jag hangde pa vilket val hade en. Det var antingen det ena eller det andra.

Pa lordagen bar det ivag, och vi landade pa sondags morgonen vid sju.
Jag tog 4 mg subb vid fem tiden pa morgonen, for de ville inte att en skulle ta subb pa trettio sex timmar innan ibogainet.
Men jag var ordentligt subb dalig pa kvallen sa jag fick ta 2 mg.

Vaknade nasta och madde skit BOKSTAVLIGEN.
De gav mig ibogainet, 1 tablett i timmen tre timmar i rad.
Jag kan saga er alla att jag krigade for att halla mig vaken, och det enda minnet jag har ar i borjan da jag talade med en hogre makt om min foraldrar roll som mamma och vad jag behovde gora, det visade mig syner av det forflutna, misstag som en gjort etc.

Efter det minns jag inget mera. Jag minns inte ens vad samtalet innebar.
Eller vad det gick ut pa, men de sager att det kommer tillbaka till en efter ett par till tre veckor.

Jag var mest forvanad over att jag inte hade nagra kramper eller nagot annat da jag vaknade, man vill tro pa det men psyket ar inte latt overtalat den vill sjalv se miraklet innan den tror pa det.

Fantastiskt nog sa var det precis sa det var, inga kramper jag kunde till och med sova pa natten som kom, och alla dagar dar efter axo.

Vilket de varnat for att en inte skulle komma att klara.
Det ar verkligen markligt att en dos iboga kan plocka bort alla kramper.

Men sen sa har vi den andra delen axo, dessa manniskor ar underbara, sa varm hjartade, vill sa val.

Sa den posetiva atmosfaren gor sjalvklart aven sitt.
Vissa dagar ar battre en andra, jag har inget sug varken psykiska eller fysiska. Och detta ar verkligen helt otroligt.

Jag sander min famillj mina barn all min tacksamhet for att de gett mig chansen till detta.

Och jag hoppas flera med mig kommer ta sig hit, JAG LOVAR ER, NI KOMMER INTE ANGRA ER...

Skriver mera vid en senare tidspunkt, i hopp om att ni tar vara pa valet.
Melania.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Masque
Administratör

PostPosted: Sat 25 Aug, 2007 15:45    Post subject: Reply with quote

Hej. Kul att höra din berättelse också. Smile

Du har en bra familj som älskar dig, hoppas den kan motivera dig att hålla dig ren i fortsättningen också.

Berätta gärna om det för dom på det svenska behandlingshemmet som du nämnde i samband med att du hämtade subutex. Att verktyget som dom behöver för att driva effektiv verksamhet är förbjudet enligt svensk lag. Smile

Last edited by Masque on Sun 26 Aug, 2007 19:03; edited 1 time in total
Back to top
ASTRONAUT

PostPosted: Sun 26 Aug, 2007 15:44    Post subject: Reply with quote

Tack för rapporten, väldigt trevligt att läsa! Lycka till i fortsättningen!!
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Ibogaine SA

Topics: 0

PostPosted: Thu 30 Aug, 2007 15:30    Post subject: Reply with quote

Syd Afrika Johannesburg. 30.de agusti 2007.

Hej...

Jag har nu tagit mig igenom en behandling till med Iboga.
Och jag maste saga att det var vart resan.

Jag fick mig en tur genom mitt liv, fran borjan till denna dag.
Slutet av helheten, var hemsk. Mycket dod och kamp om overlevnad.

Men det som var det basta med denna gang.
Var att en fick sig en ordentlig genom gang.
Och det som kom ut av det, var en frihetskansla som ar sa angenam, sa att ord inte finns till det.

Inget altande till somns inte det allra minsta. UNDERBART...
Jag mar battre an jag gjort nagonsin.

Sa med detta till er alla som ar inne pa sidan, sa onskar jag er allt det basta.

Tack till alla som varit i kontakt med min Stora syster, som har varit mitt storsta stod och nyckeln till allt detta, SYRRAN JAG ALSKAR DIG!!!!!!!
Back to top
Blue Bell

PostPosted: Thu 30 Aug, 2007 19:02    Post subject: Reply with quote

Skönt att hon skrev in, då kan jag berätta lite av det vi gick igenom sedan den senaste behandlingen. Hon fick en chock över att helt plötsligt känna känslor. Visste inte hur hon skulle hantera detta och förvirrade det med drog sug.

Hon tyckte att hon skulle hem (osv. skönt att jag tog henne till andra sidan klotet. Som min kompis sade, det skulle ta henne 7 år till fots Laughing ) svor, var arg, ledsen osv. Det var ganska jobbigt, men som tur var så hade den första ibogain behandlingen effekt och hon lyssnade och argumenterade inte emot då jag pratade med henne. Det är i vanliga fall fel på alla i dessa lägen, ingen förstår osv.

Det gjorde verkligen ont att höra henne gråta, att hon ville hem. Jag kände mig som en förälder som lämnat sitt barn på dagis första gången. Jag vet att hon led något så fruktansvärt, men samtidigt var detta hennes enda chans till ett liv. Att ta in henne på behandling här i Sverige var inte att tala om, hon hade stuckit iväg. Hursom, behandling nr två trädde i kraft och det har gått mycket bra, diverse efter behandlingar verkar vara intressanta nu och hon är mycket medgörlig.

Det har varit en pärs och det är många som kämpat hårt. Kevin och Charles är på min topplista av goda människor. De kämpar hela vägen och ger inte upp. För er som har en anhörig i hennes situation kan jag bara säga, kämpa för dem och satsa på en bra behandling. Detta är inget hokuspokus utan ett riktigt alternativ.

Jag har fått tillbaka min lillskrutta och det är inte bara hon som får ett liv, utan hennes barn också. Jag tror inte jag skulle kunnat tittat dem i ögonen igen om jag inte kämpat och gjort allt för henne, de är värda en frisk mamma vid liv.

Systern
Back to top
Masque
Administratör

PostPosted: Thu 30 Aug, 2007 20:45    Post subject: Reply with quote

Var den andra behandlingen planerad och ingick i priset?

Vet du hur stor dos det handlade om första och andra gången. Sådana här saker är intressanta att känna till.

Effekten av den andra behandlingen verkar ju ha varit mycket frigörande, vilket man även kan se i många andra fall. Den första fokuserar på kroppens beroende, den andra fokuserar mer på det psykiska, vem du är som människa.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Aktuella behandlingar All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum