IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=36b499194246b14aa4c08c2ee89e3572View posts since last visit

Varför lyssna på ödlor och förbudsivrare?
En kritisk text till medborgarens fortsatta laglydighet i Ibogainfrågan..
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Öppet Forum
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kdm_montana

Topics: 10

PostPosted: Sat 15 Dec, 2007 18:04    Post subject: Varför lyssna på ödlor och förbudsivrare? Reply with quote

Hej allihop!

Till en början vill jag tacka alla här inne för en bra och väl formulerad respons på mina inlägg, det gör det hela enklare ¨då jag kan ändra min formulering till en mer professionell och utöka mina argument utan att låta som en galen irländsk sjöman full på rom...mohahhaah...nä men seriöst...

Var står vi idag i våran kamp mot missbruket? Var står vi i friskhetens liga? Är vi verkligen friska, är det en möjlighet att medicinera bort sjukdom? Ja det är det...om man får tro den allmänna bilden av den gode svenska läkaren som gör allt för dig och din hälsa.

Tyvärr är läkarna det stora problemet i skaran, de är inte en särskiljd "god grupp" utan de används hela tiden som syndabockar då något gått snett...vanligtvis då fel beslut framröstas utan att man har tänkt efter, eller då det i något annat fint manér går "fullständigt åt helvete" som så många gärna uttrycker det...även jag.

http://www.drugnews.se/article.asp?id=4185

Som här till exempel, se hur fel det kan gå då man blandar in Carnegie Institutet och en dum journalist i skaran av ideologiska argument på varför det är andras fel att du kanske är beroende av läkemedel och ALDRIG ditt eget...det är ju trots allt inte du som ansvarar för din egen medicinering, ej heller är det meningen att patientinformationen eller det alltid kommande "tjatet vid kassan" ska hjälpa dig, då apotekaren faktiskt INFORMERAR dig om din medicinering just för att du inte ska bli beroende...de tjatar ju bara för att jävlas..eller?

Vad händer när folket inte längre kan utnyttjas i propagandasyfte? Jo man skyller på utbildade högavlönade människor som ägnar sig åt att hjälpa andra, fastän de lider av stress, sjukdom och smärta lika mycket som oss andra...på arbetstid t.o.m. Tänk att du har ett arbete där du tvingas utifrån någon annans historia bedöma dennes tillstånd, det är svårt och jag föredrar personligen en läkare som tror på min smärta än en som bara struntar i den..

Jag ryckte av korsbandet...min läkare sade.."det där tränar du bort"...sic.. en korsbandsoperation senare så kunde jag gå rakt igen..typ..så mycket för den "expertisen".

Just kategorin smärtläkare är ju relativ, alla läkare ombeds väl då och då att hjälpa bort en viss smärta, själv fick jag "Tradolan" utskrivet av min operationsläkare som dessutom var kirurg, bara för att jag gjort operationen typ och ja det gjorde ont, men jag blev aldrig påtvingad det hela, han frågade t.o.m om jag tyckte att jag behövde den. Jag svarade ja, det behöver jag...inte för att jag haltade på en bår ut genom sjukhuset men vafan, varför får jag inte trippa lite tradolan och må skönt två veckor efter att ha gått med avslitet korsband i 6 månader(jag unnar ingen det helvetet..speciellt att arbeta på lager med den skadan..)..jag blev knappast beroende och idag är läkemedlet narkotikaklassat...

I artikeln så beskrivs den "stora insats" som journalisten gjort, han har ju gjort ett avtäckande och kritiskt arbete..frågan är bara om han inte är sjukligt styrd av propaganda, eftersom att det knappast är läkarna som är problemet inom missbruksbilden idag. Att vi dessutom har statligt monopol på läkemedel borde ju göra det lika lätt att för mig säga att apoteket ska åtalas för langning..och läkaren för distribution..kort sagt, skitsnack, propaganda och lögner..

Vad är svenska carnegie institut?

"Svenska Carnegie Institutet är en stiftelse med syfte att främja forskning och utbildning om drogmissbruk, kriminalitet och andra betydande nutida samhällsproblem. " - saxat från hemsidan...

De är dessutom länkade direkt till "drugnews.se" som villigt publicerade artikeln som beskriver de stora insatsen...vad den nu egentligen var..

hmmm...forskning och utbildning...det är ju ett relativt löst begrepp, men låt oss säga att journalisten faktiskt forskat..jo i sitt arbete tvingas han ju läsa texter..jag tror att jag ska börja kalla mig forskare...ähhh...

Det är skitsnack och lögner alltihopa..svenska läkare är jättebra och hur duktiga som helst, de väljer att lita på sina patienter istället för att de ska gå och lida ute i kylan. Det är knappast läkarnas egna fel att människor missbrukar mediciner, men det är faktiskt inte deras skyldighet att veta om ett missbruk, bara att smärtlindra..detta är naturligtvis till förtret för RNS och ENS eftersom de tjänar på att fler människor ansluter sig till deras organisation..synd bara att staten äger sjukvården, vilket medför att de inte kan stödja ENS med massa pengar...det skulle nog passa att förpassa sjukhusen till privatsektorn så de får möt Morgan Falks ideologiivrare med påståenden som "går du inte med är du en del av problemet.." "droger dödar" och "pengar är en liten del i detta sammanhanget"..

ps..faktum är att du själv ansvarar för din egen medicinering...läs patieninformationen, den är bra att läsa, men "bättre" är ju RNS och ENS2000 propagandan som påstår sig veta att dessa läkare minsann underbygger missbruk, nej men det de faktiskt gör är inte att smutskasta iaf så mycket reserverar vi oss för..de hjälper människor så gott de kan, vilket man inte kan säga om ENS2000 och RNS

Björn Fries, nationell narkotikasamordnare påstod nyligen att man är tvungen att vinga alla kommuner att införa de dyra och kostsamma metadon/subutex programmen i ALLA kommuner...låter lite som psykiatrireformen vari alla ska medicineras...dem som tjänar pengar är knappast fria från skuld då de överdriver och förnedrar andra som är emot deras åsikt..

I Finland tog en period subutex fler liv än heroin, i USA har metadonrelaterade dödsfall ökat med nära 400 procent till 3849 dödsfall år 2004. - är det döden du vill ge dem Björn Fries...??? Shocked Shocked Shocked

ovanstående saxat från http://www.drugnews.se/article.asp?id=4204
nedanstående-----II------->från samma artikel

Nationalekonomen Ingvar Nilsson, institutet för socialekologisk ekonomi i Järna, har försökt värdera de ekonomiska effekterna av prevention och rehabilitering. Han har identifierat 100-150 kostnadsposter, såsom stölder, våldsbrott, sjukvård etcetera. De tunga missbrukarna beräknar han på så sätt kostar samhället uppåt 50 miljarder kronor årligen .

Om landets dessa istället skulle erbjudas syntetiska opiatersättningsmedel skulle vårdkostnaden bli omkring 2,5 miljarder kronor. Beräknat på ungefär 100 000 kronor per patient i metadonprogram gånger 25000 grava missbrukare.

Är det inte just parollen "vi botar inte knark med knark" som fick regeringen och LVM att avstå från att ändra klassningen, jo det var det. Det nationalekonomen glömmer är att kostnaden är skattefinansierad, det är vi som betalar för kostnaderna, men vi förespråkar inte att människor ska dö för den sakens skull..men det gör gärna samma nationalekonom som hellre stoppar pengar i fickan på ENS2000 och låter dödsfallen vara betingade av "misstag" eller "det är deras eget fel"..nej det är allas vårt fel som inte sett till detta innan...pengar ska aldrig styra socialpolitik.

Vem tjänar på att smutskasta läkare och landstingets sjukvård? Morgan Falk, ENS2000 samt många andra företag som erbjuder vårdplatser. Det är ju lätt att sitta med "alla fakta" i handen, men någon konkret lösning har jag ännu inte sett från dessa ulvar..det räcker ju att skylla bort problemet på andra..

http://www.drugnews.se/article.asp?id=2012

Artikeln beskriver ju just det som sker då man behandlar narkomaner med Metadon och Subutex, det bildas en illegal marknad för drogerna, för de är just droger, eller underhållsmediciner som de också kallas...det är ju inte läkarnas fel som skriver ut dem, det ska de göra, det är deras jobb, men det är regeringens fel för att de inte inser att Ibogain skulle ta luften ur den här marknaden..något som läkarna kanske omedvetet eller medvetet inte vet eller inte stödjer, men det är knappast mindre argument för att det finns en enkel lösning på problemet..och det är enklare att börja sälja hasch på gatan än att skriva ut Subutex som läkare, i alla fall! Det tar flera år att bli "demonisk missbruksläkare" och det tar bara en dag att bli hashlangare...

Att man skyller på läkarkåren visar bara att regeringens politik håller på att falla sönder, vilket vi ska vara glada för. Det ska vara upp till folket och man ska medicineras för svåra problem, inte en sak för ENS och Svenska Carnegie Institut att lägga sig i..oavsett "medicinen"...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad det gäller Ibogain så föreslår jag följande:

1. Sluta bry er om lagligheten, protestera genom att göra er fria från Heroin, då kan ni senare vittna i grupper om 20-30 om dess positiva effekter och ingen kan gripa er för att ni åker till Prag eller något annat land/stad för rehabilitering..

2. Ordna gruppresor, detta gör det relativt billigare och ökar också mängden frigjorda narkomaner som kunde starta en helt egen organisation, vad sägs om "EHK2010" en heroinfri kropp 2010...vi ljuger inte och förtalar inte och våra metoder fungerar...till skillnad från ENS/RNS..

3. Starta debatt genom att påpeka att polisen inte stävjar resorna, eftersom ibogain är olagligt finns inget bättre sätt än att tvinga polisen "göra något åt problemet", varpå de kommer finna de goda effekterna och således stödja dem och få upp ögonen för dem hos andra...de kan inte heller spåra ibogain och kan således inte själva göra något åt "dödsdrogen", sen låter man ENS och RNS själva ljuga sönder sin egen fasad eftersom det finns mängder med forskning som säger motsatsen..som dessutom är godkänd av andra regeringar och i vars länder Ibogain är lagligt.

4. Gå ur FMN

5. GÅ UR ENS2000

6. Lev ett liv i frihet, ingen kan längre kalla dig narkoman, inte ens ENS2000, du mår bra igen helt enkelt. Laughing

7. Gör en svensk dokumentär

8. Börja debattera Laughing , eftersom ni inte är socialt utstötta kan ni nu börja arbeta politiskt..ingen kan straffa er och ni kan med egen erfarenhet vittna.

9. LEV och MÅ BRA..

Tja min stora åsikt är just denna, om lagstiftarna inte vill lyssna eftersom de är styrda av ENS och RNS samt många andra..låt dem vara..skit i dem, de har inte hindrat alla homeboys från att knarka, de vet ju för fan inte ens någonting om droger eller deras verkliga vägar in i samhället..låt dem se dumma ut genom att bota er själva och dokumentera detta...det skulle få Twisted Evil Morgan Falk Twisted Evil att börja oroa sig för om folk plötsligt själva kan göra sig fria från Heroin så är han snart ute ur leken..plus att den svenska linjen kommer splittras ännu mer. Artikeln mot läkarna är ett försök att få den professionella sektorn att sluta upp och finasiera ENS ännu mer samt frå staten att stjälpa det stöd som vi har för våra läkare...det passar ENS då de istället kan erbjuda dig vård för en summa pengar...varför de är väldigt rika, men knappast bryr sig om dig. Det är skamligt att skattepengar går till en sådan institution som bara vaktar sina egna intressen..

Tja kort sagt..softa järnet och ta ibogain...i mängder..överlev regeringen..."survive tha government"...samma argument som "overgrow" fast i lite förändrad form, det fungerar...ingen kan åtala er i någon större skala och ingen kan påstå att ni är junkies..

Ha det fint, //Adam

Laughing Laughing Laughing

xuxa

Topics: 7

PostPosted: Sat 15 Dec, 2007 23:53    Post subject: Reply with quote

shoo Smile

jag snabbläste ba lite va du skrev här, har inte läst nåt annat av dej men tyckte mycke lät som bra förslag!
som gruppresor å att vi faktiskt får ta oss själva i kragen å åka till prag mm å bli rena (tills vidare)

jag hann inte fatta va ENS2000 å RNS e för nåt men jag har ju keff minne å dålig på förkortningar..
kan tänka d har me sub å meta att göra? Question

jag e ju så gott som drogfri (förutom en liten mängd benzo) tack vare ibogainet å d e störtskönt att knalla runt å känna mej "fri" från jidder me snutar å så, även jag får en klump i magen så fort jag hör en siren, men d går väl över oxå...?!? Rolling Eyes

Wink ska...me tiden skaffa körkort å lär bli stoppad i början om de ser bilen e skriven på mej elr känner igen mej, men varje gång jag slänger upp ett körkort i ansiktet ( å kanske får lämna RENT UP/blodprov) på de så e de som att ge de långfingret! Laughing

äh, vet inte.. känner mej hämdlysten mot både polis, myndigheter å regeringen.. tycker att jag laglit kör bil e en mild men efektiv hämd!
å att jag e ren.. jag har hjälpt mej själv!
ftp! fts!

aja, jag avek väl lite från ditt ämne men bra skrivet av dej, tycker jag!!!!

kramar xuxa
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Öppet Forum All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum