IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=fda79fe8dd4d99357dd3380e8c8fc14eView posts since last visit

Förtvivlad syster behöver hjälp
Behöver hjälp till min bror som är en missbrukare.
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Elina

Topics: 1

PostPosted: Fri 28 Dec, 2007 01:47    Post subject: Förtvivlad syster behöver hjälp Reply with quote

Hej !

Jag har en syster till missbrukare.

Jag vet inte hur jag skall börja med mitt meddelande, det är en sådan lång historia. jag vet att många av er som är medlemmar här, har en ankytning till drogmissbruket eller är själva ett offer i den mörka undervärlden.

Jag har en bror som är 23 år gammal och är en drogmissbrukare.
Jag skall göra histoiran så kort som möjligt.
Min bror var den smartaste killen jag någosin kände, han studerade på Universitet , läste både Statskunskap A-B och Sociologi/Pedagogik, .Missbruket började tidigt redan på högstadiet, där det var Hash/Marijuna som ägdes rum och senare med åren så vart mer andra droger, till slut så gick det så långt att det gick till heroin-sprutor . Han grävdes sig mer och mer ner i den mörka kalla undervärlden. Det varit en turbulens i vår familj, jobbigt. En mamma som inte kan sova på nätterna och deprimerande känslor i hemmet. Min bror konfronterade för oss och vi försökte på alla möjliga sätt att hjälpa honom. Han fick kontakten med socialen och även kommunen, där senare placerade honom på ett behandlingshem i Sverige. Där han fick gå i ca 6-8 veckor.
Under dem fem första veckorna gick det toppen, där va på en avtändning och fick Subuetex. Efter första permissen så åkte han dit igen, visades på Kissprovning. Sedan fick tyvärr lämna hemmet då han hade tagit något på hemmet med en annan missbrukare.

Han har varit hemma sen dess och det varit den mest jobbigaste perioden i hela mitt liv. MIna föräldrar har kapat av all pengar och är som gökar efter honom, han är idag beroende av Subutex.
Vi vill hjälpa honom , Jag vill hjälpa honom, Vi orkar inte leva så här. Det tär på alla oss och det lidande att se vad han går igenom. Varje dag är han på jakt efter en Sub.

Han har idag Hepati C . Det gör ont i mig och veta vad han går igenom. Ibland frågar jag mig själv varför gud e så hård mot oss, varför han skapat en värld med dessa droger. Vad jag går genom går inte jämföra vad min bror går igenom. Jag kan aldrig sätta mig i den situationen, men jag vet att han är ett offer, ett liten lamm som har fastnat någonstans.

Jag försökt söka information och det har inte gett mig något , som kan hjäpa honom, för jag hittade er sidan Ibogain.En metod som jag tror kan hjälpa honom.

Jag behöver vägledning, jag kan inte så mycket om detta eller ens om hur man skall hjälpa en missbrukare. Känner mig hjälplös och jag hoppas någon här kan hjälpa mig och berätta hur jag skall gå tillväga , vart jag skall ringa, hur funkar detta och har det hjälp?. Hur lång tid tar det ?

Snälla rara, jag behöver din hjälp.

Hjälp mig och min bror

Kramar

Elina

ps: Han tar ingen heroin eller annat, endast Sub , vad jag vet idag.

Elina
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Fri 28 Dec, 2007 17:11    Post subject: Reply with quote

Hej Elina, har du tagit kontakt med Tobias? Han kan hjälpa er att få kontakt med en ibogainbehandlare och kan svara på många frågor om behandlingen.

tobias@ibogain.se

Jag ser att han inte loggat in på ett par veckor. Om du har väntat ett tag på att få svar kan jag nog förmedla ett mobilnummer. Säg till!

Som du förodligen läst är ibogain olagligt i Sverige, så behandlingen får göras i andra länder. Det finns några olika i Europa, Nordamerika och Sydafrika som har bra möjligheter att behandla din syster. Tobias är vår förmedlare till behandlingar i Europa via Patrick, men sedan finns flera andra alterantiv också.

Här har vi gjort en lista:

http://www.ibogain.se/cmsms/index.php?page=beandlingskliniker

Om det är akut, det vill säga att ni kan inte vänta längre, ni vill vara där inom en vecka, då tycker jag att ni ska börja ringa eller maila till dessa för att se vem som kan ta emot er.

Sacrament of Transition i Slovenien och Ibogaine SA i Johannesburg, Sydafrika finns det berättelser om/från i forumet, jag såg att du redan läst den från Sydafrika. Dom har en hög standard och är främst inriktad på behandling av missbrukare, men kostar mera i och med att det ligger på andra sidan jordklotet... Förmodligen värt varenda krona.

Många kramar, hoppas att din bror snart kan förändra sitt liv.
Back to top
View user's profile Send private message
dizzt1024

Topics: 14

PostPosted: Tue 01 Jan, 2008 20:25    Post subject: Reply with quote

Tja.
Har varit på en 2 veckors yoga-kurs utan möjlighet att ha kontakt med omvärlden.
Det absolut bästa stället i världen finns i Mexiko, ca 20 minuter från San Diego. Enda stället med medicinsk utrustning och medicinskt utbildad personal i världen vad jag vet. Ganska dyrt men troligen värt varenda krona, 35000-40000kr/5 dagar. Man hämtas och lämnas på valfri adress i San Diego kostanadsfritt.
I Europa finns några riktigt bra ställen med. Tex. i Tyskland eller holland. Pris ca 15000kr. För att öka chanserna att förbli ren och göra att behandlingen "flyter smidigare" bör man försöka komma ner till
åtminstone 4-8mg/dag när det gäller Subutex. Detta kan man göra själv om man vill men det finns även möjlighet att åka till Prag för några dagar (4-7), och där få hjälp att minska dosen genom att gå över till slow release morfin som går ur kroppen snabbare. Det kostar 20
Euro/natt (hotell gångavstånd från centrum) och substitutet (morfin) 15 Euro/dag. Då har man störst möjligheter att
kunna dra ned miximalt innan behandling och till minsta obehag, därmed ökar man också chanserna att få ett bra resultat.
Skicka mig mig ett mail med telefonnummer så ringer jag upp dig om du vill!.
Tobias Johansson
Back to top
ASTRONAUT

Topics: 25

PostPosted: Tue 01 Jan, 2008 22:48    Post subject: Reply with quote

Jag vet inte om jag håller med om att dom där supersyra femdagarsbehandlingarna är det bästa alternativet, särskilt inte för till exempel metadonpatienter eller andra som ofta kräver en längre tids behandling. Vill man stanna extra i Mexico så har jag för att det kostar 500 dollar per dag eller liknande (osäker på exakt summa, men det var något sånt när jag kollade upp det).

Jag har precis själv engerat mig i att kolla upp de olika alternativen å en kompis vägnar som åker inom ett par dagar för behandling hos Charles Rossouw i Sydafrika. Det är enligt mig det bästa alternativet då dom faktiskt gör det som rekommenderas, tar ett helhetsperspektiv på patienten och erbjuder kontinuerlig samtalsterpai i samband med behandlingen. Jag tror detta gör stor skillnad än om man mer eller mindre blir utslängd ett par dagar efter behandlingen. Dom är inte heller särskilt dyra och flygbiljetterna blir inte heller så saftiga (tror det blev tolvtusen tur och retur och kost och logi ingår i priset för behandlingen).

Lycka till!

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
dizzt1024

Topics: 14

PostPosted: Wed 02 Jan, 2008 19:32    Post subject: Reply with quote

ASTRONAUT wrote:
Jag vet inte om jag håller med om att dom där supersyra femdagarsbehandlingarna är det bästa alternativet, särskilt inte för till exempel metadonpatienter eller andra som ofta kräver en längre tids behandling. Vill man stanna extra i Mexico så har jag för att det kostar 500 dollar per dag eller liknande (osäker på exakt summa, men det var något sånt när jag kollade upp det).

Jag har precis själv engerat mig i att kolla upp de olika alternativen å en kompis vägnar som åker inom ett par dagar för behandling hos Charles Rossouw i Sydafrika. Det är enligt mig det bästa alternativet då dom faktiskt gör det som rekommenderas, tar ett helhetsperspektiv på patienten och erbjuder kontinuerlig samtalsterpai i samband med behandlingen. Jag tror detta gör stor skillnad än om man mer eller mindre blir utslängd ett par dagar efter behandlingen. Dom är inte heller särskilt dyra och flygbiljetterna blir inte heller så saftiga (tror det blev tolvtusen tur och retur och kost och logi ingår i priset för behandlingen).

Lycka till!

Ja du har kanske rätt. Däremot är Mexiko troligtvis det SÄKRASTE stället att uföra en behandling på pga "medical setting". Så skulle jag nog ha uttryckt det. Nu är ju jag övertygad om att riskerna för komplikationer är oehört små, baserat på statistik från tidigare behandlingar, så för min egen del hade jag valt ett billigare ställe än mexiko. Efterbehandling klarar jag med själv och då hade jag kanske inte heller åkt till sydafrika. Däremot verkar det som att många från Sverige speciellt, vill att det ska ske i sjukhusmiljö med med medicinsk personal och utrustning. Enligt mina uppgifter är det enda stället isf Mexiko.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum