IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=21b1d2bcd4bca02ffa3ea7636719a571View posts since last visit

Ibogainbehandling i England

Goto page 1, 2  Next
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Aktuella behandlingar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LastDaysofDisco

Topics: 1

PostPosted: Sat 09 Feb, 2008 22:57    Post subject: Ibogainbehandling i England Reply with quote

Hej!

Jag undrar lite Ibogainbehandlingar i England. En vän till mig, som sedan drygt sju år tillbaka tagit metadon, funderar på att åka till England för att genomgå Ibogainbehandling. Jag undrar dock om någon vet, eller har hört något om behandlingsställen där.

Vi har varit i kontakt med en man, Peter Brackenridge, som utför Ibogainbehandlingar i London. Eftersom det för tillfället inte verkar gå att gå någon behandling i Prag, är London det närmsta alternativet för oss då vi bor i södra Sverige.

Skulle verkligen uppskatta om någon har information eller känner till något om Ibogainkliniker i England. Vi måste i vilket fall som åka ganska snart, då min vän är riktigt, riktigt trött på sitt metadonberoende och en gång för alla vill bli fri från det.
Back to top
View user's profile Send private message
Masque
Administratör

Topics: 67

PostPosted: Sun 10 Feb, 2008 00:14    Post subject: Reply with quote

Jag vet inget om honom eller hans behandlingar, men när jag kollade i en lista över behandlare här ser jag att den uppdaterats med en länk till http://ibogainetherapy.co.uk/

Vi är intresserade av mer information. Exempelvis priser. Om din vän åker dit så är vi intresserade av att höra hur det var där och hur det gick.

Flyg till London är väl fortfarande snorbilligt så här kanske vi har det billigaste alternativet för en ibogainbehandling om han håller "normala" marknadspriser.
Back to top
LastDaysofDisco

PostPosted: Sun 10 Feb, 2008 10:17    Post subject: Priser hos Peter Brackenridge Reply with quote

Hej igen!

Genom de mail vi har skickat till Peter Brackenridge som utför Ibogainbehandlingar i London, har vi fått en prisuppgift på lite mindre än 22 000:-. Till detta kommer sedan själva priset för ibogainet, eller, som han skriver: "The 2 day and one night ibogaine therapy session costs £1500 plus the cost of the ibogaine."
Hur mycket ibogainet kommer att kosta vet vi i nuläget inte, men har mailat tillbaks för att kunna beräkna vad den totala summan kommer att landa på.

Sedan tillkommer lite andra utgifter runt omkring:
The 1 1/2 hr assessment is £110. (obligatorisk)
Follow up 50 minute sesssions are £60 (ej obligatoriska).

Att flyga till London är verkligen jättebilligt.
Vi räknar med max 1000:- t/r per person.

Vi hoppas såklart att alltihop kommer landa på 30 000:- eller mindre, det är vad vår budget sträcker sig till. Blir det runt 25 000:- är det toppen. Annars får vi lösa det på annat sätt. I vilket fall som är det mer kostsamt att vara missbrukare än vad det kan vara att bli fri från det.

Om vi åker i väg blir det med största sannolikhet i början/mitten av april.
Back to top
LastDaysofDisco

PostPosted: Tue 12 Feb, 2008 23:47    Post subject: Åker i april Reply with quote

Hej!

Nu är det klart, vi kommer att åka andra veckan i april.
Återkommer sedan med uppföljning och information om behandlingsstället.
Back to top
Masque
Administratör

PostPosted: Thu 14 Feb, 2008 16:28    Post subject: Reply with quote

Fint. Hoppas det går bra.

Tänk nu också på hur viktigt det är med att "ordna upp" hemkomsten. Din vän kommer att vara fri från abstinens, men kommer förmodligen att ha ett behov av att återfå ett i övrigt normalt liv när det gäller vänner, familj, boende, aktiviteter osv. Eftersom det är metadon kanske det ligger en missbruksperiod med heroin bakom och att den sociala situationen ändå ordnat upp sig bättre än då. Kan j skilja sig mycket mellan olika personer här, men jag ville bara poängtera att det är viktigt.

Kontakta kommunen och se vad dom kan erbjuda när han kommer hem och är drogfri. Behandlingar, samtalsterapi, psykologiska utredningar, etc.
Back to top
LastDaysofDisco

PostPosted: Mon 21 Apr, 2008 08:52    Post subject: Ibogainbehandling i England - hur det gick, efter behand. Reply with quote

Hej!

Vi har nu kommit hem från England efter en Ibogainbehandling hos Peter Brackenridge - en mycket trevlig man för övrigt.
Kan dra min väns bakgrund:

Han är drygt 30 år, och har missbrukat olika droger till. Han har aldrig injicerat, utan enbart rökt, och då gäller det cannabis och heroin. Han har även snortat kokain. För 6-7 år sedan tröttnade han på heroinet, och ville sluta, men fick ingen direkt hjälp från kommunen som tyckte att han hade en "för ordnad" livssituation - dvs någonstans att bo, i praktiken. Detta fick till följd att han började köpa Metadon på gatan för att komma loss från heroinet, men som sagt, det är att ersätta ett missbruk med ett annat. I alla fall i hans fall. Under de senaste 5 åren har han försökt sluta med Metadonet på egen hand, och vid ett tillfälle för drygt ett år sedan provade han att gå över till Subutex eftersom han trodde det skulle vara lättare att sluta med, men abstinensen efter Metadonet var för stark.
Han har tagit Metadon både i flytande form och som piller.
Hans dagliga dos har varierat mellan 30-60ml.

Hur som helst, han har länge velat sluta använda Metadonet eftersom det inte "ger" honom någonting, ingen kick, han kände inget direkt "sug" bortsett från att kroppen var inställd på att få sin dagliga dos för att ens kunna fungera ordentligt. Han var också extremt trött på abstinensbesvären - att känna sig varm/kall om vartannat, svettas i floder, huvudvärk, krypningar i benen och en känsla av att bara vilja kräla ur sitt eget skinn när det kändes för jobbigt. Detta i kombination med att det tär mycket på ekonomin (han lade ut ca 4000-4500 på Metadon i månaden, och ca 1000-1500 på cigaretter), och att kroppen tog stryk, bestämde han sig för att genomgå en Ibogainbehandling.

Vi hittade vår första information om Ibogain på denna sidan, och läste sedan vidare här i forumet, och kollade på olika videoklipp på YouTube för att få reda på mer. Vad som var viktigast för oss var att behandlingen genomfördes av en "riktig" doktor, någon med läkarutbildning. Dels för trygghetens skull, och dels för att vi ville vara säkra på att få hjälp i fall att något skulle gå snett under själva behandlingen. Vi kollade runt på behandlingsställena, och bestämde oss för att åka till England, till doktor Peter Brackenridge. Vi tog kontakt med honom genom mail, och kom överens om att vi skulle komma till honom i London i mitten av april. Hela behandlingen, inklusive blodprover och läkarundersökning, kostade 23 800 svenska kronor.

Vi åkte dit för en vecka sedan, och bodde på ett bed&breakfast i närheten av hans lägenhet/klinik. Vi gick och tog blodprover den 16 april, och den 17 april genomgick han läkarundersökning hos Peter och han berättade för oss om blodprovens resultat, vilka var goda. Bra levervärde, men lite högt kolesterol. Detta var dock inget att oroa sig över nu, sa Peter, men rekommenderade att min vän ska äta nyttigare och röra sig mer när han börjat känna sig bättre igen efter behandlingen.

Behandlingen påbörjades runt kl 12 på dagen den 18 april. Han fick först två testdoser på 100 mg var, och efter det fick han den största dosen runt kl 12. Han hade då en del abstinensbesvär - svettades, frös och kände sig varm på samma gång. Kommer inte ihåg exakt hur stor den största dosen var, men kan återkomma. Jag gick tillbaks till hotellet, och väntade spänt. Fick mail av Peter vid 18, och han sa att allt gått bra. Min vän kräktes en gång vi 17, men var annars lugn och sansad.
Han hade heller inga abstinensbesvär.
Peter sa att jag kunde komma förbi på morgonen den 19 och hälsa på, och sen eventuellt ta hem min vän till hotellet igen på eftermiddagen/kvällen om hans blodtryck och hjärta (mättes via EKG-maskin) var stabila.

Jag kom dit vid 10 på morgonen den 19 april, och min vän var då ganska rastlös, men samtidigt utmattad. Han hade inga abstinensbesvär över huvud taget. Peter mätte blodtrycket och tog EKG, men rekommenderade att vi skulle stanna kvar några timmar tills allting stabiliserat sig ordentligt. Min vän somnade på soffan vid några tillfällen, men sa att han kände sig trött, men inte tillräckligt trött för att sova djupt. Han kände sig också "tom", och som om han hade vaknat från The Twilight zone. Peter sa att detta var vanligt, och att man även kunde känna sig nere, ibland väldigt känslosam, och att det var bra att min vän hade mig med sig. Att det var skönt för honom att ha någon att prata med.

Vid 14.30-15 på eftermiddagen den 19 april var hans EKG nere på en bra nivå (var lite högt först på morgonen vid 9-10), så Peter ringde en taxi och vi åkte hem till hotellet för att vila. Dessvärre var hotellrummet väldigt litet, man kunde inte röra sig därinne, utan det var en stor säng och en liten tv med bara fyra kanaler. Och eftersom min vän inte direkt var trött, eller tillräckligt trött för att sova, låg vi mest och vilade hela dagen. Peter sa att det var viktigt att han inte utsattes för någon stress eller att han skulle känna att han behövde göra något. Utan nu var det dags att lyssna på kroppen och ta det lugnt. Sagt och gjort, vi låg i sängen hela dagen, kollade på lite filmer på teven och på datorn som vi hade med oss. Jag såg till att han drack mycket vatten, och på eftermiddagen åt han lite fruktsallad, men hade annars ingen direkt hunger.

Eftersom hotellet inte var något vidare, ville han gärna åka hem direkt den 19 april på kvällen, men Peter sa att vi skulle vänta tills den 20 eller 21, beroende på vilket tillstånd min vän var i. Vi hade open-returnbiljetter, så detta var inget problem. Min vän var dock ganska rastlös under natten mellan den 19 och 20 april, men jag lugnade honom genom att prata och ge honom lite massage på ryggen. Han har alltid haft hemlängtan när han inte mår som han brukar, och därför förstod jag hans behov av att få komma hem och vara i en miljö han känner igen. Peter kom till vårt hotell runt kl 11 den 20 april, och tog blodtryck och EKG igen. Han hade med EKGmaskinen i väskan som han hade med sig. Upplevde det som väldigt lugnande att han följde upp och checkade att allt var OK.

Min väns blodtryck och EKG var bra, och Peter sa att antingen kunde vi välja att åka hem den 20 (samma dag), men då var vi tvungna att ta det väldigt lugnt, och att jag var den som skulle styra upp allt och inte överlåta något till min vän. Eller så kunde vi åka på förmiddagen den 21, det var helt enkelt upp till oss själva. Men eftersom min vän så gärna ville åka hem, och genast blev lugnare av att vi bokade flygbiljetterna, bestämde vi oss för att åka hem på kvällen igår - den 20 april.

Vi valde att åka hem från en mindre flygplats för att undvika onödig stress, och satte oss lite avsides så att han kunde vila. Köpte lite tidningar och en fruktsallad, han åt lite men fortfarande ingen riktig hunger, trots att det gått över två dagar sen han senast åt ordentligt. Men han var på bättre humör, och kändes mycket mer som sitt gamla jag. Inte så "tom" längre. Han kämpade med sömnen på flygplatsen och i flyget - ville liksom sova, kroppen var slut, men hade inte lugnet till det.

Vid midnatt var vi hemma igen, åkte taxi hem och jag lämnade av honom hemma hos hans föräldrar. Han verkade må mycket bättre då, var lugn eftersom han var hemma. Fortfarande inga abstinensbesvär. Helt fantastiskt. Jag vet att han var glad över detta, men är rädd för att ta ut lyckan i förskott. Han vill helst vänta en vecka innan han vågar tro på att det är sant, att det faktiskt har fungerat. Och jag förstår honom, han har misslyckats många gånger när han försökt sluta på egen hand.

Det är nu på morgonen den 21 april när jag skriver detta. Har precis gått upp, och väntar på att han ska ringa mig när han har klivit ur sängen. Förhoppningsvis har han sovit gott. Innan vi skiljdes åt påminde jag honom om att ta det lugnt, och inte stressa. Kroppen behöver vila nu, och han behöver lära känna sin kropp igen, lära känna den på nytt. Som jag sa till honom, att hans kropp har varit ständigt bedövad till och från de senaste 10-12 åren av olika preparat... klart att kroppen är helt färdig nu, och behöver återhämta sig.

Något annat som jag tycker är otroligt är att han inte rökt en enda cigarett efter behandlingen, och annars har han nästan alltid rökt när han känner sig det minsta stressad, eller orolig, eller bara för att nikotinet gör att Metadonet slår på bättre.

Jag, som mycket nära vän, och jag antar även om medberoende, då jag alltid ställt upp och även hjälpte honom att finansiera behandlingen, är väldigt lättad. Men samtidigt, med handen på hjärtat, sov jag oroligt i natt då det var första natten vi inte sov i samma rum, första natten jag inte kunde hålla ett vakande öga över honom.

Jag hoppas att allt fortsätter i den riktning som nu. Han har fast jobb, vänner och familj som stöttar, och så mycket att se fram emot. Vi pratade om det på vägen hem, att även om han känner sig utschasad och omtumlad just nu, så ligger det så mycket positiva grejor framför honom.

Jag hoppas att ni alla mår bra, och kunde ha nytta av denna text.
Ni får gärna kontakta mig om det skulle vara några andra frågor.
Back to top
Masque
Administratör

PostPosted: Mon 21 Apr, 2008 21:03    Post subject: Reply with quote

Mycket bra författad text.

Jag tycker det är mycket bra att vi nu har en rapport från behandlingar i England också. Jag är säker på att många kommer att ha nytta av att ha läst det här.

Quote:
Något annat som jag tycker är otroligt är att han inte rökt en enda cigarett efter behandlingen, och annars har han nästan alltid rökt när han känner sig det minsta stressad, eller orolig

Det var en bra bonus.

Hoppas det fortsätter lika bra. Med erat stöd och hans vilja ska det nog gå vägen. Rapportera gärna in igen om ett tag.

Ps, jag kommer att flytta delar av den här tråden till http://forum.ibogain.se/viewforum.php?f=16 Aktuella behandlingar, så rapporterna hamnar lite mer samlat Wink
Back to top
LastDaysofDisco

PostPosted: Tue 22 Apr, 2008 15:33    Post subject: Bra tips Reply with quote

Det är nu drygt fem dagar sedan min vän genomgick behandlingen. Han har så sakteliga börjat få tillbaka sin hunger, som var som bortblåst under fyra dagar. Han har bara druckit vatten, då Peter (som behandlade honom) inte rekommenderar kaffe eller te, som är uppiggande och därmed påfrestande för kroppen. Bortsett från vattnet, åt han lite frukt då och då, vilket i sig är ganska roligt... innan Ibogainbehandlingen åt han i princip aldrig frukt eller grönsaker. I vilket fall som, nyttigt och bra för honom, och imorse kände han äntligen av sin "vanliga" hunger och kunde få i sig frukost.

Han kämpar dock fortfarande med sömnen, och kan i perioder känna sig rastlös. Men han säger att rastlösheten inte är densamma som den rastlöshet han brukade känna under abstinens, utan snarare att han vill "snabba" på kroppen att återhämta sig. Men jag säger åt honom att lugna sig och ha tålamod, det kommer. Bara att hungern har återvänt är tecken på att saker går åt rätt håll. Sakta, men säkert.

Ett bra tips för att "bota" rastlösheten och få lite sömn, är massage. Jag har gått en del massagekurser förut, och dom har jag verkligen fått användning av nu efter att min vän genomgått Ibogainbehandlingen. Han slappnar av mycket fortare, och sover i praktiken under den 1-1,5 timme som jag masserar honom över ryggen och nacken. Det räcker att man har en bra lotion eller olja (helst parfymfri, så att personen inte "störs" av doften) och sedan knådar lugnt och rytmiskt. Jag och min vän har kommit överens om att ses en gång om dagen just för massage, då det kopplar av honom fullständigt och hjälper honom när det kommer till att sova. Det är viktigt att rummet är ganska varmt, så att personen som masseras inte fryser. Ha annars en filt eller uppvärmd handduk som kan läggas över de områden du inte kan komma åt.

Bara en tanke såhär i efterhand, kanske kan vara hjälpfullt.
Back to top
Masque
Administratör

PostPosted: Sun 27 Apr, 2008 10:06    Post subject: Reply with quote

Quote:
Bortsett från vattnet, åt han lite frukt då och då, vilket i sig är ganska roligt... innan Ibogainbehandlingen åt han i princip aldrig frukt eller grönsaker.

Det är något som jag har hört fler säga här på forumet. Var väl någon som slutade äta kött också har jag för mig.
Quote:

Ett bra tips för att "bota" rastlösheten och få lite sömn, är massage. Jag har gått en del massagekurser förut, och dom har jag verkligen fått användning av nu efter att min vän genomgått Ibogainbehandlingen.

Det var ett bra tips.

Det slog mig att massage frisläpper endorfin och Oxytocin som finns i hjärnan och ryggmärgen och gör att blir avslappnad och får smärtlindring.
Back to top
ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Sun 27 Apr, 2008 10:59    Post subject: Reply with quote

Hej och tack för en mycket bra och utförlig beskrivning!

Det känns skönt att höra att dom första små stegen på vägen till friskhet och avgiftning kom genom att du hittade denna sida.. Very Happy

Jag har själv gjort två behandlingar och även varit med som stöd till ganska många som avgiftat sig med Ibogain.
Det som du beskriver, att din vän direkt efter att han kommit ur behandlingen känner att han vill hem till sig och till sitt har jag märkt hos många patienter.. Det är som om man har bråttom att få igång själva livet igen.. Som om man har missat massor och ska ikapp så fort som möjligt.

Det du skriver om att han inte heller rökt känner jag också igen från flera olika fall..
Jag vet inte om du såg inslaget i ”Drevet”? Där visar dom en mini-intervju med en Iransk kille som fått Ibogain och som är helt fascinerad över att snus smakar illa nu..
Många som röker tycker det smakar skit direkt efter behandlingen, men många startar igen eftersom dom vill göra något med sina händer..

Jag vet att många som tagit Ibogain tycks få en drift att leva sundare.. Mera frukt och grönsaker och mindre kött.. Mer träning och motion.. Själv slutade jag att bita på naglarna.. Kroppen tycks berätta vad den vill och den tycks bli hörd när det inte finns några droger som hindrar..

Spännande och positivt att hans fokusering på drogen tycks ha försvunnit också!

En del som fått behandling och känner sig konstiga mår mycket riktigt bättre av att göra lugna och sköna saker som massage, floating, yoga och meditation.. Skulle det inte funka så är en annan modell att ladda dagarna med hård aktivitet och med mycket fysisk ansträngning.

Själv försökte jag först med den "lugna" vägen men det gjorde mig bara rastlös.. Först när jag la in mycket träning och mycket aktiviteter som bio, biljard, arbete, matlagning och annat som fyllde dagarna började jag må riktigt bra.. Jag antar att det hänger ihop med hur man är innerst inne.. Kanske med hur man var innan drogerna kom in i livet?

Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för honom i framtiden och det skulle vara väldigt uppskattat om du tittade in då och då och höll oss alla uppdaterade.

Mvh/Micke

LastDaysofDisco

PostPosted: Sun 27 Apr, 2008 21:53    Post subject: Lång tid? Reply with quote

Hej igen! Smile

Har nu gått en vecka sedan vi kom hem från behandlingen, och bortsett från att min vän har det kämpigt med sömnen går allt bra. Finns det något speciellt ni kan tipsa om just när det kommer till att sova eller "få igång" sömnen? Han är verkligen helt slut, utmattad, men kan inte komma till ro och sova ordentligt - han sover någon timme och vaknar sedan igen. Detta har fått till följd att han har börjat misströsta lite, men jag påminner honom om alla fördelar med behandlingen och att detta faktiskt kommer ge med sig inom snar framtid.

Bör han ta någon sömntablett eller är detta helt att avråda?
Han har aldrig missbrukat piller förut.
Det är nog mest min egen nojighet som gör att jag tycker det känns konstigt att han skulle ta någon tablett. Förstår honom dock. När man nästan inte sovit över huvud taget under en vecka börjar det ta på krafterna.

Har dock nästan aldrig sett honom så glad som när han fick sin lön i fredags, och för första gången på sju år inte behövde slänga 4000 av dem direkt på Metadon. Det kändes stort Smile
Back to top
Masque
Administratör

PostPosted: Mon 28 Apr, 2008 09:44    Post subject: Reply with quote

Är det psykiskt på det sättet att han ligger och tänker, eller handlar det mer fysiskt om att han inte kan nå sömnstadiet? Hur ser nätterna ut efter den där timman med sömn innan han vaknar igen?

Jag har för mig att bland annat Michael (ibogain som skriver här) skrev eller sa någon gång att han dom första veckorna bara sov 4-5 timmar per natt eller liknande. Du kanske kan redogöra lite mera om detta Michael?

Det kanske räcker med insomningstabletter för att undvika sömntabletterna som i sig är beroendeframkallande. Det finns några olika receptfria & naturläkemedel, exempelvis växten valerina (rogivande) som man dricker en kopp te av på kvällen (finns även i tablettform), eller melatonin som är en kroppsegen substans som tas i tablettform och gör att man lättare somnar.
Back to top
ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Mon 28 Apr, 2008 13:07    Post subject: Reply with quote

Hej!

Jo, jag hade ju själv problem med sömnen i början, direkt efter min behandling.

Bäst är ju att inte ta medel som kan påminna kroppen om olika opiater, men om man i alla fall måste ta sömnmedel så ska man nog vara noga med att inte ta samma tablett flera dagar i rad.. Det var i alla fall den rekomendation jag fick av Patrick som behandlade mig. Jag tror att jag någon enstaka gång använde Neurontin och Theralen utan att det gav mycket effekt.

Min bot visade sig som sagt vara hård fysisk aktivitet som gjorde mig trött och fick mig att somna. Jag sover numera kort men bra och det fungerar fint!

Hoppas han hittar sömnen snart eller att han accepterar att han kanske kommer att behöva mindra sömn i framtiden.

Mvh/Micke

LastDaysofDisco

PostPosted: Mon 28 Apr, 2008 20:49    Post subject: Sömn Reply with quote

Hej!

Det är mest fysiskt, att han har svårt att nå sömnstadiet. Han är verkligen utmattad, men har svårt för att somna. Han har, sedan vi kom hem från England för en vecka sedan, sovit 3-4 timmar i sträck, som mest. Totalt sett har han nog bara sovit ett fåtal timmar under hela veckan, så det börjar ju ta på honom nu. Han skulle behöva sova "ordentligt" åtminstone en natt eller så... han orkar inte arbeta i det tillståndet han är just nu.

Vi ska i alla fall och träffa hans husläkare på onsdag, och jag hoppas han kan få något att sova på... i alla fall för några dagar. Vi har provat Valerina, men det funkade inte på honom. Han har också druckit en kopp Kamomillte ett tag innan han skulle lägga sig... det har väl haft en mindre effekt.

Han vill verkligen komma igång och motionera, och "trötta" ut sig på det sättet, men just nu är han för trött.

Återkommer mera sen. Bortsett från sömnen är ju allting OK. Det känns skönt. Han accepterar absolut att han kommer behöva mindre sömn nu och i framtiden, det är väl mest det att han vill kunna somna och vakna upp någorlunda utvilad och inte behöva gå omkring som en zombie Smile
Back to top
xuxa

Topics: 7

PostPosted: Tue 29 Apr, 2008 14:10    Post subject: Reply with quote

Very Happy fett kul att höra om denna lyckade behandling!!

jag har för mej att jag sov sämre första månaden.. det händer ju massor så det blir ju en början på nytt, å jag har för mej att jag inte heller behövde så mycke sömn!

jag håller med om att fysisk rörelse e bästa, jag tycker inte någon ska kliva på tyngre sömntabbletter som denne inte rört innan!
ge lite tid...

ibogain e en jättehjälp på vägen men prövningarr problem å annat shit händer ju iallafall, man får väl tänka över sitt sätt att leva.. om man haft ett aktivt missbruk en längre tid såklart man kan bli rastlös!
man får ju hitta nåt nytt att kicka på.

jag tränar, men inte regelbundet än tyvärr, å just nu e det underbart att sitta i solen, Smile jag väntar på att värmen ska komma ordentligt så jag kan hänga på nån mysig strand!!

det e häftigt för sen jag tog ibogain har jag nästan helt slutat stressa!
jag blir direkt uppmärksam när jag känner stress å då bestämmer jag mej för att inget e värt att stressa för

å jag e oxå rastlös men det finns ju bot, som träna, eller som när jag börjar väl jobba- resa osv.

aja, all lycka!!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Aktuella behandlingar All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum