IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=2da33713829d885c2cdde7233dbbb20eView posts since last visit

Finn dig själv med ibogain?
Är det någon "vanlig" person som genomgått en tripp med ibogain? Vill veta hur den personen upplevde samt upplever allt idag
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MisterX

Topics: 1

PostPosted: Wed 26 May, 2010 01:29    Post subject: Finn dig själv med ibogain? Reply with quote

Hejsan

Fick idag höra talas om ibugain genom en slump och bestämde mig direkt för att kolla upp detta närmare. Efter att ha läst runt lite känns det bara som att jag måste genomgå detta. Tyvärr så hittar jag bara massa berättelser från f.d missbrukare men skulle vilja höra berättelser från personer som gjort detta av anledning att finna sig själva?

Jag är en kille i 25års åldern och vill inte kalla mig själv för en missbrukare, mer än lyxpundare i så fall. Jag röker cannabis mer eller mindre dagligen och har gjort de senaste 2-3åren, brukar även nikotin i form av rökning och snusning. Nikotinet är dock ett problem jag brottats med i snart 8år och lyckas aldrig riktigt göra mig fri från detta trots försök med jämna mellanrum. Cannabisen kan jag helt ärligt säga att jag brukar för att jag enbart vill, aldrig haft jobbiga besvär under mina vita månader o då inte ens med sömnen som brukar vara bland de vanligaste. Förövrigt är jag en fullt normal vuxen människa med jobb, socialt liv me många vänner, tränar 4-5ggr i veckan osv....lever ett fullt notmalt liv
Aja, ville bara skriva detta för att någon kanske känner igen sig och då är jag väldigt intresserad av resultatet! Cigarett o snus begäret skulle jag vilja ha bort men vettefan om jag vill sluta med cannabis.

Varför vill jag då göra detta? Jag vill helt enkelt bara få en andra chans att tänka igenom mina gärningar som jag begått genom livet, goda som onda. Vet att jag har mycket undermedvetet som jag sopat under mattan för att jag inte velat gräva djupare i de o nu ligger allt på lager istället för att ha gett mig massor med erfarenheter. Allt ifrån misstag man begått till roliga saker man bara inte tänkt igenom ordentligt. Och vad jag har förstått efter att ha läst runt är att ibogain tar upp allt detta med dig under trippen och ger dig en chans att lära känna dig själv bättre? en pånytt födelse eller ett större kliv framåt i livet kanske man ska kalla det.

Frågor som jag skulle vilja ha besvarade är:
-Hur upplever man ruset, eller hur upplevde du ruset när du testade?
Vad försigick i din hjärna? Vad såg du? Såg du händelser i livet som du känner lycka av eller blir man enbart rädd? Vill helt enkelt veta hur du upplevde hela ruset från början till slut och vad som uppenbarades.

-Bieffekter. Känner du att du kunnat återgå till livet som vanligt? Tampas man med ångest eller stärkte dina visioner dig eller e de blandat? Har du märkt av någon markant ändring i din personlighet? ( t.ex att dina vänner börjat uppfatta dig som konstig i tankar o diskussioner eller bara lite annorlunda)

-Resultat. Känner du att du tagit de där steget från larv till fjäril? Definiera i så fall så utbrett som möjligt hur ditt liv ser ut nu från innan.

Är tacksam för alla svar jag kan få då detta faschinerar mig otroligt mycket men då jag inte är så insatt vet jag inte riktigt vad jag ska tro än.

Mvh
X
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum