IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=1972a89682223c6a7670fe6fc2ab3ad8View posts since last visit

Knarkig hemsida?

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Lag, rätt och politik
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Mon 05 Jun, 2006 06:33    Post subject: Knarkig hemsida? Reply with quote

Hej!

Jag fick just ett mail från Susanne Bejerot som ju var med på föredraget.
Hon hade talat med Professor Wetterberg som var den äldra mannen med käppar som också var där.

Han hade varit inne på hemsidan och tyckt sig se att den förespråkade andra droger.

Jag vet inte vad han menar och har bett honom precisera det.

Tills dess kan vi väl kolla och fundera.

Micke

Prana

Topics: 6

PostPosted: Mon 05 Jun, 2006 07:18    Post subject: Reply with quote

Jag gick igenom innehållet och det enda jag kan hitta om andra droger är i så fall:

OM BEHANDLINGEN
Quote:
Ibogain är en alkaloid som utvinns ur växtriket och som kallas ibogamin eller mer allmänt ibogain (engelska: ibogaine) har visat sig kunna bryta den onda cirkeln av narkotikaberoendet och visat sig vara särskilt effektivt i att bekämpa beroende av opium och dess derivat heroin, liksom kokain, andra narkotika och även alkohol.
Quote:
Och på grund av dess hallucinogena egenskaper fann tabernantheroten vägen in i 60-talets drogkultur och klassades till sist, 1972, som hallucinogent ämne.
År 1962 prövade heroinisten Howard Lotsof ibogain som ett nytt sätt att bli "hög". Efter en hallucinatorisk upplevelse, som varade i ett och ett halvt dygn, kände han inte längre behov av heroin. Det mest anmärkningsvärda var att han inte heller led av några av de abstinensbesvär som normalt förknippas med heroin.

OM IBOGAIN
Quote:
Har en dokumenterat effekt mot opiatmissbruk. Minskar/avbryter drogsug samt abstinenssymptom från heroin, metadon, subutex, morfin på människor. Men djurstudier indikerar att även kokain, metamfetamin, alkohol, nikotin och benzodiazepiner kan påverkas.
Quote:
Vid en långtidsuppföljning på tunga missbrukare med opiater (heroin, metadon mm) som huvudsaklig drog som behandlats med 1-3 ibogainbehandlingar, blev 2/3 drogfria, medan den resterande tredjedelen lyckades minska sin drogkonsumtion

LÄNKAR
Quote:
TiHKAL #25 IBOGAINE

Erowid Ibogaine Vault

Och inget av det känns i mina ögon direkt förespråka dessa andra droger
som kan förknippas med källa eller text. Vi vill givetvis inte tolkas så som
att vara några drogivrare och vi får ha ett öppet öra för det här.

Back to top
View user's profile Send private message
Operator

Topics: 45

PostPosted: Thu 08 Jun, 2006 10:04    Post subject: Re: Knarkig hemsida? Reply with quote

ibogain wrote:
Hej!

Hon hade talat med Professor Wetterberg som var den äldra mannen med käppar som också var där.

Han hade varit inne på hemsidan och tyckt sig se att den förespråkade andra droger.

Micke

Det kan ju bero på bland annat länkningen av Kuba till ett av sveriges största knarkforum där en massa skummisar håller till.

Sedan kan ju den som bara initialt intresserar sig för vilka personlighetsprofiler som håller till här också mycket lätt kunna konstatera att en administrator har som enda angett intresse hallucinogener, vilket kanske inte ger det lämpligaste av intryck.

(jag kommer inte att skriva ut namnet på den ansvarige administratorn eftersom jag är så mån om anonymiteten och säkerheten) Kanske skickar jag dock ett anonymt PM till den berörda personen och ber denne skyndsamt att ompröva sina uppgivna intressesfärer.

Gällande fulhacket så ger det ju givetvis bara ett mycket bisarrt intryck när den som vill skriva något finner att det inte går.... Vilket ur strikt operativ mening bara genererar ett extra obs-värde till företeelsen som man i akt och mening ville frångå.

Antagligen är denna censurlek oftast fullständigt kontraproduktiv.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ibogain
Administratör

PostPosted: Thu 08 Jun, 2006 10:27    Post subject: Reply with quote

Det gällde hemsidan.. Inte forumet!! / M
Operator

PostPosted: Thu 08 Jun, 2006 12:12    Post subject: Reply with quote

ibogain wrote:
Det gällde hemsidan.. Inte forumet!! / M

Hur kan man skillja ett par tvillingbröder åt?

de länkar ju s.a.s direkt till varandra (ser det ut som i flygande farten)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Thu 08 Jun, 2006 23:12    Post subject: Reply with quote

Jag kan ju ta bort länken om det inte ser bra ut, föreföll inte för mej konstigt att länka dit eftersom jag först gick ut med min erfarenhet där innan Ibogain.se va uppe. Men vissa skulle kanske göra kopplingar dit och betrakta det som underligt när de länkas vidare till ett drogliberalt forum.

speciellt när jag skrev "länk till tråden där svar och uppföljning kan läsas" så kan det nog för en betraktare bli en direktkoppling till MM och allt det andra som skrivs där, vilket kanske inte ser så bra ut. MM har en bra faktadatabas men det har en inriktning som inte går ihop med Ibogain.se.

jag gör så att jag tar bort länken.
Back to top
View user's profile Send private message
Operator

PostPosted: Fri 21 Jul, 2006 08:27    Post subject: Re: Knarkig hemsida? Reply with quote

ibogain wrote:
Hej!

Micke

Som ett naturligt inslag i normal senilitet kan ju även hallucinationer uppkomma. Om någon upplever att vi någonsin förespråkar droger eller droganvändande så skicka mig ett meddelande.

-Ibogain handlar snarare om att bli fri från slaveri under droger!

Jag tänker inte låta någon komma hit och ens fantisera om något annat! Ge fullständigt fan i att tafsa på våra intentioner, håll edra sliskiga fingrar i styr. Jag tänker inte lyssna på någon gammal lergöks dravel. För jag hör de dödas röster alldeles för starkt för det.

Och de är dags att de talar. Att erfarenheten sprutar som en skelettens grafitti av omtanke, kärlek och visdom. Att de blå liken från alla heroinöverdoser får någon typ av mening. Är det för mycket begärt?

Väck mig då för helvete ur min dröm, så ska jag lära mitt arsle att sjunga, en psalm som aldrig tidigare hörts eka.

ibogain
Administratör

PostPosted: Tue 25 Jul, 2006 15:54    Post subject: Re: Knarkig hemsida? Reply with quote

Operator wrote:
ibogain wrote:
Hej!

Micke

Som ett naturligt inslag i normal senilitet kan ju även hallucinationer uppkomma. Om någon upplever att vi någonsin förespråkar droger eller droganvändande så skicka mig ett meddelande.

-Ibogain handlar snarare om att bli fri från slaveri under droger!

Jag tänker inte låta någon komma hit och ens fantisera om något annat! Ge fullständigt fan i att tafsa på våra intentioner, håll edra sliskiga fingrar i styr. Jag tänker inte lyssna på någon gammal lergöks dravel. För jag hör de dödas röster alldeles för starkt för det.

Och de är dags att de talar. Att erfarenheten sprutar som en skelettens grafitti av omtanke, kärlek och visdom. Att de blå liken från alla heroinöverdoser får någon typ av mening. Är det för mycket begärt?

Väck mig då för helvete ur min dröm, så ska jag lära mitt arsle att sjunga, en psalm som aldrig tidigare hörts eka.

Jag har kollat mycket noga och star bakom de ord som Operator lat ljuda.

Vi foresprakar inget annat an att chansen att bli varaktigt drogfri ska finnas for alla!! / Micke

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Lag, rätt och politik All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum