IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=f5b05552f9f7cc0a796f7d5a4bd712c5View posts since last visit

Beroende...behöver hjälp...

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Öppet Forum
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mimo

Topics: 1

PostPosted: Tue 22 Jun, 2010 02:56    Post subject: Beroende...behöver hjälp... Reply with quote

Jag är helt ny på forumet. Hittade hit för ett par timmar sedan när jag googlade information om ibogain. Har suttit här och läst ända sedan dess..
Jag har inga planer på att genomgå ibogainbehandling. Jag har vetat om ibogain en lång tid men har aldrig kunnat speciellt mycket om den. Jag blir nästan arg nu när jag läser om hur bra resultat ibogain visat sig ha, samtidigt som hela sveriges narkomaner går ovetandes som jävla zombies fram och tillbaka till sina förbannade öppenvårdsmottagningar för nåt jävla råttgift som subutex eller methadon. Kunde ingen ha sagt någonting? Vad har man att förlora liksom? Vad har en person som inte ens är rädd för döden att förlora??
Den existerar ju inte inom svensk sjukvård, så det är inte heller något man pratar om eller rekomenderar narkomaner i vård.

Jag är 22 år gammal, född 87. Jag har ständig och icke övergående livskris, jag kommer ingenstans i mitt liv. Jag har ADD, men är annars psykiskt frisk. Har haft en del ångestproblematik i tonåren och även sjävskadebeteende. I perioder har jag varit självmordsbenägen och tvångsintagen på psykiatrin.
Kommer från svåra komplicerade förhållanden och har råkat rätt illa ut i livet om man säger så. Har aldrig hamnat på fötter känns det som. Allt började fel för mig och jag vet inte hur jag kan ta mig ur den här cirkeln.
Jag började intressera mig för droger och alkohol i 13-14 års åldern. Jag testade alla droger jag kom åt ända tills jag började med heroin och insåg att jag hade hittat rätt. Jag var 17 år och det känndes som att hitta hem. Det var som att få tillbaka en förlorad kroppsdel, jag blev hel. Jag fan meninge med mitt värdelösa liv. Jag fann en anledning till att ens gå upp på morgonen. Bara jagandet och belöningen var något som kunde få mig vilja leva. Jag slutade genast med att skära och bränna mig och slutade ta (enligt mig) skitdroger som alkohol och tjack. Allt som jag hade tagit innan hade varit i desperation och i brist på annat. Varerna hade väntat på MIG. Så kände jag.
Sedan dess har heroin varit min huvuddrog, jag tackar inte nej till benz heller och det händer att jag röker vid tillfällen som känns rätt. Men den mesta energin går ju åt heroinet och det är det som jag koncentrerar mig mest på. Har faktist inte kommit så mkt i kontakt med hallucinogena droger som lsd och sånt.. Har varit så upptagen med heroinet hela tiden.. Iallafall så har jag inte testat varken syra eller LSD. Jag har alltid tänkt att det är lika bra, för jag är väldigt känslig. Jag blir psykotisk bara av att röka cannabis. Jag vet inte vad som skulle hända mig om jag tog IBOGAIN :S
Jag har varit placerad på olika Instutitioner sedan jag var 14, och har genomgått mängder med behandlingar för det ena och det andra i både öppenvård och inom tvångsvård. Bl.a 12-steg (haha) och KBT..
Jag har varit drogfri en del perioder när jag suttit inlåst, när jag var gravid t.ex och då fortsatte jag vara ren när jag kom ut och när min dotter föddes. Men så fort som jag slutade att amma efter några månader började jag med heroin igen. Efter det var jag renvid ett tillfälle i en några månaders period. Senaste åren har jag prostituerat mig för att skaffa heroin. Både till mina vanliga kunder och till en del av mina kranar. Min dotter som är 3 år idag har varit SOL placerad i 1 år redan, det var fruktansvärt att förlora henne och i den vevan gick jag ner ordentligt i missbruket och levde på gatan förra sommaren. Sen ryckte jag upp mig, flyttade från stockholm(till uppsala bara) och började på programmet så nu har jag fått subutex i snart 1 år. Men under detta år har jag inte kommit någon vart. Jag har inget hem(bos hos en kompis nu), ingen sysselsättning, jag är fortfarande prostituerad(får ej pengar från soc för dom tkr jag är frisk och ska jobba) och jag har inte varit drogfri. Jag missköter min behandling. Jag har 1 gång lyckats vara utan heroin i 6 vekor, vanligtcis tar jag "återfall" varje, varanan, eller flera dagar i veckan.
Jag har blivit utskriven från programmet nu och är under nedtrappning. Har gått ner från 20mg till 4 mg på 2 veckor nu. Jag har 3 månaders spärrtid från den sista dosen jag får. Det är ett under att jag har fått vara kvar så länge som jag ändå fått.
Jag har inte kunnat bli drogfri ens MED subutex.. Innerst inne så har jag har inte ens VELAT det.. Det är endast för min dotters skull som jag ens bemödar mig. Jag känner att jag behöver varer. Det gör mig gott och den är bra för min själ.
Jag har egentligen inte en missbrukarpersonlighet.. Jag söker inte kickar och spänning. Jag vill bara läka. Heroin läker och helar mig. Jag känner mig så trasig och förstörd. Med heroin blir jag en hel person igen. Utan heroin är jag alltid en halv person, den har blivit en del av mig. Jag står utanför samhället och jag tycker nästan det är lika bra för jag är så bitter över allt jag blivit utsatt för och som ingen verkar förstå. Jag har inget hem och ingen familj att gå tillbaka till. Jag har inga vänner som jag bryr mig om. Jag har ingen kultur där jag är hemma. Jag har bara min dotter och mitt heroin. Varför måste man välja?
Ingen tror att det är något fel på mig när dom ser mig. Jag är så ung och fräsch och vältalig tänker dom typ. Jag är så vacker och smart, jag borde väl ha alla förutsättningar borde man tycka?
Jag fick bäst betyg i skolan, jag har ett IQ på 140, jag har intressen, drömmar och mål, jag är begåvad och har konstnärliga och musikaliska talanger, jag kan flera språk och jag har starka värderingar och principer i livet. Jag är en jättefin och intressant person och framförallt är jag en underbar mamma. Jag är så söt också, hela jag syns var jag än kommer och jag får komplimanger varenda dag bara för hur jag ser ut på utsidan. Så mkt goda egenskaper som jag har... så var ligger felet hos mig? Jag vet att det är i mitt huvud, men jag vet inte hur fan jag ska bli bra.. Vad kan hjälpa mig? Jag har en perfekt frisk underbar vacker klok och stark liten dotter som älskar mig mest i hela världen.. Men jag vill fortfarande ha heroin.. Jag älskar heroin, men jag vill inte vara en knarkare resten av mitt liv... Jag vill så himla mycket annat..
Jag har börjat skärpa till mig nu efter att jag fick besked att jag har åkt ur subutexprogrammet.. Jag är så rädd för att få LVM :S
Men jag vet att jag inte kommer bli bra bara av att bli ren, för jag kommer vara lika beroende för det. Jag kommer vara lika vilsen och lika skadad fortfarande..
Nu är jag på nedtrappning som sagt. Har inte tagit heroin på 2 veckor, snart slår jag rekordet för det här året. Men det kommer blir jävligt tufft när jag kommer ner till 2 och sen 0 mg. I värsta fall får jag ta sub svart, om jag inte klarar det liksom. Idag mår jag helt ok. Sköterskan gjorde bort sig och råkade ge mig 2 stycken 8mg tabletter istället för 2mg som jag skulle få egentligen HAHA..

Snälla, om det finns någon som läser... Jag behöver hjälp. Jag har varit inom psykiatrin till och från sedan jag var 9 år och har haft soc sen jag var 14 som ett klister i arslet men jag har aldrig fått hjälp som jag behöver. Nu t.ex tycker dom att jag ska vara drogfri men dom tycker inte att jag behöver hjälp med pengar eller boende utan jag ska vara drogfri samtidigt som jag är hemlös och går på gatan.
Kan ibogain hjälpa mig? Även om jag inte är motiverad alltid?
Jag vet att om det inte var för beroendet skulle jag komma vart jag vill i världen. Beroendet handikappar mig, även om jag älskar mitt hors så vet jag att det står i min väg. Jag önskar att jag kunde själv välja att avstå eller att inte avstå.. Istället som nu när man är som slav för drogen....
Jag behöver hjälp, om jag vill testa ibogain, var kan man få den finansierad???

Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Thu 24 Jun, 2010 08:26    Post subject: Reply with quote

Hej.

Gripande historia. Jag hoppas att du lyckas ta dig ur heroinberoendet.

Det finns idag inga möjligheter att få sponsring för ibogainbehandlingar. Myndigheterna förstår inte det där med att en drog kan bota drogberoende, speciellt inte när det är en hallucinogen drog. Att ge metadon och subutex som bara är ett substitut fungerar bra, men inte någon drog som avslutar ett beroende. Sad

Så du får tyvärr göra hela jobbet själv, om du inte har anhöriga som kan hjälpa dig.

Om du kollar runt lite här på ibogain.se så hittar du kontaktadresser till behandlare i Europa. Mitt råd är att ta kontakt med dom för att få uppdaterade priser och höra vad dom har att säga om dina möjligheter att få en lyckad behandling.

ibogain.se är tyvärr sedan ett par år tillbaka lite i en dvala för att grundaren inte orkar engagera sig.

Lycka till!
Back to top
View user's profile Send private message
djsbike

Topics: 0

PostPosted: Fri 28 Jan, 2011 20:09    Post subject: Reply with quote

hej!
ibogaine@hotmail.no
skriv litte om dig
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Öppet Forum All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum