IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=b73b8730659a5de9d1803c4d14a949d5View posts since last visit

Kanske klyva hemsidan??

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Synpunkter och förslag
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Mon 05 Jun, 2006 16:06    Post subject: Kanske klyva hemsidan?? Reply with quote

Hej!

Jag funderar på om vi ska försöka dela upp hemsidan i två skilda delar..

En del som främst vänder sig till dom med missbruksproblem och som behöver hopp och tröst och som inte är helt vana att läsa mycket fakta.

Mer färg och enklare texter osv..

En annan del som siktar på akademiker och belästa och som ska innehålla mer fakta, rapporter forskningresultat mm..

Det känns som en för svår hemsida skrämmer bort dom som ska hjälpas samtidigt som en för enkel tappar i seriösitet mot dom som en vacker dag ska bedömma Ibogainets laglighet mm..

Vad tycker ni andra??

MIcke

Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Mon 05 Jun, 2006 18:37    Post subject: Reply with quote

Man möts av en enkel översikt, sedan kan man välja om man vill läsa den långa, faktaspäckade versionen eller den kortfattade?
Back to top
View user's profile Send private message
ibogain
Administratör

PostPosted: Wed 07 Jun, 2006 09:37    Post subject: Reply with quote

Masque wrote:
Man möts av en enkel översikt, sedan kan man välja om man vill läsa den långa, faktaspäckade versionen eller den kortfattade?

Jag tror att det blir bäst så!

Återkommer! / Micke

Operator

Topics: 45

PostPosted: Thu 08 Jun, 2006 11:55    Post subject: Re: Kanske klyva hemsidan?? Reply with quote

ibogain wrote:
Hej!

Jag funderar på om vi ska försöka dela upp hemsidan i två skilda delar..

En del som främst vänder sig till dom med missbruksproblem och som behöver hopp och tröst och som inte är helt vana att läsa mycket fakta.

Mer färg och enklare texter osv..

En annan del som siktar på akademiker och belästa och som ska innehålla mer fakta, rapporter forskningresultat mm..

Det känns som en för svår hemsida skrämmer bort dom som ska hjälpas samtidigt som en för enkel tappar i seriösitet mot dom som en vacker dag ska bedömma Ibogainets laglighet mm..

Vad tycker ni andra??

MIcke

Tycker att delningen om den överhuvudtaget ska existera måste vara gränslös. Kan tänka mig att tunga faktatexter ska varvas med "korta och rappa fakta oneliners" -ifall det går, samt att man ser över ifall fotografier etc skulle tydligare kunna visualisera det hela....

Det är ju faktiskt inte heroinisterna som fattar de primära besluten här. -Den målgruppen är ju utpräglat känslig för )"cath upp effekten" Smile)

(hänger du med?)

De kommer ovillkorligt att vilja testa ibogain om det visar sig att det fungerar. Det är in facto det enda de är intresserade av - nått som funkar! allt annat är ointressant om det inte går att omsätta i pengar mat eller smack (eller vad tror ni?)

Det viktigaste i mitt tycke är att så snabbt som möjligt få Ibogain godkännt för åtminstone en testgrupp i sverige för vetenskaplig utvärdering. >När lukten om at det funkar nått gatan så kommer heroinisterna av sig själva. Min erfarenhet är att heroinister kan ha ett sjuhelvetes gott "luktsinne"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ibogain
Administratör

PostPosted: Fri 09 Jun, 2006 06:44    Post subject: Reply with quote

Hemsidan måste delas på ett eller annat sätt..
Kanske en gemensam första sida där man enkelt väljer om man vill läsa artiklar och fakta eller om man vill få hopp och inspiration inför en behandling.

Självklart är ren heroinister den bästa/enda reklamen och troligen själva förutsättningen för att det ska fungera.

Jag håller på med att undersöka vad som måste till för att få testa i landet.. Tydligen ligger mycket mak hos etiska rådet, men jag är inte framm vid dom ännu..

Ett annat alternativ som Patrick pratar om är en testgrupp med bla svenskar, men att testerna görs i ett land där Ibogainet är lagligt..
Billigare och inget trassel med myndigheter och med rätt sett/setting så är resultaten lika giltiga här som om vi hade gjort dom inom landet.

Kolla gärna detta om ni vill.

MIcke

Operator

PostPosted: Fri 09 Jun, 2006 18:52    Post subject: Reply with quote

jupps, funderar en hel del om varifrån vi kan nå medlen för dessa insatser. Har kanske dina kontakter några direkta idéer michael?

En automatisk klyvning kommer att uppstå i foruemt mellan de som skirver om sina ibogainerfarenheter och de andra, det bör väl räcka?
Back to top
ibogain
Administratör

PostPosted: Sat 17 Jun, 2006 13:20    Post subject: Reply with quote

Operator wrote:
jupps, funderar en hel del om varifrån vi kan nå medlen för dessa insatser. Har kanske dina kontakter några direkta idéer michael?

En automatisk klyvning kommer att uppstå i foruemt mellan de som skirver om sina ibogainerfarenheter och de andra, det bör väl räcka?

Jag tror inte det räcker.

JAg vet hur man är som heroinist.
Hade jag kommit till hemsidan när jag var aktiv och ville sluta så skulle jag velat ha två alternativ..
En stor knapp som jag kunde klicka på där det stod
"Vill du sluta knarka? Tryck här"

Skulle jag behövt luska runt bland massa bokstäver och skit så hade jag inte pallat.

Den andra knappen kunde man trycka på om man ville läsa fakt och forskning mm

Krickman

Topics: 8

PostPosted: Thu 07 Sep, 2006 10:40    Post subject: Förslag Reply with quote

Har du missbruksproblem och är intreserad av ibogain som möjlig behandlingsform för att bli fri från ditt missbruk ? Klicka _här_

Något sådant kanske skulle kunna vara en bra grej. När man klickar på länken så hamnar man på en sida som i korthet och utan komplicerade medicinska uttryck förklarar hur ibogain terapi fungerar för att bota opiatberoende.

I övrigt behålla en så informationsrik förstasida som möjligt för de som är mer akademiskt intreserade av ibogain för det är dessa vi måste påverka för att få ibogain accepterat som behandlingsform i konungariket Sverige.

En annan länk som skulle vara bra att ha är något i stil med _pressmaterial_
För ska vi få till en riktig debatt så måste vi blanda in media men jag anser fortfarande att vi bör vänta lite med att ringa expressen så vi hinner få en stabil och välfungerande sida fylld med material med tillhörande forum och fallstudier av de som behandlats.

ibogain
Administratör

PostPosted: Fri 08 Sep, 2006 11:53    Post subject: Re: Förslag Reply with quote

Krickman wrote:
Har du missbruksproblem och är intreserad av ibogain som möjlig behandlingsform för att bli fri från ditt missbruk ? Klicka _här_

Något sådant kanske skulle kunna vara en bra grej. När man klickar på länken så hamnar man på en sida som i korthet och utan komplicerade medicinska uttryck förklarar hur ibogain terapi fungerar för att bota opiatberoende.

I övrigt behålla en så informationsrik förstasida som möjligt för de som är mer akademiskt intreserade av ibogain för det är dessa vi måste påverka för att få ibogain accepterat som behandlingsform i konungariket Sverige.

En annan länk som skulle vara bra att ha är något i stil med _pressmaterial_
För ska vi få till en riktig debatt så måste vi blanda in media men jag anser fortfarande att vi bör vänta lite med att ringa expressen så vi hinner få en stabil och välfungerande sida fylld med material med tillhörande forum och fallstudier av de som behandlats.

Precis där skon klämmer tycker jag. Jag vågar inte riktigt gå ut stort innan jag är trygg med hemsidan.

Ett steg som jag direkt kommer att ta är att dela ut lappar på gatan till dom som knappast är van vid datorer och ge dom tydliga och enkla direktiv till hur dom ska logga in och läsa.

MIcke

hemlig

Topics: 3

PostPosted: Sat 20 Jan, 2007 01:19    Post subject: Reply with quote

det känns lite nedvärderande..

"klicka här om du är en jonkare som inte fattar shit och som behöver stora bilder och väldigt lite text för att fatta"

men en mer lättfattat avdelning för ALLA som av nån anledning vill ha lite mer basic information skulle väl vara en bra ide.

förkortad version av hemsidan typ
Back to top
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Sat 20 Jan, 2007 08:55    Post subject: Reply with quote

Quote:
klicka här om du är en jonkare som inte fattar shit och som behöver stora bilder och väldigt lite text för att fatta"

Fass har ju en del för patienter och en del för läkare, det här är ju samma princip eftersom en som vill ha lättbegriplig information ska inte behöva plöja igenom dröser av vetenskaplig fakta, medans en annan kanske vill sätta sej in i ibogain djupare på ett tungt vetenskapligt plan. Så på så sätt är det ju inte förnedrande. Sen kommer ju inte uppdelningen va "för korkade jonkare" och "för dom som är smarta" utan det blir nog mer för att det ska va lättare att navigera sej fram utefrån vilket intresse man har.
Back to top
Operator

PostPosted: Tue 06 Feb, 2007 13:40    Post subject: Reply with quote

Hmmm...

Kanske ska man ha en: Jag knarkar/ min son knarkar - hur gör vi avdelning på forumet - direktlänkad från hemsidan

Fördelen skulle ju kunna vara att den det berör omedelbart ser VAR denne kan ställa sina frågor, hur man skulle gå tillväga för att få en behandling etc.

Nackdelen skulle ju kunna vara att personen inte informerar sig om riskerna med behandlingen eller plötsligt tror att behandlingen kommer att lösa allt.

Önskar omfattande kommentarer kring detta...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Synpunkter och förslag All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum