IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=2601b4d9c1635cdf3401cd72ddf6e5d2View posts since last visit

Lite om tiden nu efter och hur jag upplever den.

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Efter behandlingen
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kuba
Administratör

Topics: 25

PostPosted: Mon 19 Jun, 2006 12:47    Post subject: Lite om tiden nu efter och hur jag upplever den. Reply with quote

Ja nu har det gått 2 1/2 månad. Mycket shysst har hänt när de gäller de intellektuella bitarna.

jag tycker Ibogain verkar fungera bäst på längre sikt, ialla fall fungerar det så för mej, men jag har heller inte haft någon djuprotad heroinproblematik, utan det har mer varit ångest o prylar som jag styrt tillrätta med Benzo o liknande. uppehållet från det gör att saker o ting fortlöper åt rätt håll, och hade det inte varit för ibogainets bryt av sugen så skulle jag inte kunnat ta det här första steget. Att tillföra piller känns hel främmande. Och avsmaken stiger i samma takt som jag distanserar mej till det hela och den bakomliggande perioden.

Jag blir mer o mer medveten med tiden. Saker som legat bedövade kommer fram, hjärnan börjar fungera bättre.Ja allt gott som ett uppehåll för med sej. Samtidigt som den psykadeliska upplevelsen från Ibogain varit väldigt givande. Känns på något sätt som en trygghetsfaktor hela upplevelsen. det går att falla tillbaka på bitarna i stunder som det känns jobbigt. Samtidigt som jag kunnat utveckla många shyssta tankespår utefrån insikterna jag fick i min barndom etc

Sömnen fungerar bättre. Ibogainet har skärt ner på sömnbehovet så jag sover inte mer än c.a 5-7timmar per natt. Tidigare kunde jag lega i säng ända till långt in på eftermiddan innan jag tog mej upp.

Jag har haft mycket hjärnspöken, nojer, vilket jag i nuläget kan blicka över att det va just nojer, inte ett verkligt stegrande hot som jag kunde uppleva bitarna då jag va mitt inne i det.

jag har haft en förmåga att vara oerhörd stressad. Det hängde kvar en bit strax efter behandlingen, alltså att jag ska styra rätt på bitarna på en gång eftersom min livsituation va allt annat en tillfredställande. Just livsituationen vart jag ställd inför när jag jag kom hem. Fanns inte heller de gamla strategierna kvar, så jag vart lite vobblig och visste inte riktigt vad jag skulle göra av mej själv.

Men har grejat de första viktiga bitarna, kontakt med diverse myndigheter etc så första viktiga stegen är avklarade. Så jag försöker bara njuta av att ta det lugnt nu

va märkligt det känns att inte jämt gå och bära runt på en inre stark präglande stress Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kuba
Administratör

PostPosted: Tue 18 Jul, 2006 09:12    Post subject: Reply with quote

Kom bara att tänka på vilket bra utgångsläge jag har nu att jobba med mina problem. Förut visste jag varken ut eller in, vad som berodde på piller och vad som beror på nåt jag har i grunden. Nu när jag kan avskriva drogmissbruk som roten till mina problem så har jag ett grymt utgångsläge.

Missbruk har nog aldrig varit mitt huvudproblem igentligen. Snarare ett symtom på nånting annat. Det finns nånting som heter generaliserat ångestsyndrom. Och det är kopplat mycket till hjärnans funktioner. Det gör på något sätt att man går med en inre Ångest utan att man vet varför.

Skumt att ha ångest när man igentligen inte behöver, fast det finns där ändå, frustrerande.

Patrick min behandlare sa till mej, att det jag har problem nu, har säkert mycket med själva organismen att göra. Hur kemin ser ut i kroppen. Missbruket är borta, Ibogainet har sopat rent mitt undermedvetna....
Fan det är ju mycket pusselbitar som hamnat på plats

Sen hur jag ska komma tillrätta med det som är kvar behöver jag fundera ut. Det jag kan göra på rak arm är att underhålla kroppen med bra och nyttiga saker. träning, bra mat, etc etc... Patrick är väldigt bra att prata med. Så jag ska ringa honom vid lite fler tillfällen, för just råd och tips på saker jag kan göra.

Komplicerade prylar... människan och den kemiska process som vi består utav. Fascinerande samtidigt.

Det är bara gasa på, se vart man hamnar. Nåt shysst kommer det nog på vägen. Och fast man har prylar kvar så behöver man ju samtidigt se över de framsteg man gjort.

Och jag har förflyttats tio steg framåt genom Ibogainet.

Undrar hur många år det skulle tagit ifall jag inte kom i kontakt med behandlingen. 10år

10 years of terapy in one night.

Det ligger nog nånting i det

//Micke
Back to top
Radix

Topics: 2

PostPosted: Sat 21 Oct, 2006 16:00    Post subject: Reply with quote

Hade gärna läst lite av Cuba om hur han upplever det nu.. idag, några månader senare.

Och sexualitet.. påverkas det efter ibogain? Tänker då med tanke på effektiviteten mot opiater och att det kanske påverkar endorfiner och orgasmer och liknande kanske?
Back to top
Kuba
Administratör

PostPosted: Sun 05 Nov, 2006 16:40    Post subject: Reply with quote

Det flyter på bra, ska skriva mer utförligt vid något tillfälle. Va nere för ett litet tag sen och gjorde en andra behandling. Finns att läsa i berättelse-tråden.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Efter behandlingen All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum