IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=d598e94d379856a5178981b820c433e2View posts since last visit

Fri från slaveriet i 6 månader

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Efter behandlingen
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Wed 05 Jul, 2006 04:59    Post subject: Fri från slaveriet i 6 månader Reply with quote

REN I 6 MÅNADER

Hej alla glada!

Nu är det ganska exakt sex månader sen jag tog min första behandling med Ibogain.

Otroligt mycket har hänt och jag ska försöka skriva lite om det.

Innan behandlingarna hade jag ett riktigt långt opiatmissbruk och jag letade drogfrihet på alla möjliga sätt.

Det mest påtagliga är att allt sug efter opiater helt har försvunnit.
Inga sömntabletter, inga smärtstillare.. Inget!!
Jag dricker ibland, men det är ett kulturarv och inget missbruk för mig.
Visst har det hänt att jag känt en längtan efter det lugn som heroinet gav mig, men det har aldrig varit nära återfall.
Oftast har den längtan kommit när jag gått in på någon toalett som jag knarkat mycket på tidigare.. Det har känts som ett muskelminne.

Jag har i stort sett släppt allt umgänge med mina gamla knarkarvänner och jag saknar det inte värst mycket. Jag har börjat träna ordentligt mycket och trivs mer och mer med min kropp. Jag tappade snabbt ca 20 kilo fett och fläsk och har börjat få muskler och form och en bra kondis.
Efter att varit nästan ointresserad av sex i tre, fyra år så har jag åter skaffat mig ett kul och sunt kärleksliv.

Jag har funderat mycket på varför jag började använda opiater och det är ganska tydligt att jag på sätt och vis har självmedicinerat. Jag har en otroligt stark energiladdnig i kroppen och den tycks vara organisk, dvs medfödd. Länge trodde jag att det var något fel på mig och försökte hitta ett normalare och lugnare liv med hjälp av heroinet. Nu är jag trygg i att leva med mina egenheter och oroar mig inte för att jag sover lite och att jag har ett jättebehov av aktivitet hela tiden. Jag oroade mig förut för att jag inte sov ordentligt och räknade timmar. Nu litar jag på att min kropp tar den sömn den behöver. Jag lägger mig oftast runt ett på natten och stiger nästan alltid upp mellan fem och sex på morgonen.. Till och från kommer det en natt då jag sover upp till sju timmar.

Jag har blivit mjukare i attityd och i språk. När jag inte lever bland knarkare som lever på varandra behöver jag inte vara så hård som tidigare och jag kommer knappast i våldssituationer längre. Jag skiter i små oförätter och är gladare och tryggare än innan.

Jag märker att min omgivning har lättare för mig nu när jag är mer förutsägbar i mitt beteende. Mina barn och mina x-fruar tycker också bättre om mig och jag har lättare att släppa in dom på livet.

Jag har massvis med folk som varit skyldiga mig pengar från gamla, sega knarkarlivet och jag har bestämt mig för att preskribera rubbet.. Långt över miljonen är det, men det skiter jag i. Dom lever uselt och skulle knappast betala i alla fall och jag varken ids eller vill jaga runt i träsket efter trasiga människor som sliter ont för att överleva. Det är också tråkigt och dåliga vibbar att träffa folk som direkt blir defensiva eftersom det finns gammal ouppklarad ekonomi i luften.
Jag har kontaktat dom flesta och avskrivit skulderna. Det känns skitbra!

Det var en period mellan behandlingarna och direkt efter den andra då jag var i ett konstigt tillstånd av klarsyn blandat med tokigt omdöme som fick mig att göra en del konstigheter. Nu känns det som om jag har landat och har fötterna mer på jorden. Varje dag är bättre och jag överlever vardagen.

Jag är i stort sett alltid på bra humör. Oftast glad och nästan aldrig nere eller deppig. Ingen ångest så lång ögat når och det är väl tur!

Jag har börja jobba ganska hårt med att presentera Ibogainet som en bra behandlingsmetod och jag har startat en stiftelse som ska samla in massa pengar för att dels verka för Ibogainets legalisering i landet och dels hjälpa andra behövande till behandling i utlandet eller i Sverige när det blir okey.
Jag jobbar helt ideéllt och märker att det är en otrolig styrka i att inte jobba för ekonomisk vinning. Jag har hjälp 13 personer till behandling i utlandet och om några timmar bär det av till Prag igen, med en tjej som ska bli behandlad med Ibogain.

Livet har blivit bättre!!

Jag höll på att ge upp helt, men det vände!
Jag är otroligt glad och tacksam för det som hänt och jag hoppas att jag kommer att kunna göra en viktig insats och låta andra få samma chans som jag fick.

Hårdare muskler men mjukare själ! / Micke

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> Aktuella behandlingar -> Efter behandlingen All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum