IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=faac872924afd1a2a97f21af6711a964View posts since last visit

Öppet brev till ENS2000

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Lag, rätt och politik
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Operator

Topics: 45

PostPosted: Tue 25 Jul, 2006 17:49    Post subject: Öppet brev till ENS2000 Reply with quote

Öppet brev till ENS2000
=========================================
Från: http://www.ens2000.nu/fragelada/fraga.php?id=58

2006-03-07 - Mats fråga
Ibogaine

Hej
Vad vet man om Ibogaine och dess effekter på drogberoende. Har fått fram att det är en extremt stark Hallucinogen drog, fanns många tripprapporter, har dock inte hittat några vad jag betecknar som seriösa sidor om Ibogaine och att ämnet inte finns att hitta i svenska Fass!

MvhME/Mats
xxx xxxxx

Svar

Hej!
Ibogaine är en psykoaktiv alkaloid och tillhör gruppen hallucinogener. I läkemedelsverkets förteckningar är ibogaine narkotikaklassat i förteckning I vilket innebär att medlet inte har någon medicinsk användning.
Ibogaine tas från den afrikanska växten Tabermanthe iboga och dess rotbark.
Vissa forskare har prövat medlet i avsikt att få missbrukare av alkohol och andra narkotiska preparat att upphöra med missbruket, men denna metod har ingen vetenskaplig förankring. Metoden anses kontroversiell.
=============================================

Kommentar till svar
Ingen vetenskaplig förankring? Vilken planet har ni vistats på de senaste decennierna? Det finns gott om vetenskapliga förankringar och inte bara det, det finns dessutom människor som avslutat sina tunga missbruk tack vare just Ibogain! Kan det säga något måhända?

Eller är det ni skriver bara ett led i en oändligt döv apparats blinda narkotikapolitik, där det varken kan förekomma någotsomhelst positivt med någon drog överhuvudtaget? Eller är det familjen Falks (de söta små och prydliga ägarna till ENS2000) lilla privata vinstmaskineri som i täckmantel av allmännyttighet och idealitet tjänar storkovan genom att sprida en massa politiskt korrekt snack?

FAKTA

Det är tvärtom ovetenskapligt och lögnaktigt att påstå att metoden saknar vetenskapligt stöd! Vad är det egentligen ni vill åstakomma med texter som denna? Kan ni inte hålla käften och läsa på lite innan ni blåser ur er en massa skit? Eller sover ni gott när tunga narkomaner inte får tillgång till något som beviserligen fungerat för andra? Twisted Evil

Last edited by Operator on Thu 17 Aug, 2006 20:50; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Operator

PostPosted: Thu 17 Aug, 2006 17:58    Post subject: Reply with quote

Är "familjen Falks Lilla politiskt korrekta vinstmanskin" Så helvetes tondöva att den inte ens kan ta till sig fakta?

I skenhelig täckmantel av idealitet suger ni ut miljontals kronor, Jag har ett litet recept till er!
Publicera Era äckelfeta arvoden på er hemsida i stället för att klanka ned på en behandling som beviserligen har räddat flera heroinister ur sina beroenden. Vissa skulle vara döda annars, helt enkelt!

Problemet med er är helt enkelt att ni inte utgår från fakta - Ni utgår från vad det finns pengar i (vilket era äckelfeta arvoden säger på varenda jordiskt språk 5-7 gånger om) Jag kan lova er att det inte finns några pengar att tjäna i att beljuga medel som är kraftfullt effektiva mot narkomaniets slaverier!

Däremot kommer jag personligen att gärna upplysa om alla om de som med skenheliga motiv förhindrat utvecklingen via sina lögner!

-Morgan ta och snacka med Cilla om att chilla va!-

Last edited by Operator on Thu 17 Aug, 2006 18:37; edited 1 time in total
Back to top
Operator

PostPosted: Thu 17 Aug, 2006 18:32    Post subject: Lögner om livräddande verksamhet Reply with quote

morgan.falk@poolmedia.se

Många är nu lite trötta på att se era oförankrade påståenden om ibogain som bevisligen räddat flera heroinister ur antagligen dödliga beroenden. VI har redan tillskrivit er om detta och er nonchalans är själadjup. Kan inte du Morgan publicera era arvoden och fringisar på hemsidan i stället, så ser vi kanske lite mera av sanningen som driver er?

Många underar hur ni kan ljuga så helvetiskt, det gör jag också. Däremot kommer jag mer än gärna att se till att era lögner kommer till en final viloplats där de hör hemma. Hur mycket har ni i arvoden förresten? Lön fringisar och annat?

Fata Morgana

Operator

Re: http://www.ens2000.nu/fragelada/fraga.php?id=58

Vi kommer givetvis löpande att erbjuda ert företag gratis publicitet i detta ärendet. Jag tror på extrem frikostighet i vissa debatter.
Back to top
ibogain
Administratör

Topics: 37

PostPosted: Thu 17 Aug, 2006 20:40    Post subject: Re: Lögner om livräddande verksamhet Reply with quote

Operator wrote:
morgan.falk@poolmedia.se

Många är nu lite trötta på att se era oförankrade påståenden om ibogain som bevisligen räddat flera heroinister ur antagligen dödliga beroenden. VI har redan tillskrivit er om detta och er nonchalans är själadjup. Kan inte du Morgan publicera era arvoden och fringisar på hemsidan i stället, så ser vi kanske lite mera av sanningen som driver er?

Många underar hur ni kan ljuga så helvetiskt, det gör jag också. Däremot kommer jag mer än gärna att se till att era lögner kommer till en final viloplats där de hör hemma. Hur mycket har ni i arvoden förresten? Lön fringisar och annat?

Fata Morgana

Operator

Re: http://www.ens2000.nu/fragelada/fraga.php?id=58

Vi kommer givetvis löpande att erbjuda ert företag gratis publicitet i detta ärendet. Jag tror på extrem frikostighet i vissa debatter.

Som Operator sa sant papekar, pa sitt offensiva satt, sa ar det manga som skor sig pa missbruksvard och annat liknande. Om det ar sa med ENS2000 aterstar att se. Jag hoppas att dom besvarar mailet sa vi slipper fraga fler ganger!

/Micke

Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Thu 17 Aug, 2006 21:06    Post subject: Reply with quote

Ärligt talat. Den där tonen som Operator använder kommer inte ge er informationen ni vill ha... Hota med media istället. Smile

Dom ska väl kunna leta fram beslutsunderlag istället för att gå efter vad någon idiot på en frågesida på ENS2000 säger...

Om myndigheter ser till att stifta lagar om ämnen som inte kan motiveras med dagens forskning så borde väl några tidningar nappa?

Men med en vänligare ton skulle man nog komma längre tror jag.. nu åker mailen nog bara direkt i papperkorgen.
Back to top
View user's profile Send private message
Operator

PostPosted: Fri 18 Aug, 2006 06:50    Post subject: Reply with quote

Ärligt talat. Den där tonen som Operator använder kommer inte ge er informationen ni vill ha... Hota med media istället. Smile Sade då en man bakom en mask! Tjänare boråsaren och tack för senast, jag är ganska medial så läs min läppar.

Vi har inte ställt någon fråga, vi vill inte ha fram något underlag i detta ärende. Jag vill inte ha någon information. Jag har kommit med en ganska blygt erbjudande till dem:

Vad tror ni om att hålla käften och sluta snacka skit om något som kan rädda liv?
Allt detta står att skåda ovan!

Om myndigheter ser till att stifta lagar om ämnen som inte kan motiveras med dagens forskning så borde väl några tidningar nappa?

Jag vet inte vad du fiskar efter, men om jag inte är helt bakom flötet så har ju just ENS2000 fått sina fiskar lätt uppvärmda redan. Tittar du inte på televisionsapparaturens monitordelar?

Men med en vänligare ton skulle man nog komma längre tror jag.. nu åker mailen nog bara direkt i papperkorgen.

Tjänare!! Vilken planet kommer du från? VIlken ton har du där bakom masken föresten & vad har du för dig annars på dagarna? När ett organ för något påstår något så bör det kunna anknyta till sin realbas annars är det cancer. Studera termodynamik, fysik eller medicinsk sociologi, jag ger fan i vilket. Systemlogik är systemlogik. Logistiken bakom vansinnet får dina tarmar orera om.

I övrigt är jag inte helt tillfreds med läget att:
"Det sprids desinformativ propaganda om ett medel som sannolikt har räddat liv och kommer att rädda liv - ur knarkslaveriets helvete!"
Fattar du? Vad du tycker om detta kan du gärna tatuera upp vart du vill på din egna kropp! ENS2000 är ganska ensammma på nätet om att påstå vad det gör och du får nog lära dig att lita på mig, eller för all del tag del av nätet självt och skåda med dina egna maskögon.

Är det verkligen så helvetes viktigt att sponsra al Qaida med allt som heroinhanteringen levererar?
Pengar power piss - Kaos i rämmningens alla bredder. Kyss mitt arsle då, för här kommer jag. Och jag kanske inte är den sötaste av alla kaninarslet du sett, men du får helt enkelt vänja dig. Jag tänker forsätta att vara aktiv mot all typ av likande slaveri långt efter min död, så kryp du djupt in under täcket om det ionte passar. Vissa saker känns liksom fel från början till slut!
Heroinismens slaveriliknande helvetesomständigheter är en av dem. Fattar du?
Back to top
ibogain
Administratör

PostPosted: Fri 18 Aug, 2006 11:33    Post subject: Reply with quote

Hej!

Vart postade du detta, Operator?

Om det bara ar pa ENS2000's hemsida sa haller jag nog med Masque. Dar kommer det inte att gora sa stor nytta. Att hanga ut dom och deras profithunger, byggt pa ideell skenhelighet, borde synas oppnare om det ska komma igang en dabatt fran annat hall an vart.

Buss pa dom!! / MK

Operator

PostPosted: Fri 18 Aug, 2006 12:28    Post subject: Reply with quote

ibogain wrote:
Hej!

Vart postade du detta, Operator?

Om det bara ar pa ENS2000's hemsida sa haller jag nog med Masque. Dar kommer det inte att gora sa stor nytta. Att hanga ut dom och deras profithunger, byggt pa ideell skenhelighet, borde synas oppnare om det ska komma igang en dabatt fran annat hall an vart.

Buss pa dom!! / MK
Vad är Häl?

OM den ideella skenheligheten börjar äta lik, då vaknar tillochmed en gammal efterbliven kannibalprinsessa som ja- fattar du inte så ät skelettet av de döda heroinisternas sönderknarkade ande, slicka deras släktingars förgråtna munnar, med mögeltrådanras flätade blomsterkvast innan du kysser nästa ord i din mening

När den falska fukten av ruttenhetens förmöglade ande unknar undan det reella livets vägval eller ens försöker, då vaknar jag. SÅ är det. Skörda mina ord är du bördig.

Sedan när kan det vara politiskt korrekt att uttrycka sig osakligt och nedsättande om livräddanbe behandling?
Back to top
trevlig

Topics: 1

PostPosted: Tue 22 Aug, 2006 00:36    Post subject: Reply with quote

Bakgrunden till att han frågar detta har sitt ursprung i en tråd i klubben "droginformation" på lunarstorm.

I sin helhet ser tråden ut såhär:

Droginformations forum
Startsida + Nyheter + Forum + Quiz + Kollage + Prylar + Medlemmar Admin + Klubbscenen
Ibogaine
HisDove F46, från Bruzaholm i Jönköpings länMåndag 6:e mars 2006, kl 21:53
Vad anser ni om "annorlunda" behandlingar av opiat/amfetamin/alkohol/nikotin-beroende, till exempel Ibogaine-behandling? Jag läste på ett forum om en svensk heroinmissbrukare som helt blev av med beroendet efter att ha besökt en klinik i Norge.

mats_eriksson P45, från Sandviken i Gävleborgs länMåndag 6:e mars 2006, kl 22:09
Tråden flyttas från Vård till Drogfrågor.

fd_knarganka F37 från Sandviken i Gävleborgs länMåndag 6:e mars 2006, kl 22:59
Det är en STARK drog som ger extrema halucinationer och är väl i det närmaste att jämföra med LSD och diverse hallis-svamp, har man otur kan fastna i en psykos för resten av livet med sånna här starka prylar det är nog förklaringen till att det inte finns att hitta på Fass.se Sad.
Jag vet inte men kanske det finns något ämne i Ibogaine som kan vara till hjälp det får väl forskningen svara på i framtiden, men jag skulle inte rekommendera den supertripp som Ibogaine tydligen ger som "botemedel", det går ju dessutom att kämpa sig fri utan genvägar då växer man, bearbetar sina problem på djupet och blir starkare under tiden några genvägar finns inte!

Sen är det väl heller inte direkt någon alternativ metod att behandla drogmissbruk med droger, det finns ju metadon och diverse olika psykofarmica som är knarkklassat om man inte har det på recept!

En liten undran är personen drogfri idag?

mats_eriksson P45, från Sandviken i Gävleborgs länMåndag 6:e mars 2006, kl 23:41
Hej
Jag har inte fått fram något annat än vad som sagts redan, ska söka vidare men kan hålla med om att någon alternativ metod är det då verkligen inte att behandla drogmissbruk med droger.
Jag skickar frågan vidare till klubbens rådgivningslista och ...
//----- Original Message -----
From: Klubb - Droginformation
To: ENS; FHI; Rns; NoDrugs.se ; NAD; Drogiformation i Lund - Thomas Lundqvist
Sent: Monday, March 06, 2006 11:17 PM
Subject: Fråga om Ibogaine

Fråga om Ibogaine

Hej
Skickar denna fråga till diverse ställen med förhoppning om ett fylligt svar!
Vad vet man om Ibogaine och dess effekter på drogberoende. Har fått fram att det är en extremt stark Hallucinogen drog, fanns många tripprapporter, har dock inte hittat några vad jag betecknar som seriösa sidor om Ibogaine och att ämnet inte finns att hitta i svenska Fass!

MvhME/Mats
Mats Eriksson
Lunarnamn: mats_eriksson
Ägare av klubben Droginformation, största klubben mot droger på lunarstorm
Adress: ***
Epost: *** //

Förkortningarna står för:
ENS - Ett narkotikafritt Sverige
FHI - Folkhälsoinstitutet
NAD - Nordiska nämnden för alkohol och drogforskning
NoDrugs.se - En site från Tullverket
RNS - Riksförbundet narkotikafritt samhälle

Dom och Droginformation i Lund samt en väldig massa fler bra ställen finns på länken Droginformation som finns i tråden med samma namn som forumet, samt på klubbens startsida och under prylar! MvhME/Mats

mats_eriksson P45 från Sandviken i Gävleborgs länTisdag 7:e mars 2006, kl 00:50
http://www.drugabuse.gov kan man läsa att ibogaine har liknande effekter som PCP (phencyclidine) även kallat Angel dust!!!
http://www.drugabuse.gov/DirReports/DirRep99...

NIDA (National institute on drug abuse) om PCP (phencyclidine): http://www.nida.nih.gov/Infofacts/PCP.html

Ja jag kan ju säga som så att jag aldrig ens i min vildaste fantasi skulle rekommendera någon att ta ett preparat som påminner om Angel dust för att möjligen eventuellt bli drogfri!

Får väl se när det dyker upp några expertsvar! MvhME/Mats

mats_eriksson P45, från Sandviken i Gävleborgs länTisdag 7:e mars 2006, kl 08:44
SVAR FRÅN NO DRUGS.SE

From: "no.drugs" <no.drugs@tullverket.se>
To: <Droginformation.se/Klubb Droginformation>
Sent: Tuesday, March 07, 2006 8:34 AM
Subject: Att Mats Eriksson

>Hej
>Skickar denna fråga till diverse ställen med förhoppning om ett fylligt
>svar!
>Vad vet man om Ibogaine och dess effekter på drogberoende. Har fått fram att
>det är en extremt stark Hallucinogen drog, fanns många tripprapporter, har
>dock inte hittat några vad jag betecknar som seriösa sidor om Ibogaine och
>att ämnet inte finns att hitta i svenska Fass!

Hej Mats Eriksson;
Vanliga symtom är illamående, kräkningar, ostadig gång och skakningar.
Större doser kan ge toxiska symtom efter lång latenstid, fr a om använt vid
upprepade tillfällen, t ex cirkulationspåverkan (låg puls, lågt blodtryck,
hjärtsvikt), kramper och andningsstillestånd.
Ett flertal dödsfall finns beskrivna efter intag av ibogain. Källa
Giftinformationscentralen

Mvh NoDrugs //

HisDove F46 från Bruzaholm i Jönköpings länTisdag 7:e mars 2006, kl 11:24
Det är en STARK drog som ger extrema halucinationer och är väl i det närmaste att jämföra med LSD och diverse hallis-svamp, har man otur kan fastna i en psykos för resten av livet med sånna här starka prylar det är nog förklaringen till att det inte finns att hitta på Fass.se Sad.
Jag vet inte men kanske det finns något ämne i Ibogaine som kan vara till hjälp det får väl forskningen svara på i framtiden, men jag skulle inte rekommendera den supertripp som Ibogaine tydligen ger som "botemedel", det går ju dessutom att kämpa sig fri utan genvägar då växer man, bearbetar sina problem på djupet och blir starkare under tiden några genvägar finns inte!

Sen är det väl heller inte direkt någon alternativ metod att behandla drogmissbruk med droger, det finns ju metadon och diverse olika psykofarmica som är knarkklassat om man inte har det på recept!

En liten undran är personen drogfri idag?

Ja, han har varit helt fast i ett heroinmissbruk i 26 år, men efter Iboga-behandling försvann beroendet. Han har varit drogfri i 4 månader nu tror jag, så det är väl lite tidigt att säga om det har hjälpt på lång sikt ännu.

mats_eriksson P45, från Sandviken i Gävleborgs länTisdag 7:e mars 2006, kl 12:01
SVAR FRÅN ENS

From: "ENS2000" <mailer@ens2000.se>
To: <Droginformation.se/Klubb Droginformation>
Sent: Tuesday, March 07, 2006 11:59 AM
Subject: Frågelåda - Ibogaine

=============================================== ============
ENS2000 - Ett Narkotikafritt Sverige
=============================================== ============

2006-03-07 - Ibogaine

>Fråga:
>---------------------------------------------- -------------
>Hej
>Vad vet man om Ibogaine och dess effekter på drogberoende. Har fått fram att det >är en extremt stark Hallucinogen drog, fanns många tripprapporter, har dock inte >hittat några vad jag betecknar som seriösa sidor om Ibogaine och att ämnet inte >finns att hitta i svenska Fass!
>MvhME/Mats
>Mats Eriksson

Svar:
Hej!
Ibogaine är en psykoaktiv alkaloid och tillhör gruppen hallucinogener. I läkemedelsverkets förteckningar är ibogaine narkotikaklassat i förteckning I vilket innebär att medlet inte har någon medicinsk användning.
Ibogaine tas från den afrikanska växten Tabermanthe iboga och dess rotbark.
Vissa forskare har prövat medlet i avsikt att få missbrukare av alkohol och andra narkotiska preparat att upphöra med missbruket, men denna metod har ingen vetenskaplig förankring. Metoden anses kontroversiell.

Du kan även läsa frågan i frågeladan på hemsidan
http://www.ens2000.se/fragelada/fraga.php?id=58 //

raggarberta F17 från Sandviken i Gävleborgs länTisdag 7:e mars 2006, kl 12:56
Kollade lite på olika sökmotorer men hittade nässtan bara sidor som själva säljer droger eller har länkar till sånt och där man pratar om knark och hur man knarkar, tripprapporter osv

mats_eriksson P45, från Sandviken i Gävleborgs länTisdag 14:e mars 2006, kl 10:17
Från Norska legemiddelverket:
IBOGAINE "ER ICKE GODKJENT SOM LEGEMEDEL I NORGE"

Från ENS
/----- Original Message -----
From: Lars Nenander
To: droginformation@droginformation.se
Sent: Monday, March 13, 2006 9:32 AM
Subject: Ibogain

Hej!
Enligt Kari Slemme vid Statens Legemiddelsverk är Ibogain inte tillåten i

Norge. /

--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---

Från Norska legemiddelverket:
IBOGAINE "ER ICKE GODKJENT SOM LEGEMEDEL I NORGE"

/----- Original Message -----
From: Ivar.Vollset@legemiddelverket.no
Sent: Tuesday, March 14, 2006 8:36 AM
Subject: Ibogaine

Kjære Mats Eriksson!
Ved Legemiddelverket kjenner vi ikke dette preparatet. Det er ikke godkjent

som legemiddel i Norge og ligger ikke inne i behandlingsopplegget for

opiatavhengige.

Med vennlig hilsen

Ivar Vollset
avdelingsdirektør
avdeling for legemiddelbruk
Statens legemiddelverk //

###########################################

Statens legemiddelverk: http://www.legemiddelverket.no

Vem Lars Nenander är kan ni söka fram på ENS geniom att söka på namnet!

MvhME/Mats

fd_knarganka F37 från Sandviken i Gävleborgs länTisdag 14:e mars 2006, kl 13:51
Kollade lite på olika sökmotorer men hittade nässtan bara sidor som själva säljer droger eller har länkar till sånt och där man pratar om knark och hur man knarkar, tripprapporter osv

Märkte det när jag kollade nu, så den där historien kan man nog avfärda som en av internets skrönor och med tanke på att det inte heller används eller tydligen inte är tillåtet att använda i norge så kan det inte ha varit någon klinik han varit på, snarare hos någon övervintrad "hippiedoktor" någonstans då kanske, låter ju faktiskt som lsd och xtasy "terapi"metoder, inget att rekommendera om man vill behålla förståndet då alltså!

mats_eriksson P45, från Sandviken i Gävleborgs länOnsdag 22:a mars 2006, kl 11:35
IBOGAINE
Svar från polisen i Norge!

Sammanfattning och viss förklaring och översättning:
Ibogaine är inte narkotikaklassat i Norge, däremot bland annat i Danmark.
Det har släktskap med ämnen som är narkotikaklassade i Norge!

derivat= Kemisk förening som kan härledas ur eller framställas från en annan given kemisk förening (Från Kemikalieinspektionen: http://www.kemi.se/templates/PrinterFriendly... )

Kan konstatera att norska inte är så lätt Smile, men vi får väl hjälpas åt om det är svårt att förstå det nedan, det väsentligaste finns iaf här ovan!

//-----Opprinnelig melding-----
Fra: droginformation@droginformation.se [mailto:droginformation@droginformation.se]
Lagt inn: 14.mars2006 11:23
Lagt inn i: Postmottak POD
Diskusjon: Spørsmål fra Internett. Kategori: Spýrsmýl og svar
Emne: Spørsmål fra Internett. Kategori: Spýrsmýl og svar

Är Ibogaine narkotikaklassat i Norge? Om inte hur klassas det? Är det lagligt eller olagligt att använda överhuvudtaget i Norge?
MvhME/Mats
Mats Eriksson

---

-----Opprinnelig melding-----
Fra: Jon Andre Kleve Madsen
Sendt: 14.mars2006 15:20
Til: Kristine Beitland
Emne: VS: Spørsmål fra Internett. Kategori: Spýrsmýl og svar

Er det noen på Org.krim. som kan svare på denne?

Mvh
JonA

---

-----Opprinnelig melding-----
Fra: Kristine Beitland
Sendt: 15.mars2006 10:49
Til: Torstein Holand
Emne: VS: Spørsmål fra Internett. Kategori: Spýrsmýl og svar

Hei !

Vedlagt følger mail. Fint om du kan gi vedrkommende en kort tilbakmelding pr. mail.

Mvh
Kristine

---

----- Original Message -----
From: Torstein Holand (torstein.holand@politiet.no)
Cc: Kristine Beitland (kristine.beitland@politiet.no)
Sent: Wednesday, March 22, 2006 7:29 AM
Subject: VS: Spørsmål fra Internett. Kategori: Spýrsmýl og svar

Det vises til svar under.

Denne plantearten er kjent for oss, selv om det her i landet ikke er foretatt beslag. Og hvorfor skulle man ta beslag ?

Verken stoffet eller plantematerialet er inntatt på den norske narkotikalisten. Renstoffet har imidlertid slektskap med forbudte stoffer på narkotikalisten, og kunne nok ha blitt vurdert som et derivat.

Ibogamin er et av flere virkestoffer i den vestafrikanske busk - Tabernante iboga ( Apocynaccae).
Stoffet har hallusinogen effekt og har vært benyttet medisinsk ved avvenning av narkotikamisbrukere.

Stoffet og drogen er imidlertid oppført på den danske narkotikalisten, men det ukjent for meg hva som er status i andre land.

Det eneste hjemmelsgrunnlaget jeg tror kan benyttes for å ta beslag, er å vise til legemiddelbestemmelsene. Men da må planten og stoffet vurderes til å være et legemiddel. //

mats_eriksson P45 från Sandviken i Gävleborgs länFredag 31:a mars 2006, kl 10:46
IBOGAINE INTE TILLÅTET I NORGE!
Uppenbarligen är den där historien om missbrukaren som besökt en klinik i norge ett rent påhitt eller så har personen besökt någon olaglig "klinik"! Ibogaine är inte tillåtet att marknadsföra i Norge!!!

From: Kari.Flenning@legemiddelverket.no
Sent: Friday, March 31, 2006 10:27 AM
Subject: Fråga om Ibogaine-"behandling" Till Norska Legemiddelverket - 2006-03-13

Til Mads Eriksson
Hei
Produkter med innholdstoff Ibogain har ikke markedsføringstillatelse og er ikke registrert som legemiddel i Norge.

Med vennlig hilsen

Kari Flenning
førstekonsulent
Statens legemiddelverk
tlf:sentralen 22897700 direkte 22897534
telefaks:22897799 //

m__k F25, från Falun i Dalarnas länFredag 7:e april 2006, kl 12:27
Såg på Insider på TV3 igår där nämndes olagliga behandlingar med Ibogaine, det nämndes också att folk hade dött av "behandlingen!

Backa Meddelanden
Back to top
Operator

PostPosted: Tue 22 Aug, 2006 06:08    Post subject: Reply with quote

"logiken" kan vara en intressant vals när den dansar din väg genom olika sinnestullar. Tack för ditt bidrag, det ger ju lite bakgrundsinformation till den ställda grundfrågan men lämmnar ju det missvisande svaret från ENS2000 åt sidan.

När det gäller Norge tolkar jag det som att det icke är olaglig narkotika i Norge, men ej heller tillåtet att marknadsföra såsom behandlingsmedel. Således passar den rätt bra i gråzonen.
==================================

Mitt personliga intresse i just denna saken kommer från den omständigheten att den putte-nuttiga & "korrekta" famlijen falk, med sitt likaledes privata företag med startk vinstintresse som välkänt varumärke, rackar ned på något som bevisligen bota tungt drogslaveri, samtidigt som familjen falk verkligen ser ut att hova in storkovan på att låtsas vara aktiva mot narkotika.

Frågeställnigen som översänts till falkgubben (född 1946) i dag är:

Hej Morgan!

Som vi alla vet förefaller du ju ganska extremt kåt på pengar och verkar tjäna ganska bra med dem.
Men hur förhåller det sig med din genuina vilja att hjälpa dem du verkligen tjänar pengar på?

Jag har sammanställt några frågor till din gamle man! Tittta på dem och återkom när din kropp tillåter dig.

1. Hur mycket pengar tog du & familjen Falk ut ur ENS2000 under de senaste två åren?
2. Hur Många narkomaner har ENS2000 hjälpt till att avgifta?
3. Varför sprider du missvisande uppgifter om medel som kan hjälpa tunga och kroniska narkomaner mot en statistiskt sett ganska säkerställd död?
4. Hur många narkomaner har dött sedan du fick mitt första brev i denna fråga?

Med oändliga handlingar

Operator
Back to top
Masque
Administratör

Topics: 68

PostPosted: Tue 22 Aug, 2006 09:28    Post subject: Reply with quote

Mats Eriksson.. Det namnet låter bekant.

Ja just det ja, det var ju han som hade extremt oserösa och missvisande fakta om cannabis och driver sitt arbete via fjortiscommunityt Lunarstrom.

http://www.swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=31464
Back to top
Operator

PostPosted: Sun 03 Sep, 2006 18:43    Post subject: Hej Morgan! Vad missbrukar du idag? Reply with quote

morgan.falk@poolmedia.se

Hej Morgan!

Jag har skrivit till dig ett par gånger, men du verkar inte alltför angelägen om att svara. Kanhända är du lite blyg och vilsen bara? Hursomhelst så kvarstår den grundläggande frågeställningen om din verksamhet. Det verkar tyvärr inte bara vara jag som stört mig på din verksamhet, eller vad tror du?

Enligt Aktuellt (tv programet) skall det stora delar av de pengar som tas in i sponsring gå direkt ner i fickan på Poolmedias ägare (det är väl du va?) och inte till den behjärtansvärda verksamheten. De ideella organisationerna det gäller är:

"FöretagarFörbundet"
"Hem o Skola - Noll Tolerans Mot Mobbning"
"Ett Narkotikafritt Sverige 2000"
"Hem o Skola - Rökfri Ungdom"

Vad säger du gamle man?

Att du själv stoppar pengar i egen ficka som borde gått till avgiftning av tunga narkomaner verkar du inte bry dig om! Vet du ens hur många av dessa utblottade jävlar som dör varje år?

Hela familjen Falks lilla företagsimperium är ju pigga på att snylta på varumärken och andras renomén. Tänkte kanske att man skulle starta ett ENS20000 och ett StödfamiljenFalksMissbrukavsvenskgodtrogenhet, tror du att detta är en bra idé? Det känns inte så seriöst detta....Synd eftersom områdena är superviktiga för varje sunt samhälles normala utveckling.

Med oändliga handlingar

Operator

=======================================
"Det sprids desinformativ propaganda om ett medel som sannolikt har räddat liv och kommer att rädda liv - ur knarkslaveriets helvete!"

Under en skenhelig täckmantel av idealitet suger ni ut miljontals kronor, Jag har ett litet recept till er!
Publicera Era äckelfeta arvoden på er hemsida i stället för att klanka ned på en behandling som beviserligen har räddat flera heroinister ur sina beroenden. Vissa skulle vara döda annars, helt enkelt!

Att du själv stoppar pengar i egen ficka som borde gått till avgiftning av tunga narkomaner verkar du inte bry dig om! Vet du ens hur många av dessa utblottade jävlar som dör varje år?
Back to top
ibogain
Administratör

PostPosted: Mon 04 Sep, 2006 06:40    Post subject: Reply with quote

På sista tiden har det ju stått en hel del om ENS2000´s skumraskaffärer i tidningen Resumé. Någon som kan hitta det som skrivits och klippa in en länk eller artikeln?
Tack/Micke

Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Lag, rätt och politik All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum