IBOGAiN.SE Forum Index
IBOGAiN.SE
Forumet för diskussioner om ibogain och ibogainbehandlingar.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   ProfileProfile   Log inLog in 

IndexIndex   search.php?search_id=newposts&sid=c323705f1a22781bde54be9fdb6ed4e1View posts since last visit

Rökning
ibogain mot nikotinberoende
Goto page Previous  1, 2
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Masque
Administratör

Topics: 67

PostPosted: Tue 05 Dec, 2006 19:43    Post subject: Reply with quote

Jag tror att man med samtal kan förbereda en person på vad som händer rent psykologiskt och fysiskt och därmed få dom att "klara det".

Bara de har den fysiska hälsan så sköter resten sig självt.

Det finns givetvis rapporterar om en ingående ångest i behandlingen, något som inte är helt ovanligt fenomen hos hallucinogena droger. Tillståndet kan initialt upplevas som en förgiftning, men den är övergående. Här är det bra om behandlaren lugnar ner och berättar att allt är som det ska vara och att det kommer bli bättre om man bara slappnar av och tillåter drogen att verka.

Men motivationen att acceptera är nog ganska stor redan om man betalat 10000:- för att genomgå den Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Operator

Topics: 45

PostPosted: Mon 29 Jan, 2007 21:23    Post subject: Reply with quote

Bupropion försäljes på de statliga utskänkningsställena för mediciner, så mot en penning och ett recept så får du Zyban™

http://en.wikipedia.org/wiki/Bupropion

Skulle nog satsa på detta om man skulle sluta röka och inte pallade det av sig själv, en viss antidepressiv effekt inställer sig också dessutom.

Annars finns det rätt gott om hjälp att få när det gäller att sluta med dödsdrogen nikotin som varje år dödar 7000 människor bara i sverige

http://www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=2107

http://www.sluta-roka-linjen.org/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ASTRONAUT

Topics: 25

PostPosted: Wed 31 Jan, 2007 18:57    Post subject: Reply with quote

Hallå! Rökfri tre dagar nu och har inte mått bättre på länge! Mår underbart fysiskt och psykiskt så är jag väldigt införstådd med att faktiskt alldrig kommer att röka en cigarett igen. Visst, får anfall av att ta en ciggarett men dom går över fortare och fortare..

Ibogain och svåra rökare kan faktiskt vara en bra kombo med tanke på vad konsekvensen av ett par decennier rökning kan göra för en person. GIFT! Indianernas (rättfärdiga) HÄMD!

Jag kan tänka mig att vissa storrökare som "försökt sluta röka massvis med gånger men det är omöjligt" skulle vara i behov av en dos eller två ibogain. Helt klart!

ETT TIPS!:
Jag har kollat upp det mesta vad gäller sluta röka och min rekommendation är EASYWAY:

Det är Allen Carr som genom att bara förklara rökningen och dess mekanismer, främst psykologiskt, hävdar att han botar 90 procent av sina patienter. På 4 timmar! Folk som försöker själva lyckas i 2-3 fall av 100, folk som käkar Zyban 44 procent.. Och det här är alltså ren psykologi men kraftfull sådan..

Använder mig själv abv hans tips just nu och de känns oumbärliga och jagar ett ex av hans bok (tillfälligt slut överallt) då det var ett tag sen jag läste den..

Hans organisation (han dog själv i lungcancer nyligen, sviter från hans egen tid som storrökare) EASYWAY är etablerade i Sverige men man kan gott och väl börja med hans bok som finns i pocketform:

http://www.bokus.com/b/9185417238.html?pt=search_result

Han har även gett ut en ny bok som riktar sig till kvinnor (båda finns på både adlibris och bokus.se).. ("Äntligen icke-rökare för kvinnor")

Om man vill gå en kurs så finns det här i Sverige, 2500 spänn vill jag minnas för en dag eller flera, pengarna tillbaka om man misslyckas garanti (tror jag!Smile).

Lycka till! Cigg är fan det värsta jävla giftet som finns! På allvar!

ASTRONAUT
nikotinfri!!!

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Masque
Administratör

Topics: 67

PostPosted: Sun 04 Mar, 2007 14:55    Post subject: Reply with quote

Quote:
Novel iboga alkaloid congeners block nicotinic receptors and reduce drug self-administration.

* Pace CJ, Glick SD, Maisonneuve IM, He LW, Jokiel PA, Kuehne ME, Fleck MW.

Center for Neuropharmacology and Neuroscience, The Albany Medical College, MC-136, 47 New Scotland Avenue, Albany, NY 12208, USA.

18-Methoxycoronaridine, a novel iboga alkaloid congener, reduces drug self-administration in animal models of addiction. Previously, we proposed that these effects are mediated by the ability of 18-methoxycoronaridine to inhibit nicotinic alpha3beta4 acetylcholine receptors. In an attempt to identify more potent 18-methoxycoronaridine analogs, we have tested a series of 18-methoxycoronaridine congeners by whole-cell patch clamp recording of HEK 293 cells expressing recombinant nicotinic alpha3beta4 receptors or glutamate NR1/NR2B N-methyl-d-aspartate (NMDA) receptors. The congeners exhibited a range of inhibitory potencies at alpha3beta4 receptors. Five congeners had IC(50) values similar to 18-methoxycoronaridine, and all of these were ineffective at NMDA receptors. The congeners also retained their ability to reduce morphine and methamphetamine self-administration. These data are consistent with the importance of nicotinic alpha3beta4 receptors as a therapeutic target to modulate drug seeking. These compounds may constitute a new class of synthetic agents that act via the nicotinic alpha3beta4 mechanism to combat addiction.

PMID: 15178360 [PubMed - indexed for MEDLINE]

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=15178360&itool=iconabstr&query_hl=1&itool=pubmed_DocSum
Back to top
View user's profile Send private message
stiligkrispigt

Topics: 0

PostPosted: Tue 09 Dec, 2008 05:01    Post subject: Reply with quote

Ett alternativ som jag tyckte var att hålla kostnaderna nere verkar vara att köpa rotbark från iboga säljs på Internet. Vad jag undrar är när de dosnivåer som gäller rotbarken.
Post new topic   Reply to topic    IBOGAiN.SE Forum Index -> -> Ibogain All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum